ik wil graag mijn megane grandtour verlagen met veren(-4cm of 4,5)
nu komt er een baby in juni bij.daarom was mijn vraag of de baby er veel last van gaat ondervinden
dat ik een heel deel comfort moet inleveren;
is het beter de auto zo te laten of zou ik het toch doen?
graag mening
grtz
Jong geleerd is oud gedaan toch :q
Nee, met alleen veren lever je wel wat comfort in maar niet zo erg dat de kleine daar niet tegen zou kunnen denk ik..
Heb nooit klachten gehad van Daan ;)
Die weet niet beter :q
als ik zou verlagen, word het hoogstens -4 of -4,5
dat gaat dan nog vind ik
komen dan mijn keskins KT4 onder in 17inch
iemand mss fotos van megane grandtours verlaagd met veren?
Kijk hier eens, is 3.5 cm verlaagd. Comfort is dan al stuk minder, maar het staat en rijd veel beter
http://link.marktplaats.nl/224721105
ik ga de auto nu nog niet verlagen
denk dat ik eerder ga door sparen voor een regelbare verlaging
dat is beter voor comfort en beter voor mijn vriendin en de kleine erbij
Ik denk dat je met een schroefset juist meer comfort inlevert dan met gewone veren...
Tenzij je direct een schroefset neemt waar je alles kan aan aanpassen.
ga voor de kw var2, regelbaar in hardheid en hoogte, is ideaal vind ik
@Nick: dus volgens jou is het beter veren te nemen dan een regelbare vering van bv: V-maxx?
kweet die van koni kunnen zo wie zo niet tegen gewone vering
heb nog een andere vraag: ik heb nu mijn standaard verlgen opliggen en heb spatie tussen kast en band van 10cm
als ik mijn zomervelgen plaats, heb ik een spatie van 14cm
nu was ik aan denken van gewone verlagingsvering te plaatsen van -4 of -5cm
ga ik dan een verschil hebben van ongeveer 10 of 9 cm zijn, of gaat dat meer zijn?
het is een 17inch velg met 205/40/17 erop,8,5*17 en ET35
grtz
Regelbaar in hardheid is echt niet een must als je het mij vraagt.. Van de sets die ik tot op heden heb gehad die in hardheid verstelbaar waren heb ik bij niet 1 kunnen zeggen dat het verstellen in enige vorm merkbaar was..
Of je nu een V-maxx steekt of andere schokdempers met veren.. Het is suggereren dat iets minder lang mee gaat dan iets anders.. Het is bij een schokdemper altijd mogelijk dat een kering ervan lek gaat.. Veel meer kan er niet stuk gaan aan schokdempers en veren..
Ik weet dat Bart vd Sande binnen no time een KW variant II lek had.. En een maat van mij heeft een FK Koningsport ookal na 6maanden lek.. Kwaliteit.??!! Ik heb met alles door elkaar wat ik tot op heden gehad heb nog nooit een lekker schokdemper of gebroken veer gehad........
dus eigenlijk kan ik evengoed een V-maxx steken als een KW?
en hoe zit dat dan met die hoogte als ik veren steek?
heb het eigenlijk nooit bekeken bij mijn coupe, toen ik de vering stak
want vind de grandtour redelijk hoog liggen,veel spatie tussen de kast en wiel
daarom dat ik hem toch wil verlagen, want met de 17 inch velgen erop is het juist een jeep :D :)
Voor de Grand Tour is geen V-maxx of andere goedkope spullen te koop...
Een Megane II kun je nooit echt lekker diep leggen zonder enige aanpassingen..
De V-maxx komt uit over een paar maand hebben ze mij gezegd.
wat moet er dan aangepast worden?
Ow..?
Na, een paar maanden kan vaak ook zo 1,5jaar worden.. Als ze het hebben dan kun je het monteren.. Is het er niet kun je vaak heel lang wachten.. :?
Bij een V-maxx weet ik niet wat je moet aanpassen.. Bij een KW gaat het voor mij zeker niet laag genoeg.....
ik zou ook zo laag mogelijk willen gaan
daarom bij Kw kan ik de hulpveer eruit halen
bij V-maxx weet ik het ook niet maar denk wel dat ik er tot -7 of -8 kan gaan
Bij KW kun je geen hulpveer weghalen.. Het is 1 veer per schokdemper en geen hulpveer..
V-Maxx werkt eigenlijk altijd met een hulpveer en die is dus te verwijderen.. Het is dus net omgedraaid.. ;)
Voorbeeld..
KW Variant II aan de voorzijde op de allerlaagste stand.. Lager ging niet qua schroefdraad..
(http://img145.imageshack.us/img145/1661/hpim0738nu8.jpg)
Shot at 2007-05-01
KW Variant II met de veren 3cm geperst en de schroefdraad nog steeds op z'n laagst..
(http://img403.imageshack.us/img403/788/hpim0960sm8.jpg)
Shot at 2007-06-04
Met de geperste veren ben ik zo blijven rijden omdat dat de hoogte was zoals ik vind dat een schroefset hoort te gaan.. Ik heb hierdoor wel gehad dat mijn veren niet altijd goed zaten en eigenlijk moet je om dit te doen ook weer je zuigerstangen van je schokdempers aanpassen etc..
Wat ik hieraan niet begrijp is dat je zo laag mogelijk wil gaan en het toch nog altijd comfortabel moet blijven... :?
Als je een bodydrop wil doen moet je altijd een pak comfort inleveren hoor. Y
Ik zou gewoon als ik jou was een set van V-max kopen, niet te duur en toch redelijk kwalitatief.
V-max gaat normaal gezien ook altijd lager als een KW.
Ik zei ook niet dat het beter is om gewone veren te nemen...
Ik raad altijd iedereen aan om een schroefset te nemen, want stel je nu eens voor, je neemt veren -3 of -4 en je zegt van damn, dit komt nog altijd zo hoog... Tja, wat moet je dan doen?
Gewoon een schroefsetje nemen en dan kan je nog altijd spelen met de hoogte, ookal is het maar -3 of -4 cm dat je moet hebben. ;)
+ Je rijdt op 17'ers? Dan heb je volgens mij nog redelijk wat comfort hoor. Y Jochem reed op 19'ers, daarmee.
@Nick: sorry dan heb ik het verkeerd begrepen, mijn excuses
als ik heel laag ga,lever ik toch zo wie zo comfort in,maar moet ook denken aan de kleine
dus eigenlijk is V-maxx wel goed voor de grandtour?
het moet ook goede kwaliteit zijn dus
weet gewoon niet wat te doen, en wat te nemen
Koop een setje veren van Renault of direct van Eibach.
Dan houdt je het praktisch en betaalbaar.
Mocht dat niet zijn wat je wilt verkoop je de veren weer en ga je voor wat extremers.
Ciao, Huite --
Koop gewoon een mooi KW verensetje met schokdempers..
http://91.192.36.156/~gkbimport/zoekkwsuspension/xaranshop_k019004002s001_1.htm
iemand ervaring met een grandtour verlaagd door een setje regelbare vering van V-maxx?
met die verenset van Kw kom ik maar 35mm lager
denk als ik die V-maxx set zou kopen, kan ik laag genoeg gaan
en met de 17inch velgen, heb ik normaal gezien toch nog comfort,niet?
ZOals ik al zei...................................
V-Maxx bestaat nog niet voor de Megane II!!!!!
ahja sorry
maar als die uitkomt,dan ga ik die plaatsen
dan heb je ook nog de verkeerde bandenmaat op je 17 inch want je hebt 205-40-17 maar op een megane II moet dan 205-50-17.
waarom dan een verkeerde bandenmaat?
heb dat altijd genomen, want die velgen lagen op mijn coupe
matthew, past een verlagingskit voor uw auto ook op een grandtour?
Je hebt de verkeerde bandenmaat omdat een Megane II uitgaat van een andere grote, bij jou klopt momenteel maar weinig van je km-teller..
Als je 120km/h op je teller rijdt dan rijdt jouw megane maar 112km/h werkelijke kilomters - de standaard afwijking wijkt jouw teller +/- 10km/h af dat je te langzaam rijdt doordat je banden te klein zijn..
En de verlaging van een Megane RS past totaal niet onder een Grand Tour..
ah zo zit dat
moet dus nog veel bijleren :)
maar van een gewone megane 1.9dci of 1.5dci, zou die dan kunnen passen?
ben dus een echte leek in verband met de grandtour
daarom de vele vragen
Een nomale Megane II maakt geen verschil in motortype qua verlaging op de Megane RS en de 2.0DCI na.. Dus je kan voor elke normale Megane II een verlaging nemen.. Enkel die specifiek voor een Grand Tour of een Megane CC is dat de achterste veren iets sterker moeten zijn voor het gewicht dat ze zwaarder zijn..
dus als ik voor een gewone megane een verlaging vind, kan ik die dus niet plaatsen?
alleen omdat de vering vanachter sterker moet zijn, als ik dat goed begrijp?
sorry he jochem voor de vele vragen
cursus verlagen:
By Jochem D. te B.
:D
weet gewoon niet welke regelbare verlaging ik er zoal kan onder plaatsen
daarvoor is het toch het forum he, voor vragen te stellen,niet?
Ja, je hebt helemaal gelijk hoor, daar is het forum voor.. Y !-!
Ik zat maar wat te geinen... ;) :q
ik weet het :)
maar bij de coupe wist ik er redelijk veel van,
en nu met de grandtour niet.vind het beetje vervelend zo veel vragen te stellen
vragen zijn er om te stellen he Y ;)
Citaat van: eliatuning op 9 maart 2009, 21:09:58
dus als ik voor een gewone megane een verlaging vind, kan ik die dus niet plaatsen?
alleen omdat de vering vanachter sterker moet zijn, als ik dat goed begrijp?
sorry he jochem voor de vele vragen
Klopt, je kan de verlaging van een normale Hatchback beter niet monteren want deze hebben een te slappe vering idd.
Citaat van: RS50Jochem op 10 maart 2009, 18:19:07
Citaat van: eliatuning op 9 maart 2009, 21:09:58
dus als ik voor een gewone megane een verlaging vind, kan ik die dus niet plaatsen?
alleen omdat de vering vanachter sterker moet zijn, als ik dat goed begrijp?
sorry he jochem voor de vele vragen
Klopt, je kan de verlaging van een normale Hatchback beter niet monteren want deze hebben een te slappe vering idd.
Had jij dit eerst niet steken Jochem?
Ik weet nog dat je die achterveren op jou CC niet goed vond toen we in Duitsland zaten...
Haha.. Ik had zelfs de zware veren van KW en die vond ik nog veeeeeeeeeeeeeel te slap.. Kun je nagaan dat je veren steekt van een normale Megane II die je 2e hands kunt kopen voor veel geld en er nog zoveel aan moet doen om het normaal rijdend te krijgen.. 8)7
Citaat van: RS50Jochem op 10 maart 2009, 21:36:59
Haha.. Ik had zelfs de zware veren van KW en die vond ik nog veeeeeeeeeeeeeel te slap.. Kun je nagaan dat je veren steekt van een normale Megane II die je 2e hands kunt kopen voor veel geld en er nog zoveel aan moet doen om het normaal rijdend te krijgen.. 8)7
Kan je direct beter een cupsetje monteren :q :)
dus dan het beste door sparen voor regelbare vering in plaats van een tweedehands set
2e hands zul je weinig vinden.. Momenteel is er een KW op dit forum te koop maar die is bijna 4jaar oud en kost meer dan de helft van de nieuwprijs.. Als hij nu stukgaat dan ben je meer kwijt dan een nieuwe dan dat je hem laat repareren en hij is niet geschikt voor een Megane CC of een GrandTour qua gewicht op de achteras en een KW voor een megane II gaat naar mijn mening niet laag genoeg.
Ik zou doorsparen voor bijv. een nieuwe H&R schroefset die ik zojuist zelf ook heb aangeschaft.. Meer dan degelijke kwaliteit en in verhouding tot KW een stuk beter betaalbaar..
hoeveel komt zo een H&R-schroefset?als ik dat mag weten natuurlijk he :D
Zoek maar even op in belgie.. H&R 29280-1 ;)
ik kan mss aan een schroefkit komen van H&R voor een mooie prijs,
alleen is het voor een megane sedane en ik heb een megane grandtour
past dit voor de grandtour?
of zijn deze veren niet sterk genoeg ervoor?
het zou gaan om een megane sedan van 2004
Als je het typenummer weet kan je dat waarschijnlijk hier nagaan denk ik. klik (http://www.h-r.com/index.php?inhalt=pdf_download&sprache=de) (pdf)
Alle onderstellen van de Megane II zijn gelijk.. H&R levert maar 1 type schroefset dus ja, past!!
KW maak verschil in de sterkte van de achterveren.. H&R levert alleen de zwaarste uitvoering welke dus past onder alle modellen..
!-! jah da was ook te zien in de prijs h&r moehahhaha
is wel fijn om te horen dat mijn veren op een ander zouden passen
greetzzz erwin ;)
ik had een bericht gestuurd naar Race world in maasmechelen
zij schreven :
H&R heeft maar 1 schroefkit voor de nieuwe Megane.
Past enkel op de 2-deurs en Cabrio, dus niet voor de Grand Tour
dus nu ben ik aan twijfelen, heb er wel interesse in dus
Ge#l#u#l PUNT
@jochem: ??
ik geloof eerder u dan raceworld
maar wil gewoon zeker zijn
Als je geen abnormale brede wielen steekt aan de achterkant dan past de H&R set zonder problemen.. Geloof mij..!
er komen 17 inch velgen op met een 205/40/17 op
en de velgen zijn 8 breed dus echt breed zijn ze niet he :)
grtz
Gewoon kopen... Past volledig..!!
heb hem al bericht gestuurd :D
Citaat van: eliatuning op 6 april 2009, 14:56:21
ik had een bericht gestuurd naar Race world in maasmechelen
zij schreven :
H&R heeft maar 1 schroefkit voor de nieuwe Megane.
Past enkel op de 2-deurs en Cabrio, dus niet voor de Grand Tour
dus nu ben ik aan twijfelen, heb er wel interesse in dus
Hier nog even op terugkomend, een cabrio weegt 200kg meer dan een GrandTour.. Waarom zou op een GrandTour hij dan niet passen en op een cabrio wel.. 8)7
Michel Dolman had een KW op zijn GrandTour en ik een KW op mijn CC.. Mijn CC was veel te slap qua vering en hij had daar een stuk minder last van.. ;)
ja daar heb je wel een punt in
maar ja, kweet nog niet veel van de megane grandtour
van de megane coupe wist ik veel meer, ook wat er op de markt is voor die autos
past de H&R schroefkit die ik nu op mijn megane GT2phaseII heb staan, ook op een megane hatchback 2PhaseI?
grtz
Ja, de schroefset die je nu onder je grandtour hebt past ook onder een normale hatchback.. :)