Omdat ik nieuwe velgen ga kopen, ben ik aant twijfelen voor de maat achteraan...
K heb nu 7" breed liggen met 205 band op. Die raakt juist niet tegen de wielkassen...
dus als ik nu dat randje laat dichtplooien, kan er normaal gezien wel een 8" steken. Maar als ik iets breder zou kunnen, zou ik dat ook wel willen...
Heeft er hier iemand een 8,5" breed liggen? Of weet er iemand of dat past. Liefst met 205/40 band, maar evt met 195/40 band. Geen andere optie :)
Velg of band mag nergens raken, mag ook niet buiten de wielkas komen. En k ga mijn wielkassen ook niet laten rollen zoals bv Jan gedaan heeft...
Hopelijk kan iemand mij helpen :)
Ik heb achter 8.5J. Hij is achter denk ik 3 cm verlaagd, daarom hebben we de rand van de wielkast een eindje omgeklopt (nog niet heel ver) maar de band raakt de rand wel, dit komt echter vooral door de 15 mm spacer die er tussen zit. Als deze er niet tussen zit, dan raakt het wiel de kast niet.
Het hangt er dus vooral vanaf hoe laag jij ligt in verhouding tot mijn wagen, check het anders even op mijn projectentopic (Stunticon)
Door de 15 mm spacer zit de velg netjes tot de rand van de wielkast, niet erbuiten.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Mzzl,
Peter
Nja, mijne is wel een beetje meer dan 3cm verlaagd...
Hier een foto van hoe de wagen er gisteren bijstond... Vandaag uiteraard even hoog :D
(http://i41.tinypic.com/2m85tuo.jpg)
Heb jij 205/40 op de velg liggen? of 215/40 ?
Wel goed dat de band de kas niet raakt bij jou. Dus is de kans ook reëel dat het bij mij ook niet zo hard zal raken :)
Gewoon 8,5J steken zonder spacers en 195/40X17 erop.. Dat moet wel lukken hoor en anders gewoon een set hele stugge schokdempers (Koni) kopen..
Citaat van: RS50Jochem op 6 januari 2009, 19:10:31
Gewoon 8,5J steken zonder spacers en 195/40X17 erop.. Dat moet wel lukken hoor en anders gewoon een set hele stugge schokdempers (Koni) kopen..
Vermits KW nog samenwerkte met Koni voor mijn model, zit ik al met een Koni demper... Verstelbaar in hardheid, dus volledig dichtgedraaid...
spacers is sowieso mijn ding niet...
en die 195, nja, had ik ook gedacht. Maar ik ga vooraan ook voor een 195, op een 7,5..
Dan zit die achteraan enorm getrokken en vooraan amper. Dat is ook niet direct mijn smaak...
185/35 terug plaatsen is geen optie... ben niet tevreden van die banden...
Tsja, dan achteraan gewoon een 205 band plaatsen, die staat iets minder scherp getrokken waardoor het dus er goed uitziet..
Ook kun je achteraan 8J met 195 plaatsen..
dat is mijn vrees, dat er met een 205 band, de banden raken in de wielkassen... zowel aan de binnenkant als de buitenkant...
8" zal de veilige keuze worden, maar k denk, in combinatie met een 7,5 vooraan, dat een 8,5 achteraan knapper zou zijn...
En zoals Nick me zei: "Ge moet ze toch op maat laten make, dus dan moete ze ineens breed genoeg neme hé"
Een 8,5 kost maar 10 euro meer dan een 8... dusja...
Maar als ze zeker raken, dan vind ik het ook maar zot....
Ik had op mijn Coupe 8,5J 18Inch met ET42 en 215/35X18 en dat liep niet aan.. Ook heb ik er een tijdje 25mm spoorverbreders tussen gehad dus had ik ET17 en toen liepen m'n banden aan de buitenkant pas tegen de wielkasten bij snelweg inveren (had wel hele goede schokdempers ;))..
(http://img405.imageshack.us/img405/7966/hpim2009kp5.jpg)
Dit was met spoorverbreders dus ET17.. Dan staat het wiel even breed als de wielkastrand.. Als je gewoon ET35 gebruikt loop je niet aan de binnenkant aan en niet aan de buitenkant met een 205 band.. Maar in jouw geval moet je gewoon een hele stevige schokdemper hebben die hem tijdig remt met inveren..
hmm, als ik die foto zo zie, dan ga ik de gok wel wagen denk ik...
Volgende week dinsdag de kassen laten rollen. en dan ga ik eens wat metingen doen...
8,5J met normale et moet lukken Y
anders kun je altijd iets de binnenkant rollen; dit kan zonder spuiten Y
wat is een normale ET? rond de 35 bijvoorbeeld?
dit kan ik allemaal veranderen:
(http://i44.tinypic.com/2dwa5f.jpg)
35 ja
met et 30 ga je denk ik al naar de krappe kant; miss red je het net
de mijne had gerolde kassen achter (dus binnenkant randje weg tot aan de skirts en met een licht bolling naar buiten (licht, lang niet zo extreem als Jan) dit was gedaan zonder spuiten toen hij nog de oude kleur al had)
hier met et30, 8,5J met 205/40
(http://img262.imageshack.us/img262/9032/17912794nm5.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img262.imageshack.us/img262/17912794nm5.jpg/1/w427.png) (http://g.imageshack.us/img262/17912794nm5.jpg/1/)
dus wordt al krap (hier goed te zien; als je niet naar jennifer kijkt ;))
met spacers ben ik toen naar et 15 gegaan; toen moest ik harde koni's plaatsen anders liep het af en toe aan op de snelweg; maar de koni's in de middelste stand 'slechts' Y
(http://img262.imageshack.us/img262/1189/0013fw6.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img262.imageshack.us/img262/0013fw6.jpg/1/w480.png) (http://g.imageshack.us/img262/0013fw6.jpg/1/)
qua stand was dit wel het mooiste vond ik; dit was de look waar ik lang naar heb gezocht Y (naar hem te hebben gevonden; vrij snel te hebben verkocht zoals dat gaat ;))
(http://img212.imageshack.us/img212/1225/hpim0736ssf3.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img212.imageshack.us/img212/hpim0736ssf3.jpg/1/w640.png) (http://g.imageshack.us/img212/hpim0736ssf3.jpg/1/)
(http://img379.imageshack.us/img379/4973/img1548ci5.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img379.imageshack.us/img379/img1548ci5.jpg/1/w640.png) (http://g.imageshack.us/img379/img1548ci5.jpg/1/)
qua rijden ging dit dus goed zoals je ziet Y
Dus Yves.. Materiaal genoeg en na de foto's van Michel gezien te hebben denk ik dat je ze het beste maar lekker kan gaan kopen in 8,5J.. :)
Citaat van: Decepticon#1 (Peter) op 6 januari 2009, 17:17:11
Ik heb achter 8.5J. Hij is achter denk ik 3 cm verlaagd, daarom hebben we de rand van de wielkast een eindje omgeklopt (nog niet heel ver) maar de band raakt de rand wel, dit komt echter vooral door de 15 mm spacer die er tussen zit. Als deze er niet tussen zit, dan raakt het wiel de kast niet.
Het hangt er dus vooral vanaf hoe laag jij ligt in verhouding tot mijn wagen, check het anders even op mijn projectentopic (Stunticon)
Door de 15 mm spacer zit de velg netjes tot de rand van de wielkast, niet erbuiten.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Mzzl,
Peter
ik had over deze reactie heen gelezen, maar peter rijdt nu met de cr7 velgen idd, dus moet idd kunnen zonder de spacers Y
En blij dat ie er mee is!! Y Ik zou idd voor 8.5J gaan, spacertje eventueel. Maar als ik zie hoe laag jij achter ligt, dan is die absoluut niet nodig, aangezien de bovenkant van je band al in de kast lijkt te verdwijnen. Ik heb een 205/40/17 band, dus hij staat mooi getrokken op de velg.
OK, volgens mij hebben jullie mijn overtuigd :) t zal dus hoogstwaarschijnlijk 8,5J worden, met een 205/40 band. Toch voor achteraan. Vooraan ga ik kiezen voor een 7,5J met 195/40 band.
Komt dus wel goed ;)
Dik! Maar laat je natuurlijk nog even informeren door de bandenboer! Welke velgen komen er trouwens op? Foto!
tipje: S.ML, maar dan niet van S., maar van een ander merk, omdat ze bij S. maar tot 16" gaan, en ik 17" wil. Dus laten we ze op maat maken ;)
http://img.photobucket.com/albums/v312/Tuningdevil/aak.jpg
:D :D
zouden ze moeten worden normaal gezien... Tenzij er iets zou tussenkomen, want tis niet zonder risico's dat ik ze moet bestellen :(
Ik heb zelf 17 inch 8J velgen (Borbet 'E') en banden van 205/40. Tevens heb ik hem 3 cm verlaagd en er spoorverbreders op van 15mm.
(http://i96.photobucket.com/albums/l164/RikRace/IMG_5915.jpg)
(http://i96.photobucket.com/albums/l164/RikRace/IMG_5896.jpg)
(http://i96.photobucket.com/albums/l164/RikRace/IMG_5900.jpg)
Ik heb de wielkasten iets om laten rollen en alleen bij veel gewicht in de auto loopt hij af en toe aan bij sterk inveren. In het dagelijks verkeer absoluut geen last!
Eventueel meer info hier: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=14812&highlight=hamberg
Groeten,
Rik
Mod Break///Je hebt een mooie auto maar je hebt bij een ander topic ook dezelfde foto's neer gezet en het is niet de bedoeling er een project pagina ervan te maken.
Daarvoor moet je lid zijn en kan dit gedaan worden in het gedeelte projecten. B.V.D. Mod///
ja, ik heb het weer gezegd he :) :D
maar, waarom zou het niet passen? men broer heeft een keskin 9J achteraan steken (et waarde weet ik wel niet juist...) met een 215 band en een spacer van 10 mm...
kassen zijn wel volledig gerold, maar niet naar buiten gehaald ;)
ikzelf heb ook een 8J achteraan, zelfs vroeger toen men kassen nog niet gerold waren lag hier een 205 band op... dit ging toch ook heel goed, nooit nergens raken...
(http://img338.imageshack.us/img338/5129/photo0314ky0.jpg) (http://imageshack.us)
daarna kassen laten rollen, 195 band erop (niet noodzakelijk maar denk nog spacers te monteren :q) en dan nog wat bij verlaagt !-! dit
(http://img338.imageshack.us/img338/2341/photo0330ob4.jpg) (http://imageshack.us)
dit was ook nog met de 205 band...
gewoon die kassen laten rollen, velgen plaatsen en foto's trekken... Y :)
kassen laten rollen: k heb een afspraak dinsdag :)
velgen plaatsen: eerst nog bestellen hé, heb nog altijd geen prijs gekregen :(
welk is uwe ET?
Et is 35...
maar heb nog wel anderhalve cm plaats in de kas ;)
waar ga je dit laten doen?
Citaat van: Nick Mattheus op 9 januari 2009, 21:15:44
Et is 35...
maar heb nog wel anderhalve cm plaats in de kas ;)
waar ga je dit laten doen?
bij Chris van Woensel. Heb der al enkele goeie reacties van gehoord en dieje valt redelijk mee van prijs (40 euro per kas)
Liggen uw velgen nog op den auto? of hebt ge die eraf gehaald voor de winter?
idd, mijne zijn ook gedaan bij Van Woensel ;)
heel tevreden over hoor !-! wel zorgen dat hij de rand helemaal omplooit ;)
nope, men velgen liggen nog op de megane, maar rij met dit weer altijd met de jeep rond :)
Even een vraag aangezien dit topic er redelijk bij komt....
Wie rijdt er binnen de club met 8.5J et30
ben aan het kijken voor eventueel andere velgen en dan
het liefst 18'' maar wordt een 8.5J x 18 met e.t 30 niet te breed voor achter ??
heb een redelijk normale verlaging van ong. 3 a 3.5 cm achter
en rij nu met 7.5J x 17 et 40 met 5mm spacer (et35 dus)
In het verleden heb ik 8,5J X 18Inch gehad op ET40 en met spoorverbreders ertussen (van 25mm breed) op ET15, beiden waren te doen.. Dus gewoon steken, op z'n hoogst moet je de wielkastranden omrollen of stuggere schokdempers steken..
iemand anders nog ??
@Peter vd Meij.... wat zijn jou velgmaten ??
Verwacht niet teveel mensen die dat aan velgmaat in het verleden al gemonteerd hebben en dus jou hun ervaring erover kunnen vertellen.. ;) Het past zowiezo als je er 215/35X18 op steekt..
Peter heeft 8,5J 17Inch met ET30 en Michel Cijs heeft in het verleden ook nog met 15mm spacers ertussen op ET15 mee gereden met omgerolde wielkastranden..
oei, en yves heeft nog altijd zijn velgen niet besteld...
meer nog, ik ben van gedacht veranderd qua velgkeuze :D
Ik wacht nu op prijzen, en hoop dat ze voor mij een 7,5" kunnen maken, want normaal gezien is de smalste maat verkrijgbaar een 8"...
Citaat van: RS50Jochem op 3 maart 2009, 21:43:18
Verwacht niet teveel mensen die dat aan velgmaat in het verleden al gemonteerd hebben en dus jou hun ervaring erover kunnen vertellen.. ;) Het past zowiezo als je er 215/35X18 op steekt..
Peter heeft 8,5J 17Inch met ET30 en Michel Cijs heeft in het verleden ook nog met 15mm spacers ertussen op ET15 mee gereden met omgerolde wielkastranden..
@ Jochem ....Duidelijk verhaal bedankt
er zal dan inderdaad 215/35R18 op komen, alhoewel ik ook nog twijfel over 205/35R18
205/35X18 kan zeker maar hoeft niet.. Als voorband zou dat wel lekker staan maar ik meen dat je een best lage bumper hebt en dus redelijk wat ruimte in je wielkasten.. Ik zou gewoon 215/35X18 nemen, dan kun je je wielkasten mooi vullen als je iets naar benenden schroeft. Met 205 heb je al kans op weer wat optisch verloren ruimte ertussen zal ik maar zeggen (beetje zoals nu als je het mij vraagt)..
Van de week vond ik bij ons op het werk nog een set BMW velgen waarvan er helaas 1 mist,
even gekeken en dat was een 8.5Jx18 e.t 43 dus daar een 12mm spacer met
naafgat 60.1mm op gezet (e.t 31) en daarna een 215/35R18 bandje opgedraait,
de eventuele velgen die ik op het oog heb is een 8..5Jx18 e.t 30
vandaag even tijd gehad om het wiel te passen.....
en ja let vooral niet op de bevestiging van het wiel :D.... bmw is 5x120 en de coupe 4x100
maar zo ziet het er uit...
(http://i180.photobucket.com/albums/x24/markcoupe/DSCF1003.jpg)
(http://i180.photobucket.com/albums/x24/markcoupe/DSCF1004.jpg)
(http://i180.photobucket.com/albums/x24/markcoupe/DSCF1007.jpg)
(http://i180.photobucket.com/albums/x24/markcoupe/DSCF1008.jpg)
Nou duidelijk verhaal lijkt me, misschien dat er gerolt moet worden ?
Hmm dat zal krap aan worden denk ik.. Misschien is rollen en bumpstops tussen de schokdempers een optie?
Dat had ik ook met mijn brede velgen, en die liepen toen niet meer aan :) Kwa ruimte is het ongeveer gelijk als bij mij toen.
Deze velgen staan er ook wel mooi onder denk ik :q _o_
Gewoon randen omrollen en eronder plempen.. Het past, geloof mij.. Ik heb er mee rondgereden op ET17.. ;) En zoals je ziet als het randje omgerold is lijkt het ineens alsnof je zeeen van ruimte hebt.. Alleen bij snelweg een diepe put liep hij aan bij mij aan het ophangpunt vd bumper verder niet..
(http://img405.imageshack.us/img405/7966/hpim2009kp5.jpg)
Nou na lang wachten zitten ze er onder .....
(http://i180.photobucket.com/albums/x24/markcoupe/DSCF1017.jpg)
alleen nog vrijdag laten rollen achter en dan is hij te zien op de Openingsmeeting
van de RTC te Nijkerkerveen. !-!