Hier weer verder racen
Zometeen de laatste race van 2008, wordt ie nat of droog, de weergoden zullen het ons laten weten ;)
Wel water, de goden waren ons goed gestemd :)
Maar wat een race, eerst 12 top rondes, dan een saai midden stuk gevolgd door een zeer spannend einde.
Hamilton kampioen, al zag dat er tot 1km voor de finish niet zo uit.
Wel leuk om te horen dat ze bij Ferrari aan het feestvieren waren terwijl je op tv kon zien hoe Glock aan worstelen was om die op één na laatste bocht uit te komen en dat ie werd gepakt door Vettel en Hamilton.
Hele mooie race! _o_ Ik denk niet dat iemand dit had kunnen dromen. In de laatste bocht nog het kampioenschap binnen halen.
Jongens, wat een einde. Nog nooit zo´n mooi kampioenschapseinde gezien _o_
Wat zal Masso slecht slapen de komende tijd :D
Bloedstollende race.
Het was wel humor, het commentaar van Olaf mol tijdens de laatste ronde.
En dan de juichende familie Massa :?
Echt een ongelofelijk einde zeg...
Jammer dat Massa alsnog geen kampioen is geworden.
Wel lekker gescoord in het manager spel, al had het met mijn standaard team nog veel meer geweest (zoals gewoonlijk..)
Dat had ik ook, maar ben toch kampioen geworden in onze subleague :D
ben toch nog weer ingelopen, maargoed, het kon natuurlijk nooit genoeg zijn.
Tim,
G E F E L I C I T E E R D !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jongen
!-! !-! !-! !-! !-! !-! !-! !-! !-! !-! !-! !-! !-! !-! !-!
wat een ontknoping :)
ff speciaal voor Tim de eind uitslag van het manager spel:
Tim kan tot het nieuwe seizoen dus tegen iedereen zeggen dat ie het meeste verstand van de F1 heeft en daarna ik en Reinier... :D :D :q
TimB 5405 0 344 395 385 469 303 297 358 341
2 0 Stefan 5162 0 319 373 381 432 294 360 344 419
3 0 Klaas J 5014 0 336 290 290 354 256 379 303 304
4 0 Reinier 4977 0 267 352 319 326 280 268 229 322
5 0 Dennis P 4956 0 310 364 358 469 369 313 319 325
6 0 marcb_1977 4950 0 343 306 316 266 228 314 306 382
7 0 Edje1982 4580 0 295 333 241 296 271 317 235 320
8 0 MVRF1 4510 0 413 354 320 303 257 241 269 309
9 0 Dirkus 4315 0 354 233 229 229 210 277 281 287
10 3 edje racing 4290 0 231 302 303 215 395 314 364 436
11 -1 rene-87 4232 0 195 301 316 328 293 287 246 279
12 -1 Remko Da Silva 4224 0 237 281 294 213 301 291 404 346
13 -1 Koltieboy 4121 0 287 256 238 270 223 247 176 263
14 0 superezel 2943 0 222 124 157 214 118 268 192 219
Bedankt!!! voelde goed weer eens te winnen ;)
valt me nog mee een P8 als je bedenkt dat ik na race 4 (oid) geen aanpassingen meer heb gemaakt :P
Voor degene die het nog niet weten:
Fernando Alonso en Nelson Piquet rijden in 2009 ook bij Renault. Alonso heeft zijn contract verlengd met twee jaar. Piquet met één.
Vertrouwen
"We zijn blij dat we zowel Fernando als Nelson kunnen bevestigen voor volgend seizoen," laat teambaas Flavio Briatore weten. "Dit geeft het ING Renault F1-team een van de meest spectaculaire rijderduo's en een perfecte mix van jeugd en ervaring. Dat Fernando trouw blijft aan het team bevestigt zijn vertrouwen in ons en wij vinden het geweldig om met hem te mogen blijven werken."
Eerste keuze
Alonso laat weten dat hij eigenlijk nooit heeft overwogen om weg te gaan. "Ik heb besloten om bij het team te blijven omdat het, zoals ik altijd gezegd heb, mijn eerste keus zou zijn. Na een moeilijke start van het seizoen zijn we onze problemen overkomen en zijn onze prestaties steeds beter geworden."
Zwaar jaar
Nelson Piquet is blij dat hij na een moeilijk debuutseizoen toch mag blijven. "Hoewel ik een zwaar seizoen had, heb ik veel geleerd en ik ben van plan die ervaring volgend jaar te gebruiken. Ik ben het team dankbaar voor het vertrouwen dat ze in me hebben voor de toekomst."
Dat Alonso zou blijven viel wel te verwachten. Dat Piquet een tweede kans krijgt is wat onverwachter. Hoop datie een goed seizoen gaat rijden, afgelopen seizoen stond toch te vaak langs de kant....
Nu alleen nog afwachten wie er bij Honda en Torro Rosso gaan rijden.
Overigens is de eerste race van 2009 pas op 29 maart, dat is nog heeeeeeel lang wachten....
Wel een voordeel dat ie pas de 29ste is, ik ben namelijk altijd van 14-20maart met vrienden in Valencia en daar hebben we al veel te weinig uren slaap en die nachtrace gaat dan altijd aan mijn neus voorbij. ;)
Top dat Alonso nog 2 jaar bij Renault blijft, ik heb er wel vertrouwen in!
Jammer dat het zo lang wachten is ;(
Wat betreft het stoeltje bij honda hoop ik toch van harte dat ze niet meer met Barichello doorgaan. Bruno Senna mag binnenkort testen voor het team. Hopelijk laat ie een beetje goeie indruk achter :)
Heel apart dat Piquet ook nog een jaar mag blijven....
Alhoewel hij zo tegen het eind van het seizoen wel wat vorderingen makte natuurlijk..
Of wellicht heeft papa Piquet er nog wat knaken ingestoken...... :) ;)
CiteerWoeste Ferrari-baas sloeg tv kapot
MILAAN - Ferrari-baas Luca di Montezemolo heeft tijdens de GP van Brazilië zijn televisie aan gruzelementen geslagen. Montezemolo verkeerde in de veronderstelling dat 'zijn' Felipe Massa de wereldtitel had gegrepen, maar koelde zijn woede op het apparaat toen bleek dat Lewis Hamilton op het allerlaatste moment alsnog de wereldtitel opeiste.
"Ik moet bekennen dat er inderdaad een tv sneuvelde in huize-Montezemolo. Wanneer je een tv stukslaat geeft dat een enorme knal, mijn dochter in de kamer ernaast gilde het uit van de schrik", aldus de Italiaan.
Altijd leuk om dat soort verhalen te horen :D
ach, een tv meer of minder zal hem niet zo deren waarschijnlijk... :q
Hahahaha, dat verhaal had ik nog niet mee gekregen. :D
Ik heb hier trouwens nog niets gelezen over het laatste nieuws over force india ;)
Even kort gezegd, de samen werking tussen het force india en Ferrari is stopgezet en force india gaat verder met mercedes als mototren leveracier. Teven heeft Vijay Malia team manager Colin Colles en Mike Gascoyne de deur gewezen. !-!
Dat van McLaren moet nog bevestigd worden toch? Niet alleen de motor, maar de gehele aandrijflijn en KERS.
dan wordt het haast een soort "reserve" mclaren...
Maar we doen niet aan klantenauto's....... scheelt niet veel stelletje rare figuren bij dat Force India.
Onderhuids zal het idd een mc Laren worden. Maar ze zullen er nog wel ff een goed jasje omheen moeten bouwen ;)
Volgende week hebben we weer even tijdelijk een Nederlander in de F1 rond rijden ;)
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/11/12/van-der-garde-heeft-zin-in-test-voor-renault-f1/
Williams heeft vandaag voor het eerst een rechte lijn test uitgevoerd met een voorvleugel die voldoet aan de regels voor volgend seizoen:
(http://images.gpupdate.net/newsnew/115614.jpg)
Wat mij opvalt is hoe breed dat ding is :)
De achtervleugel is al eens getest.
Die breede voorvleugel wordt gecompenseerd door een klein achtervleugeltje.... beetje raar gezicht (zal wel een kwestie van wennen zijn)
Ook geen gezicht, die achtervleugel.. :x
Dat zal wel wennen denk ik. Zo moesten we er in 2003 ook aan wennen dat de voorvleugel hoger geplaatst moest worden. En nu vinden we het heel normaal ;)
Volgende week de eerste tests,zullen we nog niet veel te weten komen, alleen hoe "kaal" de wagens eruit zullen gaan zien (geen groefjes in de banden, minder flapjes etc).
I'm shockt :x
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/11/17/voorbereidingen-2009-van-start-in-barcelona/
Vergeleken hiermee valt de Williams reuze mee (tot nu toe)
my god...the horror :x
Ongelofelijk zeg....
Toch werkelijk waar geen porem zeg.. :neen: :neen: :neen: :x
Het is niet om aan te zien. :x l- Denk dat dit "uiterlijk" niet echt snel zal gaan wennen.
Zo bouwde ik ze vroeger van Lego.
Toen ik 7 was 8)7
zoiets ja idd...
Ik vind het eigenlijk een schande dat de koningsklasse van de autosport door dergelijke regels zo vern##kt wordt... :neen: :neen: :neen:
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT THE F***!!!!!!!
Dat ziet er toch echt niet uit.....
Koningsklasse van de autosport.... het lachertje van de autosport.....
Gelukkig zijn we niet de enigste die er zo over denken. Maar als ik het goed lees is ie niet veel langzamer geworden wat ik dan wel weer een pluspunt vind !-!
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/11/18/dit-is-verreweg-de-lelijkste-formule-1-auto-ooit/
Ik weet niet of het jullie al opgevallen is maar hij heeft wel wat weg van de walrus williams uit 2004, al was die vergeleken hier mee nog een prachtauto:
(http://www.f1-fansite.com/wallpaper/2004/launch/FW26-0800.jpg)
Bernie heeft ook weer wat bedacht:
CiteerEcclestone: 'In 2009 medailles in plaats van punten'
Puntensysteem vrijwel zeker op de schop
[18-11-2008] Bernie Ecclestone wil het huidige puntensysteem vervangen door een systeem met medailles. En dat is niet zomaar een losse flodder van de F1-baas: hij denkt het plannetje volgend seizoen al in de praktijk te kunnen brengen.
2008 was Ecclestone nog niet spannend genoeg.Het idee is simpel: de winnaar van een race krijgt een gouden plak, de nummers twee en drie verdelen het zilveren en bronzen eremetaal.
Vanaf plaats vier staat iedereen met lege handen, al tellen de klasseringen wel mee voor je plaats in het coureurs-WK. Degene met het meeste goud mag zich aan het einde van het seizoen rijk rekenen. In het constructeurskampioenschap zou het huidige puntensysteem wel blijven bestaan.
Ecclestone deed zijn plan tegenover The Times uit de doeken. ,,Iedereen snapt een systeem met medailles. Bijna alle sporten werken op zo'n manier. Waar het allemaal om gaat, is dat de mannen naar Melbourne gaan voor de eerste race omdat ze daar weer willen vertrekken met een gouden medaille, en niet met tien, acht of zes punten."
Volgens de Brit liet met name de seizoensafsluiter in Brazilië dit jaar zien dat de Formule 1 hard aan medailles toe is. ,,Hamilton hoefde alleen maar als vijfde te eindigen om de titel te pakken, hij hoefde niet te winnen. Dit (werken met medailles) zal inhalen bevorderen."
Het nieuwe systeem wordt in december besproken door de FIA en de World Motor Sport Council, maar Ecclestone toonde zich behoorlijk zeker van zijn zaak. ,,De FIA en alle teams staan erachter, dit zal doorgevoerd worden."
Wat een waardeloos systeem. Ik mag toch hopen dat het een geintje is. Nog even en ze willen gaan rijden met landenteams of teams gerunt door voetbalclubs 8)7 ;)
Tot nu toe lijkt het er op dat de auto´s er komend jaar verschrikkelijk uitzien, als ze dan ook nog eens hier mee komen aanzetten kun je de F1 wel opdoeken ;( :x
ik word denk maar GP2 fan, mooie auto's, heerlijk geluid en goede talenten er tussen Y
Ze moeten die Ecclestone zo langzamerhand eens net met zijn voeten boven de grond aan een boom hangen.... >:( >:( :neen: :neen:
lekker motiverend voor de niet ferrari's en mclarens.......
Ik begin steeds sterker van mening te worden dat de F1 gerunt word door te oude figuren. Het word tijd voor vernieuwing. Dus Mosley als 1e er uit >:D
Helaas blijft Ecclestone tot aan zijn dood doorgaan met de F1. Vraag me eigenlijk af waarom nu ineens al die veranderingen moeten komen.
Afgelopen seizoen was een van de spannendere. Het gaat zo toch allemaal oké... Laat de punten nou maar gewoon zoals ze zijn.
Punten mogen van mij wel iets aangepast. Verschillen zijn te klein. Neem nou een Kubica, die rijd wel constant maar wint maar 1 race en kon in theorie tot laat in het seizoen nog kampioen worden.
Ik vind 2 punten tussen winnen en 2e plek niet veel. Overigens mogen er wel voor meer dan alleen de eerste 8 plekken punten worden gegeven. Veel races komen toch wel 15 auto's aan de streep en de motoren moeten dit seizoen 3 races meegaan, dus nog betrouwbaarder.
motogp punten systeem
t/m nr 15 punten Y
en altijd spanning en meer punten voor de nr 1; veel betere verhouding
en een punt voor de snelste ronde geven.
en/of een punt voor pole-position
Y
Citaat van: Michel Cijs op 19 november 2008, 22:59:35
motogp punten systeem
t/m nr 15 punten Y
en altijd spanning en meer punten voor de nr 1; veel betere verhouding
Daar zat ik ook al aan te denken :)
Een punt voor de pole lijkt mij ook wel wat. Y
CiteerHonda trekt stekker uit Formule 1-project
Team heeft niet langer de power om te dromen
[04-12-2008] De kredietcrisis heeft een eerste slachtoffer heeft gemaakt in de Formule 1: Honda is in serieuze problemen geraakt. Met name vanuit Engeland komen verontrustende berichten binnen over het Japanse team.
Er is niet alleen rook, maar ook vuur: Honda's laatste uur heeft geslagen.Eerder deze week was Honda genoodzaakt bekend te maken dat de verkoop van auto's in Amerika met meer dan dertig procent was gedaald. In Europa is het al niet veel anders. Een en ander is een direct gevolg van de financiële crisis.
Hoe het precies in elkaar steekt, is momenteel nog onduidelijk, maar over de toekomst van het team wordt met consensus bericht: er is geen toekomst meer voor Honda. ,,Er is een maand de tijd om een nieuwe eigenaar te vinden", meldt een ingewijde tegenover Reuters.
Dat uitgerekend Honda, het team dat haar ambities nooit onder stoelen of banken stak en kosten noch moeite spaarde om succesvol te worden, kopje onder gaat, is een verrassing. De Japanse renstal wordt overleefd door Williams, Toro Rosso en Force India. Stuk voor stuk teams die het ook al tijden niet makkelijk hebben.
Ook opvallend is dat Honda niet eens begint aan seizoen 2009, het jaar waarin het echt, maar nu dan ook écht zou moeten gebeuren. Al tijden is men bezig met ontwikkeling van de nieuwe techniek KERS en daarvoor moest en zou alles wijken. Ross Brawn werd aangetrokken om de boel op de rails te krijgen en het vorige seizoen was al afgeschreven voordat het begon.
Maar tot presteren in het nieuwe seizoen is het nooit gekomen. Sterker nog, Honda heeft de eerste Grand Prix dus niet eens gehaald.
Naar verluidt komt het team morgen (vrijdag) met een verklaring.
Dat had ik niet verwacht, wel jammer dat er volgend seizoen waarschijnlijk weer 2 auto's minder op de grid staan...
Droevig word je er van ;(
Weer 2 auto´s minder. In het journaal wat beelden gezien van de persconverentie. Hier vertelde de beste man dat Honda het team te koop zet. Hopelijk is er nog iemand op deze planeet die een gokje wil wagen ;)
Het mag nu wel duidelijk zijn dat Barichello zijn laatste meters heeft gereden in de F1 lijkt mij. Hij zegt nog met Torro Rosso bezig te zijn maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ie voor hun een serieuze optie is :neen:
Misschien hebben jullie gisteren het nieuws rondom Jos Verstappen al vernomen?
Hier is een reactie van Jos op dit nieuws:
http://www.sportwereld.nl/autosport/2833424/lsquoHet_lijkt_wel_of_ik_een_crimineel_benrsquo.html
Persoonlijk weet ik niet wat ik van bijde verhalen geloven moet, het is ten slotte geen geheim dat Jos wel eens losse handjes heeft gehad. Maar in hoe ver dat gaat weet ik niet :?
Ik zag/hoorde het toevallig laatst op tv idd.
Geen idee hoe het nu zit, we zullen het vanzelf te weten komen denk ik.. Y
Vroeger werd er geklaagt dat de F1 saai is en dat het spannender moest worden. Nou zijn de afgelopen seizoenen een van de spannendste ooit geweest met als hoogte punt Brazilie afgelopen seizoen.
Gaan ze in mijn ogen de sport om zeep helpen door een vracht maatregelen in te voeren waar volgens mij bijna alle charme van de F1 weg genomen worden:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/12/12/fia-publiceert-waslijst-aan-ingrijpende-maatregelen/
Neem bijvoorbeeld de standaard wielophanging, standaard versnellingsbak en dan nog maar niet te spreken over het verbieden van het tanken tijdens een race :x
Als ze zo doorgaan begin ik me toch af te vragen of ik nog langer F1 fan blijf in de komende jaren. ;(
klinkt allemaal niet dom, maar voor de sport niet goed denk ik.........
Dat gaat toch nergens meer over?
"In 2009 is het niet meer toegestaan om tijdens het seizoen te testen. Als teams nieuwe dingen willen uitproberen, moeten zij dat doen tijdens de trainingen."
Met andere woorden, de auto's worden tijdens het seizoen niet meer ontwikkeld.
Ik zie het helemaal gebeuren dat we in 2010 dus nog maar een race of 14-15 hebben, van 45-60 minuten...
Ik ga wel meer MotoGP ofzo kijken. Deze maatregelen staan lijnrecht tegenover het gevoel dat Formule 1 moet uitstralen.
Idem als Tim..
Nou we kunnen zelf stemmen over het medaillesysteem dat Bernie in wil voeren :)
Klik hier om te stemmen (http://www.formula1.com/news/interviews/2008/12/8775.html)
Heb gelijk gestemd. Heb tegen gestemd. Ik denk namelijk dat het juist averechts zal werken. Door alleen de 1e 3 te belonen denk ik dat het kampioenschap juist minder intressant word door dat je minder kans hebbers krijgt. Neem bijvoorbeeld Kubica, die deed tot de GP van China nog mee om het kampioenschap door over het hele seizoen constant te presteren. Maar met het medaille systeem zou hij dus niet zover gekomen zijn. Ook zal het demotiverend werken voor de kleine teams, die doen er alles voor om een puntje op p8 te pakken, dat kunnen ze met het medaillesysteem wel vergeten. Wel ben ik voorstander voor een punten telling waarbij het verschil tussen 1 en 2 groter is. o-)
Nr's 1 t/m 8 krijgen nog wel punten (voor de constructeurstitel) ;) Overigens zie ik het systeem ook niet zitten, neem dan (zoals Michel C. al schreef) het MotoGP systeem, nr's 1 t/m 15 punten.
Ook gestemd.
En tegen het medaille systeem dus.
Force India bevestigt Sutil en Fisichella voor 2009
14 december 2008
Force India heeft bevestigd dat Giancarlo Fisichella en Adrian Sutil ook in 2009 voor het team zullen rjiden. Er waren de afgelopen weken nog even geruchten dat nieuwe motorenleverancier Mercedes een vinger in de pap wilde hebben, en namen als Paul di Resta en Pedro de la Rosa werden genoemd als mogelijke coureurs, maar teambaas Vijay Mallya bevestigde dit weekend dat er niets zal veranderen.
"Volgend jaar wordt een belangrijk jaar voor het team. We hebben nu een technische samenwerking met McLaren en Mercedes, een nieuwe structuur in het management en een van de meest solide rijdersbezettingen", aldus Mallya. "We zijn zeker dankbaar voor het advies van onze nieuw partners, maar het was volledig onze eigen keuze om de keuze voor deze coureurs te maken. Met Giancarlo, Adrian en (testrijder) Vitantonio Liuzzi hebben we een goede balans tussen ervaring en ambitie, en nu dus ook consistentie."
Alleen Scuderia Toro Rosso moet de coureurs voor 2009 nog bekendmaken. Mocht Honda nog een koper vinden, zal de nieuwe eigenaar uiteraard ook op zoek moeten naar coureurs.
Sutil, oke, ben er niet wild van maar kan het me enigzins nog wel voorstellen. Maar Fisichella, snap toch niet wat ze daar nou nog mee moeten, die zit er alleen nog maar bij als veldvulling :x
Ik snap het ook niet helemaal nee idd...... :neen:
Gaat Fisi wel verder omhoog in het rijtje met coureurs met 200+ GP's op hun naam trouwens
Lekker belangrijk, als ie dan nog wat liet zien oke, maar kan nou niet zeggen dat ik me een hele strakke aktie van hem kan herrineren uit het afgelopen seizoen :?
Heel leuk zo'n "democratie"... maar jongens kijken eens in de source van die pagina.
De vote actie triggert niet meer dan stukje tekst met 'Thank you for voting!'.
Er worden geen return values naar het zogenaamde vote script gestuurd.
Met andere woorden;
Je denkt dat je gestemd hebt, maar achter de schermen gebeurt er niks en men heeft je stem niet eens geregistreerd.
Die knoppen zijn ook verdwenen van die pagina, althans ik zie ze niet meer :)
Schopper de schop.... ;)
Iedereen verwachte het al, maar nu is het officieel:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/01/09/officieel-buemi-stapt-in-bij-scuderia-toro-rosso/
Nu alleen dat 2e stoeltje bij STR nog en afwachten wat er met het Honda team gaat gebeuren. Ik hoop dat die jongens aan de start staan in Melbourne.
en de 1e van 2009 auto's
wat ik ervan vindt...hmm minder lelijk dan de bmw maar moet er nog ff aan wennen zeg maar...
(http://images.gpupdate.net/large/116944.jpg)
(http://images.gpupdate.net/large/116942.jpg)
(http://images.gpupdate.net/large/116941.jpg)
(http://images.gpupdate.net/large/116948.jpg)
volgens mij gaan er een hoop voorvleugels sneuvelen bij de start/inhaalacties als ik het zo bekijk :?
Ja mooi is anders. Toch is het een stukje subtieler dan de BMW. Maar ik wist niet dat de wieldoppen nog toegestaan waren :?
vleugels nieuwe stijl zijn niet mijn ding nee.....
De voorvleugel is niet zo erg, maar dat akelig smalle achtervleugeltje zorgt ervoor dat de (visuele) verhoudingen niet meer kloppen :(
ik vind het om te :D :D :D
Willen jullie hem ook oppakken en mee gaan spelen...holy crap, t lijkt echt een dinky toy!
Ik word hier er ook niet echt warm van. Het blijft buiten de proporties... :neen:
http://www.youtube.com/watch?v=O3SpsV_9Uns&eurl=http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/01/13/massa-nieuwe-auto-is-moeilijker-te-besturen/&feature=player_embedded
Donderdag word de nieuwe Toyota gepresenteerd in een filmtrailer ;)
En we hebben een Toyota:
(http://images.gpupdate.net/large/117018.jpg)
En presentatie trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=ptOGDp443kU&eurl=http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/01/15/toyota-lanceert-tf109-in-speciale-trailer/&feature=player_embedded
aparte voorneus bevestiging Y
Moet zeggen dat i.v.m. de interim bmw het me tot heden meevalt, maar poeh die achtervleugel blijft een afzichtelijk geval(letje) :D
ben heel benieuwd hoeveel voorvleugels beschadigd raken in bocht 1 van wedstrijd 1...
En de mcLaren:
(http://images.gpupdate.net/large/117039.jpg)
(http://images.gpupdate.net/large/117046.jpg)
Dit is de eerste auto waarvan ik niet zo heel erg schrik. Natuurlijk vallen die belachelijke vleugels weer op maar dit is de 1e waarbij de neus niet meters boven het wegdek zweeft en er dus geen gapend gat tussen vleugel en neus zit ;)
Die McLaren valt nog mee ja idd..
Ziet er redelijk uit :) (behalve de achtervleugel al kunnen ze daar weinig aan doen)
Wat mij opvalt is de vorm/positie van de openingen in de sidepods. Dacht ze ze meestel wat smaller waren en meer naar beneden liepen.
De laatste Mclaren F1 van Ron Dennis --
Gisteren is er door Toyota getest, maar daar verscheen de nieuwe auto met een haaienvin. Ik dacht dat die dingen niet meer mochten? :?
(http://images.gpupdate.net/large/117092.jpg)
de nieuwe Williams in een ''interim'' jasje
(http://images.gpupdate.net/large/117101.jpg)
en dan het dieptepunt v/d dag: :x
De nieuwe Renault in actie
(http://images.gpupdate.net/large/117135.jpg)
Wat een gedrogt :x
Renault heeft er een aantal jaren geleden trouwens al wel een bijpassende caravan voor ontwikkeld:
(http://home.casema.nl/shannon13/images/bassie_adriaan.jpg)
:D
haha... :D :D
het is idd afwachten tot de volgende aerodynamische gadget wordt getoond -> de trekhaak ;)
Je zou je als sponsor toch bijna gaan schamen dat de naam van jou bedrijf op zo'n afschuwlijk ding staat :x Dit is gewoon negatieve reclame :q
Ik heb de kleurwedstrijd voor die Renault gemist volgens mij. Of was de maximum leeftijd 3? Wat een hok zeg. Maarjah, als ie maar snel is 8)7
hou mn hart vast voor oa de bmw ...als die net zo lelijk is als de interim wordt het nog ''leuk''
pfff wat een f1 seizoen wordt dit..iig niet van de mooie auto's :D
Nou daar is ie dan:
(http://images.gpupdate.net/large/117232.jpg)
Toch iets minder erg als de interim auto maar nog steeds niet moeder mooiste ;)
Renault + Total? :S
Op dit moment krijgt van mij de Renault absoluut de bokaal ''meest mislukte F1 auto'' :D
de BMW valt me ''mee''.. hopen dat het allemaal snel gaat wennen vanaf race 1...
Uiteindelijk zien ze er allemaal gewoon niet uit natuurlijk... :neen:
Weer nieuwe regeltjes mbt de safety car.
De internationale autosportbond FIA heeft besloten de Safety Car-regels aan te passen voor het seizoen 2009. Zo heeft wedstrijdleider Charlie Whiting dinsdag bevestigd. Er was was vorig jaar veel kritiek op de Safety Car-regels.
Vorig jaar werd de pitstraat nog gesloten op het moment dat de de Safety Car de baan opkwam. Als de pitstraat dan weer open ging, doken er steeds veel coureurs tegelijk naar binnen, wat soms tot gevaarlijke situaties leidde. Ook werden coureurs gestraft die wel een pitstop moesten maken terwijl de pitstraat gesloten was, omdat zij anders zonder brandstof op de baan stil zouden komen te vallen.
"De regels die we in 2007 hadden ingevoerd, waren niet goed", gaf Whiting toe. "We keren nu terug naar de regels zoals we die in 2006 hadden, met als enige verschil dat we een minimumtijd willen invoeren waarin een auto naar de pits mag rijden." Whiting legt uit: "Als de Safety Car de baan op gaat, wordt er een bericht naar alle wagens gestuurd, die dan vervolgens in de Safety Car-modus gaan. Zodra het bericht aankomt, weet het ECU-systeem waar de auto zich bevindt op het circuit en berekent het binnen welke tijd het terug mag zijn in de pits. De coureur is dan verplicht om zich aan de informatie die hij op zijn display te zien krijgt, te houden."
"We gooiden de pitstraat namelijk dicht om het feit dat een coureur zich anders naar de pitstraat zou haasten. Straks is dat dus verleden tijd, want dan mag een coureur niet harder rijden dan zijn display aangeeft", aldus de raceleider van de FIA.
Het nieuwe Safety Car-systeem is vorig jaar al een paar keer getest.
Nieuwe regels??? Er staat letterlijk "We keren nu terug naar de regels zoals we die in 2006 hadden" alleen hebben ze er iets aan toegevoegd.
Wel een goede actie overigens want de regels zoals ze waren sloegen echt nergens op.
Gelukkig maar dat ze terug stappen op de oude wijze. Vond de nieuwe wijze nergens op slaan :x
Het is dan geen F1 nieuws maar toch weer mooi dat Doornbos onder de pannen is ;)
http://irl.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/02/03/doornbos-tekent-contract-bij-nhl-racing/
Niet echt een verassing maar toch weer mooi een nederlander op hoog niveau !-!
Zou niet verkeerd zijn ;)
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/02/04/plannen-voor-amerikaans-team-in-formule-1/
En we hebben een RB5, mijn inziens een van de mooiere bolides dit jaar :)
(http://images.gpupdate.net/large/117932.jpg)
Waarschijnlijk weten we ook gelijk hoe de Torro Rosso er uit komt te zien.
Vanuit deze hoek zeker niet verkeerd nee :neen:
1 van de betere tot nu toe (zeker vergeleken met die Renault.. 8)7)
En Sebastian Vettel die even de nieuwe regels voor het komende seizoen uitlegt (in een notendop) (http://www.dumpert.nl/mediabase/404011/d865b335/sebastian_vettel_legt_nieuwe_f1_regels_uit.html)
Gaan we trouwens dit jaar manager spelen of...??
Misschien dat ik nu wel eens een keer 1e kan worden... :q
En........???
Die waar we het afgelopen seizoen zaten is nog niet bijgewerkt voor seizoen 2009. Heb niet gezocht naar andere.
Lijkt me wel leuk om weer met een groepie van hier mee te doen :)
Ja, precies mij ook.
leuk toch een beetje competitie onder elkaar ;) :)
Dus "onze" manager is nog niet bijgewerkt.. ;(
"onze" manager is nu under construction :)
hmmm
ff in de gaten blijven houden Y
Als het goed is kun je je vanaf zondag weer aanmelden :)
Overigens is het dan ook eindelijk officieel, Ross Brawn neemt het team van Honda over ( http://www.brawngp.com/ )
Citaat van: Tim op 6 maart 2009, 06:09:24
Als het goed is kun je je vanaf zondag weer aanmelden :)
Zoals gezegd; ff in de peiling houden dan.
Maak zodra het kan anders meteen een subleague aan en zet de link hier even neer.
Of in je handtekening bijvoorbeeld
!-!
nou, ik geloof niet dat ik daar bang voor ben hoor... ;)
Hamilton kan met "pensioen" :D
http://www.youtube.com/watch?v=FiLoANg6nNY (http://www.youtube.com/watch?v=FiLoANg6nNY)
Hoef je ook niet bang voor te zijn Stefan ;)
Hij kan weer mannen !-!
Renault megane club
Aanmeldnaam: megane
Wachtwoord: renault
Zeg het voort :q Nog 15 dagen te gaan!!
Heb me aangemeld :)
Totaal budget aanvang GP : 175.000.000€ (175,00M€)
Momenteel budget : -76.000.000€ (-76,00M€)
Mooi !-!
Ik zal me vanavond thuis ff aanmelden Y
Citaat van: Tim op 12 maart 2009, 06:18:04
Heb me aangemeld :)
Totaal budget aanvang GP : 175.000.000€ (175,00M€)
Momenteel budget : -76.000.000€ (-76,00M€)
Hoe kan dat nou weer????? 8)7 Ik krijg het niet voor elkaar ;(
Had me zondag al aangemeld toen kon dat nog wel ;) Overigens heb ik me niet met dat team aangemeld bij de Megane league :)
CiteerHet beginbudget is € 175,000,000.- (175 miljoen euro), de totale waarde van alle items mag dit bij aanvang van het spel niet overschrijden.
Mijn team is niet volgens de regels dus zou geen punten moeten kunnen halen :) maar ga het toch testen;)
Das mee ommes Y
Maar ben toch wel benieuwd ;)
Ik heb me aangemeld, maar zie mijn naam er nog niet tussen staan....?
Alleen Tim, Reinier en Dennis zie ik staan..??
Er staat overigens wel dat ik aangemeld ben:
Je bent aangemeld bij de volgende Sub-Leagues:
Sub-League Naam Renault megane club
Ik zie je wel staat maar idd nog niet in het rijtje. Ik kan de ledenadministratie bijhouden zeg maar en daar sta je al wel.
Ok,
Dan zal het wel goed zijn. !-!
Nou,
Ik heb net ff een team in elkaar geknutseld Y
De 1e race is altijd maar een beetje gokken, want ik heb geen idee(wel een beetje natuurlijk)
Ben benieuwd wat het wordt.. !-!
Ik weet nog niet of ik m'n team ga laten zoals ie nu is, nog ff de laatste testsessie afwachten (al zegt dat niet veel)
Heb ook een voorlopig team samengesteld. zoals Tim al zei toch eens even kijken wat er in de laatste testweek nog gebeurd. Heb al wel door dat we BrawnGP goed in de gaten moeten houden Y
Ik heb in ieder geval mijn budget maar zo optimaal mogelijk benut, want ik heb nog 2.000.000 over van de 175.000.000
We zullen zien Y
Ik heb alles voorlopig opgemaakt, maar dat kan dus nog wijzigen... :)
Met McLaren lijkt het nog niet helemaal lekker te zitten, gezien de testtijden en het commentaar van RD himself!
Citaat van: Reinier op 11 maart 2009, 23:57:44
Hij kan weer mannen !-!
http://www.f1-management.nl/v44/
Renault megane club
Aanmeldnaam: megane
Wachtwoord: renault
Nog meer mensen zin om mee te "voorspellen"?
heb me ook weer eens aangemeld vanavond Y
Beter !-!
Er kan meer bij!!! Y Y
CiteerFIA vergadert over nieuw puntensysteem
17 maart 2009
De World Motor Sport Council van de FIA komt vandaag (dinsdag) bij elkaar in Parijs om te vergaderen over enkele nieuwe maatregelen die genomen kunnen worden om de Formule 1 te verbeteren. Zo zal er onder meer gesproken worden over een nieuw puntensysteem, waarbij de winnaar nog beter wordt beloond.
Tot en met vorig seizoen kregen de eerste acht coureurs punten en ontving de winnaar slechts twee punten meer dan de nummer twee. Het feit dat Lewis Hamilton wereldkampioen werd, terwijl hij een race minder had gewonnen dan Felipe Massa, wakkerde de discussie aan of dit wel een goed systeem was. Formule 1-baas Bernie Ecclestone gooide olie op het vuur met een proefballonnetje. Hij wilde dat de eerste drie coureurs medailles zouden krijgen en de rijder met de meeste gouden medailles aan het einde van het seizoen tot wereldkampioen gekroond zou worden.
Dat idee is een vroege dood gestorven, maar de Formule 1-teams kwamen onlangs met een nieuw voorstel. Vanaf 2009 zou de puntenverdeling 12-9-7-5-4-3-2-1 moeten zijn. Hiermee wordt de winnaar beter beloond (drie in plaats van twee punten meer dan de nummer twee) en behouden de eerste acht coureurs hun punten.
en de FIA heeft weer eens wat ''leuks'' besloten ..
samenvatting:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/73745 (http://www.autosport.com/news/report.php/id/73745)
ik weet wat ik ervan denk...en het is niet bijster positief ;)
Ik heb me net ook aangemeld voor het management spel... ;)
De nieuwe regels ben ik het ook niet helemaal mee eens. Wat ik wel positief vind zijn eigenlijk de regels die de coureurs toegankelijker maken voor publiek. En gedeeltelijk met het bedget limiet. Goeie zaak dat het er is maar ik vind wel dat de teams dan met dat budget meer technische vrijheid moeten krijgen ;)
Ze krijgen ook meer vrijheid:)
Ook mooie zaak dat je op tv nu meer entertainment krijgt in de vorm van grafieken ed. plus dat de boordradio nu openbaar is!
Die kampioenschapsregel is uitgesteld _o_
Das nog niet zeker...
Als teams toch unaniem beslissen dat deze regel dit jaar wel gaat gelden, dan alsnog.
Zo niet, dan heeft de coureur met de meeste punten toch de titel!
Nog 8 dagen en 6 en n half uur jongens!
Eindelijk na heel de winter wachten, zal ik 'sochtends vroeg voor de buis zitten!
Nog een liefhebber dus John ;)
Heb je zin om mee te spelen met de meganeclub f1 manager. Niet echt een eigen manager maar een subleague voor de meganeclub. Geheel gratis.
Een paar posts terug kun je de gegevens vinden Y
Citaat van: John B. op 20 maart 2009, 23:24:44
Das nog niet zeker...
Als teams toch unaniem beslissen dat deze regel dit jaar wel gaat gelden, dan alsnog.
Zo niet, dan heeft de coureur met de meeste punten toch de titel!
Nog 8 dagen en 6 en n half uur jongens!
Eindelijk na heel de winter wachten, zal ik 'sochtends vroeg voor de buis zitten!
Aangezien de teams het hardst tegen die regel in opsraak kwamen lijkt me dat heel erg onwaarschijnlijk. Tenzij de FIA met $$$$ gaat strooien.
Citaat van: Reinier op 20 maart 2009, 23:27:47
Nog een liefhebber dus John ;)
Jaja, volg het al sinds barcelona 1994!
Toen pas............. :D o-)
Ik keek toen nog niet :) bij mij is het pas vanaf eind 1996 gaan kriebelen :D
Nog 1 weekje geduld hebben...
Ik denk dat ik het in 1993 een beetje ECHT ging volgen (beetje in de tijd van de komst van Schumacher/Barrichello onder andere)
Maar echt heel fanatiek iedere wedstrijd volgen etc meer iets van de laatste jaren
Zo oud ben ik ook nog niet he Stefan!
Vroeger was t altijd balen als ik met mijn ouders op vakantie moest, vaak probeerde ik dan als het zondag was maar in het huisje te blijven, zodat ik de F1 kon kijken!
Goh dat laatste komt me bekend voor :D Achteraf maar blij toe, anders had ik de geweldige inhaalaktie van Hakkinen op Schumacher tijdens de GP op spa moeten missen _o_
ja bijvoorbeeld en zo zijn er nog wel meer dingen die je niet had moeten missen.
Ik kan me ook nog altijd de enorme klapper met een hele berg auto's op Spa in de regen herinneren...
En de race waarin o.a Ayrton Senna het leven liet en nog veel meer momenten.. Y
Dat laatste heb ik dus gemist, ik zag wel op tv dat ie was overleden na San Marino, en dacht, goh wat is dat eigenlijk, dat formule 1, toen maar eens n race gekeken, en bleek toch wel boeiend te zijn:)
ja, dat was me een race zeg... 8)7 :neen:
Die klapper op spa was idd ook een van de momenten die ik gezien heb. En Jos die er mooi tussen door reed :D Schumi helemaal over de zeik en kwaat naar de mc laren box toe :D
Jos kreeg nog wel een tik van iemand wat m een lekker band (oid) opleverde.
Die kwaaie schumacher had inderdaad ook wel wat :D
Lekker dat Spa nog op de kalender staat, veel spectaculaire races geweest daarzo :)
Klopt, Jos kreeg een tik(je) rechtsachter, maar hij was dus wel een vd weinige die door kon.
Was dat niet van Ricardo Rosset?
Nee dat was Jos in de Steward.
http://www.youtube.com/watch?v=znTBNo8RdoY
mooi he..
Wat een klapper zeg hee... 8)7
Ja, ik snap dat dat Jos was, maar wie deelde het tikje uit dan?
Of t was mss ook wel Diniz.
Was een Prost coureur. Rosset was die auto die er als laatste nog ff volgas op in rijd.
Nog zo'n actie van Rosset.
http://www.youtube.com/watch?v=qC3iGSGMJ8c
da's ook handig ja... :q :D
Baas neem mij maar, ik ben zo goed :D
Dan was het trulli of panis...
Idd het topteam dat jaar, Tyrell, met Takagi en Rosset, puur voor het geld.
Nog ffies en dan is de eerste kwalificatie van het F1 seizoen 2009 begonnen.
Die Rosberg is tot nu toe alle trainingen de snelste ben beniuwd of ie dat in de kwalificatie ook kan zijn. :)
De eerste kwalificatie zit er op. Brawn GP op P1 en 2 en Vettel erg netjes op P3. Op naar morgenochtend 8uur (zomertijd) voor de start van de eerste race van het seizoen :)
Pos. | Rijder | Team | Tijd |
1 | J. Button | Brawn GP | 1:26.202 |
2 | R. Barrichello | Brawn GP | 1:26.505 |
3 | S. Vettel | Red Bull | 1:26.830 |
4 | R. Kubica | BMW | 1:26.914 |
5 | N. Rosberg | Williams | 1:26.973 |
6 | T. Glock | Toyota | 1:26.975 |
7 | F. Massa | Ferrari | 1:27.033 |
8 | J. Trulli | Toyota | 1:27.127 |
9 | K. Räikkönen | Ferrari | 1:27.163 |
10 | M. Webber | Red Bull | 1:27.246 |
11 | N. Heidfeld | BMW | 1:25.504 |
12 | F. Alonso | Renault | 1:25.605 |
13 | K. Nakajima | Williams | 1:25.607 |
14 | H. Kovalainen | McLaren | 1:25.726 |
15 | L. Hamilton | McLaren | geen tijd |
16 | S. Buemi | Scuderia Toro Rosso | 1:26.503 |
17 | N. Piquet jr. | Renault | 1:26.598 |
18 | G. Fisichella | Force India F1 | 1:26.677 |
19 | A. Sutil | Force India F1 | 1:26.742 |
20 | S. Bourdais | Scuderia Toro Rosso | 1:26.964 |
Net gehoord dat Hamilton een nieuwe bak krijgt dus die zal achteraan moeten starten, denk je...
Helaas, Toyota heeft een te flexibele achtervleugel, en dat mag volgens de regelementen niet, dus worden zowel Glock als Trulli achteraan gezet.
Inderdaad opmerkelijke prestatie van de beide Red Bull's, zonder extras zoals KERS en n dubbele diffuser toch plek 3 en 8.
Ik ben benieuwd of beide BGP's het heel houden. ik denk van wel, en ookal is het n nieuw team, eigenlijk nog steeds Honda, dus ervaren personeel.
Teleurstellend vond ik toch wel de beide williams' , omdat ze in de VT toch de beste tijden hebben laten zien.
Heb er weer zin in! en zal om 7 uur al voor de tv zitten!
enigste dat beetje vreemd is, is zitten snacken om die tijd, dan smaakt de chips toch net iets anders :)
Best wel apart, de beide Brawn GP's op 1 en 2...
auto's zien er idd niet uit....
regelementen komen raar over....
maar leuk is het zo wel Y morgen hopelijk nog leuker Y
Auto's zien er idd vreemd uit, al valt het bij de donker gekleurde auto's minder op dan bij bv de BMW's (die voorvleugel dan).
Mooie kwalificatie. Ben benieuwd naar de race. Dat word morgen maar ff opblijven vanuit de nachtdienst :0 ;) Denk trouwens wel even aan de klok vanacht, anders mis je het 1e uurtje van de race ;)
Door de tegenvallende prestaties van McLaren heb ik iig weer slecht gescoord tot nu toe in het managerspel...
Net als vorig jaar dus eigenlijk weer ;(
Ik heb team met Brawn GP, Toyota, Vettel en Massa en dat was tot en met vandaag wel een aardige gok, maar het seizoen is nog lang, héééééél lang :)
Heb een goeie gok genomen door de auto van Brawn GP te kiezen. Heb mn team eigenlijk samen gesteld aan de hand vd test resultaten van afgelopen winter. Een redelijk goeie gok geweest. !-!
Ik had mijn team eerst met
Ferrari
Toyota
Vettel
Button
Was ff beter geweest tot nu toe..
Zo, weer thuis van de nachtdienst. Zit al klaar op de bank !-!
Ik zit er ook klaar voor, laat de racerij maar beginnen !-!
Zo heerlijk begin van het nieuwe seizoen. Spectculair einde van de race met Kubica en Vettel. op naar volgende week :)
Pos. | Rijder | Team | Tijd |
1 | J. Button | Brawn GP | 1:34:15.784 |
2 | R. Barrichello | Brawn GP | + 0.807 |
3 | J. Trulli | Toyota | + 1.604 |
4 | L. Hamilton | McLaren | + 2.914 |
5 | T. Glock | Toyota | + 4.435 |
6 | F. Alonso | Renault | + 4.879 |
7 | N. Rosberg | Williams | + 5.722 |
8 | S. Buemi | Scuderia Toro Rosso | + 6.004 |
9 | S. Bourdais | Scuderia Toro Rosso | + 6.298 |
10 | A. Sutil | Force India F1 | + 6.335 |
11 | N. Heidfeld | BMW | + 7.085 |
12 | G. Fisichella | Force India F1 | + 7.374 |
13 | M. Webber | Red Bull | + 1 ronde(n) |
Niet gefinisht | | | |
14 | S. Vettel | Red Bull | + 2 ronde(n) |
15 | R. Kubica | BMW | + 3 ronde(n) |
16 | K. Räikkönen | Ferrari | + 3 ronde(n) |
17 | F. Massa | Ferrari | + 12 ronde(n) |
18 | N. Piquet jr. | Renault | + 34 ronde(n) |
19 | K. Nakajima | Williams | + 41 ronde(n) |
20 | H. Kovalainen | McLaren | + 55 ronde(n) |
Inderdaad een goed begin van het seizoen !-!
Nou jongens ik heb me wel vermaakt hoor, t duurde wel even voordat de race begon, maar het was het wachten waard!
Ben blij dat ik op gebleven ben, had dit voor geen goud willen missen !-!
Mooie en verassende 1e race Y !-!
Alleen jammer dan de 10plaatsen grid penalty voor Vettel volgende race en de DQ van Trulli ....
trulli vind ik jammer
vettel denk ik toch wel terecht, redelijk zware inschattingsfout; wel jammer want hij doet het goed Y
Toch denk ik niet dat Vettel als enige schuld heeft aan de crash, Kubica stuurde ook erg krap in waardoor Vettel totaal geen ruimte kreeg ondanks dat mijn inziens Kubica er niet goed voor bij was l- Maar goed, thats life ;) Op naar Maleisie !-!
Citaat van: Michel Veltman op 30 maart 2009, 10:39:19
Alleen jammer dan de 10plaatsen grid penalty voor Vettel volgende race en de DQ van Trulli ....
Waarom DQ voor Trulli...???
Omdat ie Hamilton onder geel had ingehaald.
Bron: http://www.f1today.nl/nieuws/2009/03/29/truli-gestraft-hamilton-schuift-op-naar-derde-plaats/
Ok !-!
Trulli: "Ik kan niet zeggen hoe teleurgesteld ik ben dat mijn derde plaats me is ontnomen. Toen de Safety Car op de baan kwam, wist Lewis Hamilton mij te passeren, maar niet lang daarna remde hij plotseling af en ging hij aan de zijkant van de baan rijden. Ik kon niets anders doen dan hem weer inhalen"
Hamilton: "Tijdens de Safety Car zat ik achter Trulli. Uiteraard mag je dan niet inhalen, maar hij ging in de een-na-laatste bocht het gras op", zei Hamilton tegen Speed TV. "Ik kon niets anders dan hem passeren en ik remde ook zoveel mogelijk af. Het team zei me daarna dat ik hem weer voorbij moest laten."
Als ze het onderling oplossen waarom zou je dan als wedstrijd leiding nog moeilijk gaan doen? Maar het zullen wel weer de regelementen zijn. Op naar de volgende race :) nog een paar dagen geduld...
Even iets anders:
http://lms.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/03/31/team-kolles-bevestigt-albers-en-zwolsman/
Was Zwolsman niet die gast uit Lelystad die al een poosje niet meer gereden heeft en zn carriere eigenlijk al opgegeven had? :? Dan is ie dus toch goed terecht gekomen ;)
En zoon van ;)
1 dezer dagen maar snel mijn f1 team eens wijzigen Y
kan beter :)
Volgens mij is dat idd een Zwolsman die zijn geld niet op dezelfde manier als ons heeft verdiend!
Maar nog even wat anders: ik begreep dat de F1 weer op de BBC te kijken is, wie weet Maleisië toch maar daar kijken!
Het altijd spannende studio-gedeelte van RTL7 is gelukkig verdwenen, dus zijn we ook af van het Route-Mobiel pitstopspel!
Tja maar heb wel het idee dat er een aantal reclameblokken voor terug gekomen zijn. >:(
Heb trouwens even een kleine aanpassing gedaan in mijn team ondanks dat ik eindelijk eens op P1 sta 8)7 --
Geniet er nu nog maar ff van dan...
Heb er altijd al eens van gedroomt om boven Tim te staan in een scorelijst ;)
Huh :?
;) :P
eeerhm denk niet dat ik daar blij van wordt..... ;)
Mooie zin om ff te onthouden..... :q ;)
Uhm, ja jullie hebben een punt, die zin klopt niet helemaal :x :D
Gelijk maar ff aangepast :q
Maar die zin zit nu al in mijn geheugen opgeslagen hoor Dennis.... :q ;)
Is goed jongen ;)
;)
Ik heb net ook ff een flinke aanpassing gedaan in mijn team.
Ik weet nog steeds niet helemaal wat nu wijsheid is, ik zit nog te wikken en te wegen.
maargoed, ik laat m nu maar ff zo staan, we zullen zien de aankomende race..
Ik laat m'n team nog ff zoals het is. Eerst maar eens afwachten wat er op 14 april besloten gaat worden :)
ja, dat is zo..
maar ik had nu met mijn 1e team wel erg magertjes gescoord, dus moest zowieso aanpassen.. Y
Het was dat Vettel zo nodig zichzelf en Kubica moest elimineren en dat Trulli die tijdstraf kreeg anders had ik nog wat beter gescoord, maarjah niets aan te doen seizoen is nog lang :) (jullie kunnen me bijna allemaal nog inhalen).
Toevoeging.
Naar verluid gaat de FIA zelf een onderzoek beginnen naar de tijdstraf van Trulli... to be continued blijkbaar....
Ik had idd ook Trulli in mijn team en red bull als motor geloof ik, dus dat had ook wel wat hoger kunnen uitvallen..
Maargoed, de volgende race kan het wel weer helemaal wat anders zijn, kan er nog niet heel veel nuttigs over zeggen..... :neen:
idd.
Ik heb Vettel / Massa / Brawn GP / Toyota en nog een dikke 10 miljoen in kas dus er is ruimte voor veranderingen mocht dat nodig zijn na 14 april.
haha...... :D
We hebben gewoon weer hetzelfde team zeg hee... 8)7
En dat zonder elkaar te spreken.. :q
Nu snap ik ook waarom wij 1e en 2e zijn geworden afgelopen jaar.. Y
CiteerRegerend wereldkampioen Lewis Hamilton en het team van McLaren zijn uit de uitslag van de Australische Grand Prix geschrapt. Zo hebben de stewards van de FIA besloten, na het incident tijdens de laatste Safety Car-periode opnieuw te hebben onderzocht. Toyota-coureur Jarno Trulli krijgt zijn derde plaats weer terug.
Trulli lag tijdens de laatste Safety Car-periode derde, toen hij om nog onbekende redenen ineens van de baan raakte en op het gras kwam. Trulli sloot vervolgens achter Hamilton aan op de vierde plek, maar haalde de Brit niet veel later weer in, wat normaliter verboden is achter de Safety Car. Trulli verklaarde Hamilton voorbij te zijn gegaan omdat de Brit zo langzaam reed dat het leek alsof hij technische problemen had. In dat geval is het geoorloofd een coureur achter de Safety Car in te halen. Hamilton vertelde tegen Speed TV dat hij Trulli echter voorbij liet in opdracht van het team. Mogelijk heeft hij tegenover de stewards iets anders verklaard.
Trulli kreeg na afloop van de race een tijdstraf van 25 seconden, die hem terugwierp van de derde naar de twaalfde plek, en Hamilton schoof op van de vierde naar de derde plaats. Toyota ging vervolgens in beroep, maar besloot die uiteindelijk woensdag weer in te trekken, omdat het formeel niet mogelijk is om tegen een tijdstraf in beroep te gaan. Toch besloot de FIA woensdagavond opnieuw naar het incident te kijken, omdat er nieuw bewijs boven water was gekomen dat aan zou tonen dat Hamilton niet de waarheid zou hebben gesproken tegen de stewards. Naar verluidt gaat het hier om de radiocommunicatie tussen Lewis Hamilton en de teamleiding op de pitmuur.
In een verklaring hebben de stewards laten weten: "We hebben het nieuwe bewijs dat we hebben ontvangen, bestudeerd en zijn tot de conclusie gekomen dat Lewis Hamilton en McLaren opzettelijk misleidende informatie aan de stewards hebben gegeven die in hun voordeel zou zijn. Dit is een overtreding van Artikel 151c van de Internationale Sportcode. Op basis van Artikel 158 van de Sportcode worden Hamilton en McLaren nu uit de race-uitslag van de Australische Grand Prix geschrapt."
Ook Heikki Kovalainen, die uitviel in Melbourne, verdwijnt dus uit de uitslag.
hehe, dat wilde ik ook net posten!
Wel terecht dat ze eruit zijn gezet, ookal ben ik stiekem wel mclaren fan...
Als het klopt wat er geschreven word dan is het niet meer dan terecht. Wat me trouwens wel opvalt is dat de vervelende politieke spelletjes dit seizoen wel heel erg vroeg beginnen :x
Groot gelijk dat ie uit de uitslag geschrapt is (ook als het een andere coureur was geweest).
Nog een paar nachtjes slapen en dan is het weer race-tijd (zondagochtend 11.00)
Nog n half uurtje en dan kan je weer voor de tv gaan zitten, veel plezier jongens!
Wat een race :) (tot dusver)
Wat een bizarre race. Toch vind ik het een beetje vreemd idee om een race zo te eindigen, maar goed veiligheid boven alles. Heb iig weer goede zaken gedaan met het manager spel ;)
idd een hele aparte race..
Ik kan me niet herinneren dit zo wel eens eerder gezien te hebben.
Het eindigt zo wel een beetje saai, maargoed, het is niet anders... :neen:
Hehe, wat een chaos in de race, ik was BBC aan het kijken maar kon het commentaar op het einde niet meer volgen!
Heb m wel netjes uitgekeken de volle 2 uur uiteraard!
Wel apart om een keer mee te maken dat coureurs halve punten krijgen :) maar had het wel mooi gevonden als ze nog verder waren gegaan.
Nu op naar 14 april. Dan weten we meer over de diffusers.
Even ervan uitgaan dat BGP Toyota en Williams geen wagen met normale diffuser klaar hebben staan, krijgen die teams het dus NOOIT voor elkaar om dan bij de GP van China aan de start te staan met een legale wagen, dan zouden er nog maar 14 autos aan de start staan, en dat zal Ecclestone niet laten gebeuren.
Reken maar dat de overige teams wel zo'n wagen klaar hebben staan MET zo'n diffusor, toch?
Ga er maar van uit dat ze die (nog) niet hebben al wel zeker aan het voorbereiden zijn mocht het legaal bevonden wordt, wat ik trouwens wel verwacht ;)
Als je Ollie moet geloven is het niet alleen een kwestie van die diffusor aanpassen maar moet het hele earodynamische pakket van de auto worden aangepast. Denk niet dat ze dat al klaar hebben, zeker doordat ze niet/nauwelijks meer mogen testen op de circuits.
Uiteraard moet er meer aangepast worden. Maar zo te zien is BMW er al aan begonnen ;):
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/04/06/bmw-sauber-ontwikkelt-alternatieve-diffuser/
In plaats van testen kunnen ze natuurlijk wel windtunnel onderzoeken doen en tegenwoordig worden er heel wat test kilometers in simulatoren afgelegd. En dat zijn niet de playstations of pc's zoals wij deze thuis hebben ;) :D
Maar dan nog willen ze de boel ook op het circuit knap testen. Komt toch regelmatig voor dat ze dingen ontwikkelen die in de windtunnel en in de simulatie software prima werken maar in het in het echt toch niet doen.
Theissen: "We zullen onze wagen namelijk volledig moeten herzien om een zogenaamde dubbele diffuser op onze auto te kunnen zetten. Dat is niet zomaar even gebeurd."
Renault is ook al met zo'n diffuser bezig en verwacht ook dat ze bij Ferrari en McLaren niet stil zullen zitten :)
Denk dat ze bij mcLaren al wat langer bezig zijn met zo'n ding. McLaren heeft geloof ik als een van de weinige teams geen protest aangetekend, die zien er waarschijnlijk de oplossing van hun probleem in o-)
Ik heb mijn team maar weer eens aangepast... Y
Laten we hopen dat ik nu een keer goed heb gegokt.
Je moet wat he ;)
Om in te lopen moet ik toch weer een gokje wagen en hopen dat het goed uitpakt.. o-)
Ik wacht nog ff met aanpassen tot na de uitspraak op 14 april inzake die diffusor kwestie :) hoop niet dat ze die dingen gaan verbieden.
ja, dat is zo..
Maar dat zie ik dan wel weer.. ;)