Mijn megane ph2 is achter met de originele vering verlaagd. Nu reed ik onlangs op de snelweg over een hobbel en hoorde ik een hard "ploing" geluid. Verder niets gemerkt aan de wegligging o.i.d. maar toen ik gisteren langs mijn auto liep zag ik opeens dat hij linksachter hoger op zijn poot staat dan rechtsachter :?
Nu weet ik niet precies hoe het verlagen met originele onderdelen werkt (was al zo toen ik de auto kocht), maar zou het kunnen zijn dat het door de klap een tandje is versprongen?
Excuses voor de wellicht wat vage uitleg, maar zou niet weten hoe ik het anders moet beschrijven aangezien ik geen idee heb hoe zoiets van binnen eruit ziet.
Worst-case scenario: op wat voor kosten moet ik rekenen om achter de vering te vervangen?
Je torsie verspringt niet zomaar een tandje, don't worry.
Dat Ploink geluid zou wellicht uit je schokbreker kunnen komen, ergens een lek ontstaan oid, waardoor de ene kant hoger ligt dan de andere.
PS: als het je schokbrekers zijn en je hebt nieuwe nodig, give me sign, heb nog 2 setjes liggen hier !-!
Maar bij een lek zou ik eerder denken dat hij dus wat lager zou moeten hangen, of zie ik dat verkeerd?
Wat voor soort/merk etc. heb je liggen dan?
de ene kant ligt toch ook lager dan de andere?
Heb weitecs liggen en originele renault dempers. Maar... eerst maar uitzoeken waar het euvel zit ;)
Nee, sorry als dat niet duidelijk was. De ene kant staat hoger dan normaal, das juist het vreemde er van :S
Het enige dat imo verschil kan maken qua hoogte is toch echt de schokbreker. Je torsie verspringt niet zo 1,2,3.
Je ophanging achter rust op niks anders dan je torsie en schokbrekers. Aangezien je torsie het niet is, vrees ik toch dat er wat mis is met je schokbrekers ;)
Hoe zou ik dat evt kunnen (laten) controleren?
Bij een garage.. :?
Scherp Jochem ;)
:q
Ik vroeg "hoe", niet "waar" ;).... over scherp gesproken o-)
Maar thanx voor de reacties, ik ga eens langs een garage!
euvel al verholpen? Scheelt iemand anders (met hetzelfde probleem) volgende keer weer zoeken !-!
damn, moet toch de topics beter in de gaten gaan houden....
Geen merkbaar verschil sinds die tijd, maar inmiddels heeft een schokbreker het echt begeven en liggen er nieuwe onder ;) Zat toch een dik half jaar tussen, dus kan me niet voorstellen dat de "ploing" een voorbode was voor het stukgaan van de schokbreker...
Dus je hebt een half jaar met 1 hogere kant rondgereden? ;)