Ok, ik heb nu 7 topics doorgelezen, de ene nog ouder dan de ander.
Ik heb 1 concrete vraag:
Is het ondertussen al mogelijk om de startonderbreker in de ECU uit te zetten?
Zo niet, is er een mogelijkheid om de CV van de IR af te halen (zodat mijn CV alleen met mijn alarm geschakeld kan worden.)
Dank!
Is denk ik niet mogenlijk want de ir staat samen met de startonderbreking in verbinding en dus met de ECU.
Ik had een alarm met de bediening van het alarm met de originele sleutel dus geen extra kasje gewoon normaal 1 keer drukken en alarm en startonderbreker origineel zijn eraf.
Ja dat kan wel, maar ik wilde een FM transmitter (alarm dus) en afstand starten etc etc :P
Ik zoek nog ff verder :)
normaal is het zo als je de deur met het sleutel gat opendoet zal je hem toch ook nit gestart krijgen of wel want dan blijft het ledje op het dashbord branden of knipperen. bij mij is dat niet krijg hem dan gewoon gestart zonder ergens op te drukken kan wel met ori sleutel openen maar dan brand het lampje ook niet. als je hem opslot doet moet het gaan branden als het contact uitgezet wordt ook niet? iemand hier een antwoord op die is nog mooier want kan bij mij dus wel gewoon op afstand starten.
mvg corné
Als je j auto o slot doet met de originele sleutel, dan moet idd je onderbreker (rode lampje) gaan knipperen, ik wil daar vanaf >:(
net als de kleur van dat poppetje jah. :P tja ik heb hem op deze manier gekocht moet ik weer terug gaan bij ons op het werk in de schema's van renault kijkend of ik daar iets in terug kan halen.
mvg corné
Wat de bedoeling dus bij mij is, dat de startonderbreker compleet wordt uitgeschakeld zodat ik het startonderbreken en de rest via de FM zender van m'n alarm kan doen :)
Bij een IR sleutel is het zo dat als je de auto van slot doet met de afstandsbediening, dat de startblokkering er voor 30 sec (d8 ik) eraf is. Bij de RF sleutel wordt de blokkering er pas afgehaald wanneer je de auto start.
Bij de IR moet je dus de centrale portier vergrendeling op afstand gebruiken, bij een RF zender dus niet perse.
Dit geld alleen voor originele sleutels. Omslag punt IR en RF zit ergens in 1999.
mijn meisie is uit 96 dus een van de eerste wat is dat dan?
mvg corné
IR
oke en dan kan dat wel zo maar dus? leuk gaan we verder experimenteren :P
mvg corné
Als jij geen knipperend lampje op je dash hebt nadat je je auto op slote gedrukt heb met de sleutel wil ik wel ff weten hoe je dat gedaan hebt... :P
ik zag dat je der een zondag ook bij bent kan dan wel laten zien wat ik bedoel maar zal eens voor je de draden gaan volgen. of ik dan nog iets tegen kom of juist niets :D
mvg corné
goede avond mensen ik zit met mijn handen in het haar.
Mijn megane coupe is uit 96. perfecte auto.
Heb hem nu 5 mnd. heb hem altijd met de sleutel in het slot moeten openen omdat hij niet via de afstand ging.
Nu heb ik een nieuwe accu er in geplaatst en nu is de blokkering erop gegaan en krijg hem er niet vanaf.
heb 2 bat in de sleutel gedaan want die zaten er ook niet in maar wel gewoon gereden.
wie kan mijn helpen dit op telossen.
mvg gert
je moet wss de sleutel laten inlezen bij de dealer
Ja, sleutels in laten lezen bij de dealer, of de onderbreker eraf halen doormiddel van de noodcode.
Heren (en dames?)
Wat ik ook al dmv een plaatje liet zien in een ander topic was een vraag over het knipperende lampje op je dash. Dit blijkt dus de startonderbreker te zijn.
Dit lampje knippert echter onder het rijden en als ik de auto stil heb staan. Kortom hij knippert altijd. Nu heeft mijn auto wel zo'n bolletje bij de voorruit waarmee je normaal gesproken met een druk op de sleutel de auto mee kan ontgrendelen. Deze werkt bij mij niet meer :? :?. Toen ik de auto kocht zat er ook een aparte sleutelhanger bij met een open en dicht functie.
Hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen weet ik niet, dus bij mij zou het nu dus mogelijk moeten zijn om de auto op afstand te kunnen starten? De auto is trouwens uit 1997.
Als jij je auto kunt starten terwijl je lampje nog knippert en blijft knipperen zou jij inderdaad de mogelijkheid hebben om je auto op afstand te starten. Het is wel extreem vaag dat jouw auto gewoon start nu. Die van mij (1997) start echt nevernooit als dat lampje nog knippert.
Als je weet hoe ze dat gedaan hebben hoor ik dat graag van je, ik wil ook van die irritante onderbreker af.
volgens mij ligt het gewoon aan de gare electronica van renault, voor het jaar 2002 of zoiets.
want, ik had tot voor kort dat oranje spiraal lampje linksboven me dash. dat knipperde tussen stationair en 2,5k toeren, en daarboven gewoon uit was. uit laten lezen, en geresset, was het voor een paar weken weg, daarna kwam het weer terug, toen nog een keer laten uitlezen, deze keer uitgebreider. degene zei dat het de wegrijd beveiliging was, en dat mijn IR ontvanger storing maakt met mijn transponder ring, hij zou dan dus op de startonderbreking moeten blijven staan en niet starten. maar deed juist het tegenovergestelde, hij starte perfect, liep perfect. kon verder geen kwaad zei hij, dus gewoon laten branden en na een verloop van tijd evt. lampje eruit draaien. in de tijd dat het oranjespiraal lampje branden, en ik starte mijn auto langer als 30 sec niet, brand er dat rode startblokk. lampje. (allemaal goed want de startblokk. treed in werking als je em niet binnen 30 sec of zoeits start) vervolgens kan ik hem zonder moeite starten. (dus terwijl dat rode lampje knippert) als ik hem uit doe en maak opnieuw verbinding met met sleutel, dan is het rode lampje weer weg, weliswaar oranje lampje blijft knipperen. voorheen zonder oranje storingslampje starte de auto niet als ik hij op startblokk. stond (rode lampje)
maar nu was ik bezig met mijn versterker aansluiten. kabel getrokken en onder de plus pool monteren van accu, hoor ik een piepje. had ik onwetend een harde reset ofzoiets uitgevoerd. en sindsdien is het oranje storingslampje weg en functioneert startblokk. weer als normaal
pfff... veel tektst en info hopelijk hebben jullie er iets aan :q
Hebben jullie schema's nodig?in dat boek wat ik heb staan ook schema's van de startonderbreker.