ik heb een luchtfilter te koop aangeboden gekregen maar die komt van een 2.0 8klepper af
past dit ook op mijn wagen een 1,6 8klepper ???
zullen wel wat aanpassingen moeten komen denk ik
(http://mcupload.kletskrakers.nl/uploads/0ce77959f179fa2c9d3c80df6e5f198a.jpg) (http://mcupload.kletskrakers.nl/uploads/0ce77959f179fa2c9d3c80df6e5f198a.jpg)
ik heb dankzij peterachterop een nette filter over kunnen nemen
maar nu wil ik dat oudefilter demonteren en gewoon die filter aansluiten waar de pijl staat is dit ok of moet ik hem nog verderweg plaatsen
dus zo wil ik het dan hebben (http://mcupload.kletskrakers.nl/uploads/2b4bc5838454ba475ed0ad26029e4079.JPG) (http://mcupload.kletskrakers.nl/uploads/2b4bc5838454ba475ed0ad26029e4079.JPG)
zoals op de foto klopt het.
filter weklke op de bovenste foto staat demonteren en het nieuwe filter op de buis monteren.
he jah dat weet ik maar ik bedoel kan ik hem niet beter lager monteren voor de koude lucht
je zou tussen het filter en de aansluiting een aluminium aanzuigbuis kunnen plaatsen maar zoals ik al zei heb ik alleen een aanzuigbuis gehad welke de rijwind naar het filter blaast.
ja maar omdat die naast het hete koelvloeistof vat,en dicht bij de motor zit denk ik nog steeds dat die te heet word
tijdens het rijden waait er behoorlijk wat wind door je motorruim.
had er zelf geen last van.
okej naja morgen krijg ik hem binnen kan ik hem gelijk monteren TOPPPIEEJJ
op de testbank zal je nog versteld staan kijken wat dat doet met de resultaten als het filter zo open en blood tegen het vat en zit,en in dicht in de buurt van de motor,zeker in de stad als je langzaam rijdt,of stil staat,zal het invloed hebben op het vermogen.bij mn 1e openluchtfilter systeem deden ze een dyno run,en daarna weer 1,alleen dan spoten ze een goedje in het filter,hierdoor kreeg ik meer vermogen en lieten ze me zien dat koude lucht veel deed met vermogen,en dit was ook te zien aan de hand van de grafiek.
Eerst had ik een king dragon filter van mcc motorsport,die zat direct achter mn koplamp,alleen de knik naar beneden en groter filter heeft bijna 5 pk meer gegeven.
maargoed,ondanks dat ik "maar" een 1,6 heb,ben ik wel meer gericht op prestatie,een filter naast de motor staat mooi,maar zou niet mn keus zijn.
Wat christian zegt klopt idd ,de warme lucht is niet goed voor je motorprestaties je krijgt er alleen een leuk geluidje van.Maar als je het filter lager plaatst moet je er ook rekening mee houden dat het daar geen water schept,want dat is ook niet best voor de motor.
Ik zou hem iets verlengen tot net achter de koplamp en dan nog een aanzuigbuis vanaf beneden naar het filter toe doen,ben je toch verder weg van de motor en het kan ook niet gemakkelijk water opzuigen.
Citaat van: matthew op 24 februari 2008, 23:24:49
Wat christian zegt klopt idd ,de warme lucht is niet goed voor je motorprestaties je krijgt er alleen een leuk geluidje van.
dus je bedoelt als je hem verlengt heb je dat geluid niet meer ?? :S:S
waar ken ik een aluminium aanzuigbuis halen van 30 cm lang diameter max. 5,5cm
en een kortebocht van het zelfde diameter
bij de bouwmarkt.. o-)
is dat zo
ook een kort bocht
en ook van alluminium ??
yep
want ik moet maar een stukje hebben van 30 cm kijk morgen wel even
Alluminiumbuizen kun je overal weg halen.. Bij een ijzerhandelaar, ebay, etc...
ben langs gamma gegaan maar die hebben nikz
waarom geen rvs eigenlijk? Het lijkt mij sterk dat ze bij de gamme helemaal geen buizen hebben?
naja, bij een ijzerhandelaar ben je denk ik goedkoper uit en heb je meer kans dat ze jouw maat hebben. Dus waarom niet gewoon daar ff langs?
Citaat van: cabriolet op 27 februari 2008, 17:34:15
Citaat van: matthew op 24 februari 2008, 23:24:49
Wat christian zegt klopt idd ,de warme lucht is niet goed voor je motorprestaties je krijgt er alleen een leuk geluidje van.
dus je bedoelt als je hem verlengt heb je dat geluid niet meer ?? :S:S
Ik heb nog genoeg geluid,volgens meerdere horen ze mn filter eerst,daarna komt de uitlaat er overheen.
persoonlijk verkies ik ook niet voor alu buizen,die worden ook erg warm,en omdat het metaal is,behoud het ook warmte
ik heb de bochten van industrieel rvs,gesposord door mc cain tijdens een fabrieks stop. (of alu voor als het niet te leveren is) en de rechte stukken slang,de gene die ik gebruikt heb,heeft een wanddikte van 11mm en is versterkt met canvas,de lucht krijgt echt de kans niet op warm te worden.
bij turbo motoren gebruiken ze wel zo veel mogelijk metaal omdat er (veel) druk op het systeem komt te staan,dus moet alles niet te veel uitzetten en/of lekken.
Ik wil echt niet de wijsneus uithangen,ik geef alleen mn bevindingen en ervaring.
Citaat van: cabriolet op 28 februari 2008, 17:25:59
ben langs gamma gegaan maar die hebben nikz
ik wilde nog voor je kijken voor die slangen...... :?
Bij de Hornbach bijvoorbeeld heb ik al regelmatig alu en/of RVS buizen gezien hoor.... Y
ja ook diameter 50mm ??
lol... als je gaat kijken weet je het toch zelf????
Als je wilt weten of een bakker ook bruinbrood heeft ga je daar toch ook gewoon ff kijken....
Er zijn echt zat bedrijven/winkels die zoiets wel verkopen...
Zelf een beetje moeite doen kan geen kwaad natuurlijk.
weet het ben naar gamma gegaan karwei en praxis
eerder naar auto onderdeel zaken,zoals hier van der pijl,daar kan je als particulier en bedrijf van alles halen,van gereedschap tot auto-onderdelen