Renault Mégane Club

Mégane I Technisch 1996-2002 => [Mégane I] Motorisch => Topic gestart door: DannyF op 1 februari 2008, 14:43:25

Titel: Van 1.6E naar 2.0
Bericht door: DannyF op 1 februari 2008, 14:43:25
Heeft iemand hier ervaring met ombouwen van een 1.6E naar een 2.0.

Ik heb zelf op het moment een 1.6E met een vastgelopen blok en dacht bij me zelf nou een 2.0 zou niet slecht zijn :D

Mijn vraag is blijft het bij een bak en de motorsteunen? of komen er nog meer dingen bij kijken.

Groet! Danny
Titel: Re: Van 1.6E naar 2.0
Bericht door: Birt op 1 februari 2008, 14:59:02
Computer en complete kabelboom zou je ook mee moeten nemen denk ik.
Beetje grotere remmen is ook wel handig.

Kortom. Als je het voorelkaar wil krijgen zou een donor auto met lopend blok een goede optie zijn. En dan heel veel vrije uurtjes.

Maar denk dat het handiger en goedkoper is om of een nieuw (of gereviseerd) 1.6E te kopen of een andere auto met een 2liter erin.
Titel: Re: Van 1.6E naar 2.0
Bericht door: Stefan op 1 februari 2008, 18:15:00
volgens mij hebben we al heel wat van zulke topics gehad.... Y
Titel: Re: Van 1.6E naar 2.0
Bericht door: matthew op 2 februari 2008, 19:54:48
Is idd niet de moeite want kabelboom is andres ,motorsteunen zijn anders,rekeneenheid is anders.
Ik zou het blok of revisren of een goed blok 2e hands of een ruilmotor aanschaffen 1.6.
Titel: Re: Van 1.6E naar 2.0
Bericht door: Christian de Vriend op 3 februari 2008, 16:05:49
je moet het hele subframe vervangen,andere aandrijf assen ect...

enigste wat overgezet kan worden is de ophanging.

ik zou er niet aan beginnen,zoals matthew zegt,het is rendabeler om een 2e hands motor te zoeken.
Titel: Re: Van 1.6E naar 2.0
Bericht door: xforce op 3 februari 2008, 16:26:26
een 2e hands 2 liter megane kopen is nog goedkoper dan dat je het motorblok in een 1.6 megane gaat bouwen.
Titel: Re: Van 1.6E naar 2.0
Bericht door: Collin op 3 februari 2008, 17:27:19
En dan niet te vergeten je kenteken te laten aanpassen
Titel: Re: Van 1.6E naar 2.0
Bericht door: Christian de Vriend op 3 februari 2008, 21:03:13
yup.ze zijn tegenwoordig streng aan het controleren op wagens die een grotere vermogens hebben dan op kenteken staat

let wel,als je een ongeluk krijgt,en men komt er achter dat er een ander blok in ligt,wat groter is,dan is je auto niet
rdw goedgekeurt,en dus niet verzekerd.
Titel: Re: Van 1.6E naar 2.0
Bericht door: Nick Mattheus op 3 februari 2008, 23:49:35
Citaat van: Christian op  3 februari 2008, 21:03:13
yup.ze zijn tegenwoordig streng aan het controleren op wagens die een grotere vermogens hebben dan op kenteken staat

let wel,als je een ongeluk krijgt,en men komt er achter dat er een ander blok in ligt,wat groter is,dan is je auto niet
rdw goedgekeurt,en dus niet verzekerd.

en jij moet dat zeggen?? :D
Titel: Re: Van 1.6E naar 2.0
Bericht door: Christian de Vriend op 4 februari 2008, 00:14:37
het blijft de zelfde motor  :q

dit geldt pas als je inhoud en aantal cylinders gaan veranderen.

bij mij is het straks meer een....toevoeging aan het bestaande systeem  :q ;)
Titel: Re: Van 1.6E naar 2.0
Bericht door: xforce op 4 februari 2008, 11:50:29
Citaat van: Christian op  4 februari 2008, 00:14:37
het blijft de zelfde motor  :q

dit geldt pas als je inhoud en aantal cylinders gaan veranderen.

bij mij is het straks meer een....toevoeging aan het bestaande systeem  :q ;)

Het gaat ook om het vermogen naar ik weet.
Titel: Re: Van 1.6E naar 2.0
Bericht door: Christian de Vriend op 4 februari 2008, 18:11:10
vermogen zelf kijken ze niet zo op

als je wordt aangehouden zullen ze controleren of het een 1,6 8v is,dan kijken ze niet naar je vermogen,dat zou betekenen dat je op een testbank moet staat.Mischien als ze een turbo zien zitten,dat ze dan moeilijk gaan doen.

Eerlijk weet ik niet hoe ze tegenover nos staan,ik heb nog nooit wat gehoort dat men in problemen is gekomen.
EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev