hallo hallo,
mijn megane coupe 1.6 16v blijft nogal hoog in de toeren na het starten.
vooral wanneer deze s'ochtends gestart wordt klimt ie tot 2500 toeren. lijkt wel of die automatisch gas geeft, en weer los laat. na een tijdje rijden ongeveer 15 min. is het nog niet helemaal over. pas wanneer ik een tijdje stil sta daalt ie weer.
Nu hoorde ik dat het een automatische choke is. maar kan me niet voorstellen dat die zo lang nodig heeft om te verwarmen.
wat kan ik hier aan doen, en wat zou het probleem kunnen zijn??
groetjes Rick
Gasklephuis idd schoonmaken en het stationaire toerental opnieuw initalisren,dit kan zeker bij de dealer,weet niet of een universele garage dat kan.
heb het gasklephuis schoongemaakt en loopt nu veel rustiger! thanks!.
Ik ga gelijk van de gelegenheid gebruik maken om nog een probleempje voor te leggen.
ook wanneer de auto tijdje stil heeft gestaan, en ik draai aan het stuur (en het gebeurd met name wanneer ik naar links stuur) dan voel ik een tik/bonk in het stuur. alleen wanneer de wielen recht staan en een klein beetje naar links voel ik een tikje. kan dit de olie zijn van de stuurbekrachtiging? en hoe kan ik dit te weten komen, en of bijvullen van de olie.
thanks!! rick
olie controleren of verversen kan nooit kwaad gebeurd niet veel bij dat stuurbekrachtigings olie ververst wordt..
Denk eerder dat het eerste deel vanaf het stuur wat speling heeft in de ophanging. Daar heeft mijn clio ook last van gehad, maar daar was ook iets mis mee (hebben iets vervangen, maar weet niet meer wat).
Dit probleem zit waarschijnlijk in je veerschotel of in je veer zelf die dan verspringt in je schotel,hebben de modellen van 2003 en begin 2004 wel last van gehad.
Dit moet je dan vervangen 1 van de 2 of allebei.
Het is namelijk idd zo dat ik wanneer ik met 140, 160 op de snelweg rijd, de auto een beetje aan het zwenken is. geen id of het daar mee te maken kan hebben, maar aangezien de reactie van Birt... alleen jammer dat ie niet meer weet wat het is :P
Maar nu zit er vooraan bij de motor een geel reservoir en die schijnt nogal leeg te zijn. (model 200) krijg de dop er alleen niet af. maar weet iemand waar die voor dient??
thanks voor de reacties!
Dat gele reservoir is je stuurbekrachtiging's reservoir. En die dop kan inderdaad heel vast zitten. probeer het met een doek maar nooit met een sleutel of iets dergelijk anders draai je het kapot.
Er staan maatstrepen op het potje (min en max).
Maar dan is dit wel waarschijnlijk een megane I en geen megane II, als hij uit 2000 komt.
Jeroen
het is toch echt een megane II. anders was het ook geen 16v ;)
bouwjaar 2000. en het gele reservoire zit er toch echt!!
maar dat is dus voor de stuurbekrachtiging?
volgens mij snap je het niet helemaal..
Heeft niks met 16V te maken hoor.. 8)7
het is dus een Megane I Fase II
De megane II is er pas vanaf 2002/2003 ;) --
o uh ik begreep het verkeerd :P hehe sorry!
;)
klopt klopt! was in de war met phase II My apology!
maar duidelijk reservoir stuurbekrachtiging dus? dan moet ik die namelijk ff laten vullen :P
Ja ik dacht al dan is mijn eerdere antwoord hier niet van toepassing en inderdaad het stuurbekrachtegingreservoir bijvullen.
Dit moet met d2 olie.
Als er veel bij moet zou ik laten controleren of er niet ergens een lekkage is.
pff die dop zit echt moervast! Het is toch wel dat ding naats de radiator?? lopen paar dikke slangen onder aan, anders zit ik te worstelen voor niks.
want links naats de motor zit ook een reservoire bij de koelvloeistof, maar die bedoel ik niet :D
Citaat van: Stefan op 30 januari 2008, 21:54:18
volgens mij snap je het niet helemaal..
Heeft niks met 16V te maken hoor.. 8)7
het is dus een Megane I Fase II
De megane II is er pas vanaf 2002/2003 ;) --
euh heb zelf een megane I van feb '99 dat was een van de laatste ph I bj 2000 is echt ph II... en 16v kun je het ook aan zien als het geen 2.0 is alleen de ph I 2.0 is er in 16v.. 1.6e is ph I
ja dat is idd die dop ...
Citaat van: Jelle op 31 januari 2008, 15:14:59
Citaat van: Stefan op 30 januari 2008, 21:54:18
volgens mij snap je het niet helemaal..
Heeft niks met 16V te maken hoor.. 8)7
het is dus een Megane I Fase II
De megane II is er pas vanaf 2002/2003 ;) --
euh heb zelf een megane I van feb '99 dat was een van de laatste ph I bj 2000 is echt ph II... en 16v kun je het ook aan zien als het geen 2.0 is alleen de ph I 2.0 is er in 16v.. 1.6e is ph I
Ja, dat zeg ik toch, Megane I Fase(ph) II........ :?
haha ja het is nu duidelijk denk ik! maar ik moet dus wel het reservoire hebben naast de radiator
en niet die achter de koelvloeistof....
haha bedankt! :P
@ stefan haal ik ff megane II met ph II doorelkaar..
op het potje staat ook wat het is in het engels .. als het goed is...