Hallo
Ik heb afgelopen week het luchtfilter vervangen van mijn Renault megane classic 1.4 E.
Sinds dien is het verbruik erg hoog en trekt de auto niet.
Wanneer ik gas geef valt he toeren tal terug en komt daarnaweer om hoog.
Ook komt hij niet meer boven de 120 km
waar heb je je filter geplaatst?
direct naast de motor,of ergens anders>?
Het filter zit boven op de motor.
Met name bij een openlucht filter is het belangrijk dat je dat soort filter niet direct naast,op of bij de motor plaatst
zeker bij stoplichten kan er warme lucht in het filter komen,en dit gaat ten koste van je vermogen.
ik zal niet zeggen dat dit "het" probleem is,maar denk dat het er wel mee te maken heeft,of je verplaatst je filter naar een andere plek,of je isoleert je filter,en zorgt ervoor dat er alleen koude lucht bij kan.
Onder mn kap gaat de slang naar mn koplamp,en duikt die er achter naar beneden,en daar zit mn luchtfilter.
is je luchtmassa meter ook aangesloten?
Het is een bestaand luchtfilter wat op de orginele plek zit, alleen het filter is vervangen en sindsdien loopt hij niet.
Verder is er niets aan veranderd alles is zoals het ervoor ook was.
dan zou ik denken aan valse lucht,dan dichter ergens iets niet goed af.
Ok bedankt
Ik heb alles na gelopen en kan niets vinden wat los hangt.
is het ook een standaard filter,of vervangings filter?
kan je mischien een foto laten zien van hoe het er nu uitziet?
Ik zit ook te denken aan dat ie valse lucht aantrekt...
is het misschien niet de vacuum?
dit kan dit toch ook zijn?
Niet het verkeerde type filter geplaatst?
Niet toevallig een doek bij in laten vallen ofzo,bij ins hebben we ook een keer een klant zo gehad.
Anders is het denk ik gewoon stom toeval hoor en zit misschien je katalysator wel dicht.
Ik zou een naar de garage gaan en mocht het de kat niet zijn kunnen ze hem misschien wel even gelijk uitlezen kijken of er dan een probleem naar voren komt.
Inderdaad de katalysator pot dicht voorlopig de kat maar verwijderd straks ee nieuwe plaatsen maar voorlopig loopt de auto weer.
Heb enige tijd geleden de bobyne kapot gehad en nu blijkt dit daar een gevolg van te zijn.
gr dick
Ik kan dit inderdaad bevestigen, hier had ik ook eerst een katalysator dat helemaal "leeg" was. Deze vervangen uiteindelijk samen met nieuwe bobines en bougies en de auto trok meteen weer heerlijk en vlot op (2.0 8v)!