omdat de vorige coupe waarin ik geintresseerd was een kapot blok heeft, heb ik me ook nu laten vallen op een 1998 1.6 lpg met hoge km-stand.
een paar vragen:
-MOET een cillinderkop na een X tijd vervangen/gereviseerd worden?
-werkt het originele LPG installatie probleemloos?(schakelaar B/G naast koplamphoogteinstelling)
welk merk install is dit (vialle of renault)?
-waar moet ik opletten bij hoge kmstanden +250dkm? auto is door dealer onderhouden
mijn mening is van de auto's van +250d kilometer te laten staan :x
ik zou beter zoeken naar 1 met minder kilometers ;)
als je toch mijn ervaringen wil van op het forum,
- de kop zou ongeveer bij de 200d kilometer bij de meesten moeten gereviseerd worden
ene van lpg ken ik eigelijk niets :q
veel succes met het zoeken !-!
De cilinderkoppen zijn vaak tussen de 150000km en 200000km uitgesteld en moet er een revisie cilinderkop op.
Renault heeft hier geen originele lpg installaties en is dus altijd van een andere fabrikant.
Lpg installaties werken niet altijd geheel probleemloos.
Je zou dus moeten weten wanneer de cilinderkop is vervangen,zeker weten of de koppeling nog goed is,niet dat die slipt.
Of de versnellingsbak geen geluid maakt.
Laten aantonen dat de auto echt dealer is onderhouden dmv bonnen of een histori lijst van de dealer waar die is geweest.
Op schades of krasjes wat die heeft natuurlijk.
Succes
dealer onderhouden of niet, blijf het veel vinden, een auto slijt toch en zeker na +250dkm...
idd ;)
Geen pomp en geen ijzeren slangen, kortom géén airco :s helaas.
maar mag ik van de gelegenheid gebruik maken om iets anders te vragen.
Mijn boardcomputer doet het ook niet meer (heb de auto net btw) het knopje aan de zijkant van de ruitenwisser hendel zorgt er niet voor dat ik kan zien wat m'n gemm snelheid is etc.. ook het knopje op het dashboard zelf om de dagteller in te schakelen weigert!!
wat is de ernst van dit geval?
bedankt voor de vele reacties trouwens super!
groet
Dan is de ruitenwisserschakelaar een keer vervangen en dan krijg je automatisch een nieuwe met knopje voor boordcomputer.
Wat ik hiermee dus wil zeggen het kan dus gewoon zo zijn dat je helemaal geen boordcomputer hebt.
Mocht je het wel hebben dan moet je zeer waarschijnlijk de schakelaar vervangen om het probleem op te lossen.