Hallo, ik ben voor mijn vriendin op zoek naar een coupe op G3
Ze heeft rond de 3000 euro te besteden maar voor dat geld is er best veel te koop
1600 cc met airco
2000 cc zonder airco maar weer met leer.
Wat raden jullie ons aan de sterkere 2 liter en dan maar zonder airco of toch beter een 1600 met airco. Dit alles ook weer gezien het ooit weer verkopen van de auto.
groet en alvast bedankt,
Manuel
Denk dat je aan Airco meer hebt dan aan leren bekleding. Alhoewel leren bekleding ook wel erg mooi is.... Denk dat je idd moet overwegen hoe belangrijk je Airco vind. (denk aan onderhoud enz.)
Succes met de aankoop !-!
hoi
idd hoe belangrijk is airco voor je, qua vermogen is de 2.0 8v niet heel veel sneller als de 1.6 8v
weet alleen dat van de 1.6 met het oude zwarte kleppendeksel je meer kans heb op een kapotte koppakking ivm de 2.0
suc6
AIRCO
Bedankt alvast voor de snelle antwoorden.
Inderdaad ligt het eraan hoe graag ik airco wil maar belangrijker vind ik een goede motor.
Aangezien ik geen ervaring met Renault heb wilde ik dit wel van jullie horen.
Ik kan nu een 1.6 kopen met airco en 180.000 km.
Of een 2.0 ook met airco maar met meer kilometers maar wel bijna 1500 euro goedkoper.
Dan zou ik voor een 2.0 kiezen.
Het verbruik ligt wel wat hoger, maar de motor is soepeler, sterker en onderhoudsvriendelijker.
Kijk dat wilde ik eigenlijk horen.
Heb net ook nog even gebeld met een collega die tot vorig jaar nog in de werkplaats werkte bij een Renaultdealer en ook hij raadde me aan om voor de 2.0 te gaan.
En goed met gebruikt kopen weet je het toch nooit maar moet de gok maar nemen en toch voor die met meer kilometers gaan. Tenslotte kan ik voor die 1500 euro verschil best wel wat versleutelen.
Twijfel alleen een beetje over de airco, de huidige eigenaar geeft aan dat hij niet weet of hij werkt omdat hij um nooit gebruikt??
Vreemd, zal wel bijgevuld moeten worden ofzo. Maar goed morgen zelf maar even proberen.
Dus je koopt hem particulier?
Misschien deugd de verkoper ook niet als hij geen eens weet dat de airco het doet.
Klinkt mij als een beetje onzin.
Als het 30 graden is en hij heeft airco, zal die hem graag aan hebben gehad....
Denk er goed over na.
En ik zou ook goed kijken hoeveel km de auto heeft gelopen, tenminste dat vind ik ook altijd belangrijk als je hem zelf weer wilt verkopen is dat lastiger met 3 ton op de teller.
Succes
Idd.... Heel vreemd als hij niet weet of de airco het wel of niet doet. Als de airco het niet doet niet kopen. Je weet nooit wat er aan gedaan moet worden. Bijvullen zit je op 100 a 150 euro's maar Airco pomp is (verbeter me al ik ongelijk heb) zo'n 600 a 750 euro. Koop geen auto met opties die het niet doen, is zonde van je investering.
Zijn genoeg coupetjes te koop op het net. En net wat Remko zegt, met zn tweeen is altijd beter helemaal als die persoon veel van auto's weet Y
Veel succes !-!
Ja ben ik weer. Kijk ook heel goed de auto history na (rekeningen en dergelijk) en bel ook 1 of 2 garages op waar die in onderhoud is geweest of het klopt en de apk met hoeveel km er op de teller stond en nu.
Ik had bijna een Coupe te pakken met 100.000 km terug gedraaid, airco die het niet deed en nog een paar dingen. Auto zag er verder prima uit, Leer dakraam cruiscontrol endergelijk en een lage prijs ;) Uiteindelijk toch te mooi om waar te zijn :q
Dus check alles 2 keer na.
Zal inderdaad voorzichtig zijn met deze aankoop! En dat van die airco is natuurlijk bull@#$%, dat weettie gewoon. Alleen is het lastig controleren of het nou bijvullen is of de pomp gewoon helemaal niet functioneert!
Blok maak ik me niet zo druk om, desnoods hangen we er een ander in! Zonde van het werk maar goed hij kost ook niet zoveel.
Jullie horen mijn bevindingen wel, ben niet van plan om overhaast te kopen want er staan er genoeg.
Bedankt voor jullie snelle adviezen !-!
Zo we zijn weer thuis, waar zouden we zijn zonder de trein :P
Megane was bagger, zo zag hij er ook uit van binnen en buiten. Ze hadden nog niet de moeite genomen om um eens ff lekker te wassen of te poetsen. Niet voor de verkoop maar zo te zien ook niet toen ze er nog mee reden.
Waar begin ik?
Buitenkant, klein deukje in motorkap bleek in werkelijkheid in knik te zijn in de voorste rand van de kap. Behoorlijk wat krassen en verder smerig maar dat kun je wegpoetsen.
Een aantal delen van bumper en grill waren ff behandelt met wat "kippengaas" zag er echt niet uit. Kan er uiteraard van af maar dan zit je weer met die gore kitranden want die zaten niet aan de chterkant vat nee gewoon aan de zichtkant???
Zonneband boven de voorruit was "mooi" gespoten met een zwarte spuitbus, geen succes dus en lastig op te knappen.
Binnenkant, alles was vuil van vieze zwarte handen en aangezien het meeste lichtgrijs is dus een ramp om schoon te krijgen. Asbak was tot de rand gevuld en tijdens het ritje werd hij nog ff tot over de rand gevuld. Lekker alle resten over de middenconsole, echt goede indruk voor de verkoop.
Brandgaten in beide voorstoelen deden het ook erg goed om maar te zwijgen van de kapotte bestuurdersstoel. Deze vergrendelde niet aan 1 kant dus die ging vrolijk heen en weer in bochten.
Motor, liep lekker stotterend en om op te trekken bij het verkeerslich moest ff de koppeling er weer bij gehaald worden en ff wat meer gas gegeven worden.
Onder de kap was de motor goed beschermd tegen vocht want het zat onder de olie. Om nog een beetje binnen te houden was het kleppendeksel dichtgekit met siliconen :D
De airco daar hoefd eik me geen zorgen om te maken want die zat er helemaal niet op en nooit gezeten ook --
Al met al niet een wagen waar ik mijn vriendin mee laat rijden!
Toen ik de verkoper op al deze punten aansprak keek hij beteuterd naar de grond alsof daar het antwoord zou staan om zich hier uit te redden.
Ooh ja mocht iemand nog denken dat er nog goedkope auto's zijn met alles er op eraan zoals ik dat ff dacht:
klik hier (http://auto.marktplaats.nl/renault/101184056-mooie-sportieve-snelle-renault-megane-coupe-2-0-g3.html?return=eJwlitEOgiAYhd%2FFTS9RRI1wrtGbMGPBQPgnuKzWu%2FdbN2ffd85Rgoq3Fc2YBO25KJJW62xGkzOIunYRdCCLWl0Gr1ROJPj6fyFg4LL7iVa3NOVYMklLdvUY8vyjjPSycOCOyFnX8UOeKB0b%2BGlAW3CXYVv0amdU90BNQXuvy7ZvmzvDMiaLbVvBRIvx8wVk3jWX&df=1&fta=eNo9jV1qwzAQhO%2By0D5Ltuoos%2BQsRkTCFZV%2F8NqJ25C7d1XavgzMMDNfgMdDVGhfS38LRYgFpw50lIt9jXLZZlguFmfVDV954XLAt855Lp9wbedPHY8Lpn1Ma77yxx0ypVLSS2OGlmfJaOqnAy1hSMRZ%2FwQtKEeFBVg8MoxGZ5A11npn3jrip8BqaZuXEKUvaRq29zquTWtA131d%2BzzFdPyluh%2FD0VeKHscfTAMK94rXBf36279%2FfgPookxY&fta_ind=1)
Misschien is die van Jelle iets???
Is wel wat duurder
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=6564.msg129428;topicseen#new
Citaat van: Paul v Dijk op 24 juli 2007, 16:53:23
Misschien is die van Jelle iets???
Is wel wat duurder
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=6564.msg129428;topicseen#new
Heb al kontakt met hem gehad, had inderdaad een goede geweest. Alleen vindt ze dat geel niet haar kleur, helaas!!
Het moet dus een blauwe of een zwarte worden op G3 en ik heb liefst een 2.0;)
ik heb 1.6 gehad en nu een 2.0 en 2.0 vind ik 10 keer beter rijden (kan ook aan toeval liggen).
Ik heb geen airco en wat je niet hebt mis je niet.
Ze heeft nog nooit airco gehad dus denk ook niet dat dat het grootste probleem zal zijn. Ze wil wel af en toe eens gek doen bij het verkeerslicht dus dan zou zo'n 2.0 wel leuker zijn.
Citaat van: Remko de W. op 24 juli 2007, 20:51:07
als ze gek wil doen bij een stoplicht,
moet ze uitstappen en een keer rond de auto rennen... 8)7
das niks man, ze laat haar t@#ten zien normaal gesproken. Dus dat rondje rennen is echt te min hoor;)
En bij welk verkeerslicht is dat vooral??? 8)7 :D
Citaat van: Dirc op 24 juli 2007, 22:13:14
En bij welk verkeerslicht is dat vooral??? 8)7 :D
Hahahaha daarom beter een 2.0 anders zit de auto binnen de kortste keren vol gasten
Ze staat toch niet heel de dag bij verkeerslichten >:D
Nee G3 heeft ze nodig, ze heeft een vriendin waar ze zeer regelmatig naartoe gaat en die woont niet echt naast de deur.
Maar je moet toch met me eens zijn dat het nogal verschil maakt of je met een 1.6 of met een 2.0 een sprintje trekt.
Is niet het belangrijkste hoor maar toch :)
Citaat van: Remko de W. op 24 juli 2007, 22:56:23
oke, even gelachen , nu weer back on topic.
ik bedoel dus te zeggen dat als ze gek wil doen bij een stoplicht,
ze geen gasbak moet kopen... ;)
Ik heb een knopje; klik benzine.....dus geen probleem. Ga je lange afstand en wil je niet 'gek' doen: klik, gas
Ik heb toevallig zaterdag even in een 1.6 16v gereden, ook even wat sprintjes gemaakt (wel op benzine gezet), maar ik was erg blij dat ik weer in mijn dti-tje kon stappen!
Voor gek doen zou ik dus cker voor de 2.0 gaan!
Over dti-tjes gesproken trouwens, is dat niets voor haar?
Zuinig (1:19-20), best vlot, volgens mij goedkoper in onderhoud dan gas (?) en niet veel duurder in belastingen!
Citaat van: MT op 24 juli 2007, 23:27:58
Ze staat toch niet heel de dag bij verkeerslichten >:D
Nee G3 heeft ze nodig, ze heeft een vriendin waar ze zeer regelmatig naartoe gaat en die woont niet echt naast de deur.
Maar je moet toch met me eens zijn dat het nogal verschil maakt of je met een 1.6 of met een 2.0 een sprintje trekt.
Is niet het belangrijkste hoor maar toch :)
laat dat nogal maar weg hoor, van mij is een 1.6 en ik hou een 2.0 heel aardig bij zeker met stoplichtsprintjes alleen na de 120km/u wordt het lastiger maar om te zeggen woh?!
koop dan een 2.0 16v als je stoplichtsprintjes wilt doen...
tja moet je even langs rijden kun je een 2.0 8v op gas rijden. _o_
ikzelf rij een 1.6 16v 110pk op LPG G3
en vind hem aardig vlot Y
ik merk echter geen verschil of ik hem nou op gas of op benzine zet :neen:
alleen bij een zwaar beladen auto op de snelweg merk ik dat hij minder moeite heeft op benzine
Gr, Marcelo
Hallo, even snel een berıchtje vanaf het vakantıeadres. Bedankt voor jullıe reaktıes maar heb al gezıen dat het belangrıjker ıs om een goed onderhouden en eerlıjke auto te vınden dan een snelle. Excuus voor de rare tekens zal het berıcht ook maar kort houden.
We hebben al wat auto,s gezıen maar er wordt veel aangeboden wat zeg maar nıet helemaal frıs ıs.
Zıjn er nog bepaalde zwakke punten waar echt op te letten? Ik neem aan dat de kınderzıekten ınmıddels wel uıt de auto,s zıjn. Maar bezıtten de wagens nog bepaalde zwakke plekken?
Groet,
Manuel
Ik heb regelmatig gehoord dat de tweede versnelling niet goed gesynchroniseerd is. Dit omdat jongeren vol gas optrekken in z'n 1 en dan doortrekken naar 2. Dit test je door, jawel, vol op te trekken in 1 en dan naar 2 trekken. Kraakt het, dan is t mis. (ik spreek uit ervaring)
Bij 2.0 komt t volgens mij minder vaak voor.
Ten tweede let op geluid uit de vering achter. De mijne kraakt, dat kan gebeuren, maar de dealer hier zei dat het ook gebroken kan zijn. Dus auto op krik aan de achterkant en goed kijken of ie niet gebroken is tegen de schotel aan.
Voor de rest staat er op de meganesite volgens mij ergens een pagina met alle info waar je op moet letten.
Succes
Nou het is gelukt hoor.
Ze heeft een mooie blauwe 1.6 gekocht uit '99. Een Monte Carlo met leer, ABS en airco.
Nice,
de mijne in 1.6 vorm dus
feli !-!
Thanx,
Het is een net bakkie en voor een hele nette prijs gekocht.
De tekortkomingen werden vermeld via de mail voor aankomst dus daar was al geen discussie over. Er zat een nationale autopas bij zodat we de historie konden checken.
Gastank zit netjes ingebouwd op de plaats van het reservewiel en de hoeveelheid wordt aangegeven door de benzinemeter. Dat laatste is ook niet bij alle auto's die we gezien hebben.
Het leer is zwart en er zit nog niet een krasje in.
ABS en airco werken naar behoren.
Versnellingsbak is vrij van kraak.
Alleen de velgjes zijn standaard dus daar moet door de tijd wat anders voor komen.
Het licht van de kilometer/dagteller vinden wij niet zo heel fel, is daar nog wat aan te doen. Het is wel zichtbaar maar met een beetje zonnig weer wordt dat heel moeilijk.
En de motortjes van de achterramen die gaan niet echt soepel open en dicht. (bekend euvel)
Zal morgen eens wat foto's maken en even posten.
plasma tellerplaten denk:D
mijn gastank zit ook bij reservewiel idd en de meter via de benzinemeter
Citaat van: Dirc op 3 augustus 2007, 00:13:32
plasma tellerplaten denk:D
mijn gastank zit ook bij reservewiel idd en de meter via de benzinemeter
Het gaat um niet eens om de platen maar echt om de kilometer/dagteller.
Maar mooie oplossing hoor zo!
mijn gas loopt ook via de meter Y
en even over die kilometer teller heb je je verlichting wel op ze hoogst gedraaid???
klinkt goed in ieder geval,
post nog even foto's anders ;)
Gr Marcelo
Huh mijn dagtellerverlichting kun je niet draaien.
Ik weet wel dat de mijne ook zwak was. Als je de unit eruit haalt en dan openschroeft en onder de huidige platen kijkt zie je 2 of 3 lampjes. Als er 1 niet brand (bijv testen met condensatortje) dan heb je zwakker licht ja, want t licht van beide lampjes wordt over de hele plaat verdeeld.
Hier ook geen regelbare dashverlichting hoor ;(
Maar goed ik laat het voorlopig wel even zitten zo, mooi voor de winter.
he gefeliciteerd beiden met julie aanwinst! (neem aan dat ook jij weleens een ritje ermee maakt! :P)
en?!, prestaties....zon 1.6 is toch ook nog aardig fel he!
in ieder geval is het belangrijkste dat je nu een nette,onderhouden auto heb !-!
ps geen knop naast die andere knop voor de elektrische koplampen te verstellen? die is als ie er zit om de dash. verlichting te regelen.
groetjes --
Thanx,
Uiteraard rij ik er ook weleens in. Ik ga echt niks inbouwen in een auto waarin ik net mag rijden :q
En inderdaad geen ander knopje meer naast de hoogteverstelling. Maar zij heeft het nog niet eens door joh dus daar kan ik even mee wachten. We hebben um vandaag zamen eens ff goed schoongemaakt en ik kon het niet laten om alvast tussendoor ff de navigatiecomputer in te bouwen.
Licht van het dashbord dimt ook als je de lampen aan doet. dus overdag met veel zon de lampen lekker uitlaten werkt ook.
Licht aan of uit maakt geen verschil het zal dus wel ergens in deze schakeling zitten.
(http://i13.photobucket.com/albums/a284/ManuelTomaello/coupe/Coupe002.jpg)
(http://i13.photobucket.com/albums/a284/ManuelTomaello/coupe/Coupe001.jpg)
netjes! !-!
ziet er keurig uit! mooie auto
--
nice,
ziet er bekend uit...haha
Hahaha, ja dacht ik ook al!
ja indd,
mooie auto Y
en euh heb jij even mazzel Y SAMEN de auto wassen >:D
dat gebeurt hier niet hoor :D
1 keer samen met me vriendin de auto in de wax gezet nou ze had 2 weken last aan haar arm dus die doet dat nooit meer :q :D
Hahahaha,
normaal reed ze ook in oude gebakkies :D. En dit is toch ff een slag anders Y dus moet ze er ook maar ff meer voor doen. Zelf ziet ze dat gelukkig ook in en ze heeft nu een vriendin die haar auto ook spik en span houdt dus ze kan gewoonweg niet anders meer !-!
Inderdaad, strak houden die vrouwen:D
Als je ze een milimeter speling geeft ben je de sjaak. o-)
ja, hahaha zei me vader ook tegen me.
HAD IK MAAR GELUISTERD 8)7 :D
Ik heb al jaren spijt dat ik geen vrijgezel ben gebleven 8)7 maar probeer nog wel te redden wat ik redden kan :D