Ik reed van de week met m'n cabrio fase 2 2.0 IDE met het dak open over de afsluitdijk,
daar kwam ik erachter dat mijn topsnelheid maar 180 was.
paar dagen daarvoor heeft het motorstoringslampje gebrand, uitgelezen: geen storing aanwezig!
auto trekt wel goed snel op.
Volgens mij moet hij veel harder kunnen, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb dan wel met de dak dicht in duitsland 212 gehaald maar toen moest ik snel remmen ivm de afslag.
l-
zal eens kijken wat hij met dak los doet als ik me verveel en rij ik gelijk iets verder dan weet ik ook wat de top is.
Lijkt mij dat hij toch wel iets harder moet lopen.
Iemand die ik ken had een fase1 16v cabrio en die ging 230km/h (teller) met dak open.(zei hij)
met de 1.6 16v valt de 210 zeker weten te halen!! heb het met dak open op Autobahn gereden en er zat zelfs nog ietsje meer in.
2.0 zou het dus zeker moeten redden.
maar goed,... je mag toch niet harder dan 120 (zouden mijn ouders dan zeggen)
idd 180 is toch wel te weinig hoor
Citeermaar goed,... je mag toch niet harder dan 120 (zouden mijn ouders dan zeggen)
Waar kan ik deze uitspraak toch van :D :D
Ik denk dat ik maar even langs de dealer rij, de bosch uitleeskast op m'n werk zegt geen storing misschien komt de dealer er verder in.
Vandaag bij de dealer geweest, omdat vorige week het storings lampje weer ging branden.
ze hebben de computer uitgelezen en nu blijkt de EGR klep stuk te zijn.
van het weekend maar ff vervangen en hopen dat het probleem over is !-!
je zat wel in je 5de neem ik aan :P :P :P 8)7
Citaat van: TrickeY op 17 oktober 2007, 19:13:39
je zat wel in je 5de neem ik aan :P :P :P 8)7
haha :D
en probleem opgelost?
nou voorlopig rijd de cabrio niet meer,
bij het vervangen van de EGR klep zag ik dat het uitlaatspruitstuk gescheurd is,
de bedrading van de stappenmotor defect is en een vacuum slang stuk is.
vervolgens bij het loshalen ging de lambda-sonde stuk, en kwam ik er achter dat de onderste motorsteun ruim is >:( >:(
Onderdelen zijn besteld, gaat minimaal 3 dagen duren en kost een hoop geld. ;(
Nounou
dat schiet idd niet erg op.. :neen:
Alles in 1 keer zullen we maar zeggen 8)7
1.6 16v fase2 cabriolet uit 2000 open met 4 man erin 205 gehaald dus moet idd wel harder kunnen ;)
heb een renauld megane fase 1 1.6 8v reed in duitsland met zijn 2en dak dicht topsnelheid maar 180 op de teller
moet harder kunnen tog
nou mijn cabrio rijd weer !-!
vandaag ff aan het sleutelen geweest, nieuw spruitstuk, lambda-sonde, motorsteun, steun onderaan het spruitstuk, EGR-klep en bedrading van stappenmotor gerepareerd.
vervolgens niet meer aanslaan, even aan de BDP sensor gerommeld en hij doet het weer, dus die zit er ook nog aan te komen ;(
nu maar hopen dat me problemen opgelost zijn.
Ja, idd.. Weer een boel geld en tijd verder..
wel balen dat dit allemaal zoveel kost he :0
maar het positieve is dat de cabbie weer rijd Y !-!
heb een renauld megane fase 1 1.6 16v reed in duitsland met zijn 2en dak dicht topsnelheid maar 180 op de teller
moet harder kunnen tog
1,6 16v fase1? zou wel een 1,6 8v zijn of een fase 2
dan is het dus geen 16v... ;)
En dus logisch dat ie max 180 liep
Idd.. 16i staat voor 1.6injectie en niet voor 16v.. ;)
Een 1.6 8v heeft een minder hoge topsnelheid dan een 1.6 16v..
ja, wat is het nou......
1- een megane I fase I 1.6e (8-klepper)
2- een megane I fase II 1.6 (16-klepper)
:?
Kijk eens op autoweek.nl bij carbase.. Dan zullen de verschillen je hopelijk wel duidelijk worden..
mijn 1.6e haalt toch makkelijk de 200 km/u hoor.........verder kon ik nie omdat ik moest remmen voor de afrit :p
Citaat van: cabriolet op 28 oktober 2007, 20:14:37
megane fase 1 1.6injection 16v
......... :?.................
Kan niet :neen:
waar kan ik zien of het nouw een 16v of een 8 v is
Heb je deze:
(Renault Megane cabriolet Fase 1 1.6e-8klepper)
(http://img.photobucket.com/albums/v236/stefancoupe/Diversen/fase1cabrio.jpg)
of heb je deze:
Renault Megane cabriolet Fase 2 1,6-16v
(http://img.photobucket.com/albums/v236/stefancoupe/Diversen/fase2cabrio.jpg)
Van welk bouwjaar is jou auto.......??
Ben benieuwd van welk jaar de auto nu is..... Y ;)
Kenteken zegt denk ik meer.. ;)
ik heb idd de eerste maar d8 dat dat 16 v was ook maarjah toch niet dan denk hij is uit ´98
maar buiten dat waarom red die niet meer dan 180 ??
Hij zal in theorie wel harder moeten kunnen.. Maar door slijten (ouderdom) kan het vermogen vermindert zijn bijv..
is hier een optie om hem harder te laten lopen
Bij de garage laten nakijken.. Maar is de topsnelheid zo belangrijk dan..?
Uit 98 is dus idd een 8-klepper, de enige 16-klepper uit die tijd was de 2.0-16V
In de loop der jaren kan het vermogen wat afgenomen zijn idd zoals Jochem zegt door slijtage.
Wat hier aan te doen...
NIKS, hoevaak rij jij + 180 dan... :?
(Of een nieuwe auto kopen, kan ook natuurlijk.. :D)
heb met 15 inch velgen ook 200 gereden nu heb ik 17 inch en mijn topsnelheid ligt ook rond de 170 a 180 grtz
dan klopt er iets niet ;)
(misschien even offtopic)
Maar hoe kom je er achter of je auto een 8v of een 16v is?
Ligt dat aan het bouwjaar ofzo?
zie vaak mensen het over 8v en 16v hebben nu wil ik wel wete wat ik heb :P
(ontopic weer verder btw) ;)
Die 18 inch velgen veroorzaken de lage topsnelheid, omdat die een stuk zwaarder zijn dan de orig. velgen.
Ja, idd.. De 18Inch zou wel eens de boosdoener kunnen zijn.. Daarbij kunnen ze een stuk grotere rolweerstand hebben en een grotere omtrek waardoor je km-teller te weinig aan kan geven..
Precies, je teller krijgt ook een flinke afwijking met 18 inchers
En trouwens, als je in Duitsland mensen wil bijhouden op de snelweg, moet je toch echt een Megane II RS kopen ofzo als je de gemiddelde snelle auto op de duitse snelweg ziet..... -- Y
Dan ik dus de duitse autobahn op :D :D
ja, jij wel ja..
Met een 1.6e of 1,6-16v ga je het helaas niet redden allemaal.... :neen:
hoe hard kan zown apparaat dan ?
wel apparaat bedoel je dan?
1.6e fase I
topsnelheid 184 km/h
acceleratie 0-100 km/h 11,3 s
verbruik binnen beb. kom 9,9 l/100km
verbruik buiten beb. kom 5,9 l/100km
verbruik gecombineerd 7,4 l/100km
CO2 uitstoot 168 g/km
1.6-16v fase 2
topsnelheid 198 km/h
acceleratie 0-100 km/h 9,6 s
verbruik binnen beb. kom 9,3 l/100km
verbruik buiten beb. kom 5,6 l/100km
verbruik gecombineerd 6,9 l/100km
CO2 uitstoot 162 g/km
Meg. II RS
topsnelheid 236 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,5 s
verbruik binnen beb. kom 11,5 l/100km
verbruik buiten beb. kom 7,0 l/100km
verbruik gecombineerd 8,8 l/100km
CO2 uitstoot 209 g/km
;)
Gewoon ff gekeken op autoweek.nl
is de 1.6 16V zuiniger als de 1.6e??? :?
klinkt wel raar in de oren 8)7 :q
16 kleppers zijn toch altijd zuiniger?
verfijndere techniek zorgt voor een beter verbruik.. Y
azooo :q
weeral iets geleerd !-!
Bij Nick is dit niet zo, zal wel aan de rijstijl liggen :q :D