ik was van de week op de snelweg toen ik ongeveer 80 reed. en toen begon mn hele voorkant te trillen, waarschijnlijk aan de linkerkant l-. ik kan nu niet harder dan 80 rijden. anders trilt dat ding weer. wat kunnen hier de oorzaken van zijn? motorsteun(en)? aandrijfas? wiellager? wie kan me helpen??? greetzz oLdSkOoL
als je is harder gaat rijden, gaat het trillen dan weg?
dan word het alleen maar erger. en mn versnellingspook trekt ook naar achter met optrekken sinds ik dat heb.
dacht ik ook aan ;)
en dan trilt mijn hele voorkant daarvoor? lijkt me ook niet waarschijnlijk....toch?
het kan wel de oorzaak zijn hoor Y
ga anders even naar de garage !-!
moet de 17e toch voor de apk haha :P. ik ga het doen en vragen. is zoiets een duur grappie?
ik denk dat als je het niet laat maken je duurder uitbent ;)
maar veel suc6 heh !-!
dat is waar ja. weet je ook ongeveer hoeveel :q? ik heb nou ook weer water in mn auto. dus schiet weer lekker op >:(
Ik moest voor een nieuwe motorkantelsteun bij de renault dealer 65 euro betalen, das ex montage en ik geloof inclusief BTW. Montage is denk ik niet zo duur aangezien je er bij de 2.0 16V zo bij kunt van onderaf :)
misschien "gewoon" een velg krom? Leg je wielen voor- en achter eens om en kijk of het trillen verdwijnt/verplaatst?
velgen zijn niet krom. ik had het heel even niet meer. maar vrijdag had ik het weer. hij zei wel dat de motorsteun niet helemaal goed meer was. en mn schokveren zijn ook erg stug zeiden ze. en ik heb een aardige olie-lekkage ook.
niemand met een mogelijkheid?
he old school
heb ik ook gehad! trillen als een gek en als je steeds harder gaat rijden lijkt het alsof je in een tractor zit....
dan stuitert de hele voorkant, incl versnellingspook! 8)7 8)7
dat ie het even niet meer gedaan heb ,is waarscheinlijk omdat het blok weer op zijn plek geschoten is maar als je weer optrek dan kantelt het blok naar achteren en kan deze weer uit die steun schieten en niet goed terug vallen en begint ie weer
advies: wel laten maken!!! is niet echt bevordelijk voor het blok :neen:
oorzaak:bij mij voorste motorsteun (zeg niet dat dat het perse is bij jou!, maar klinkt wel alsof t dat is)
kosten motorsteun bij renault dealer te tiel:52,50 euro incl btw
reperatie: niks, zelf vervangen met kameraad
--
dan hebben wij hetzelfde ja :D. tis echt geen pretje
ik heb allebei mijn motorsteunen(links en rechts) vervangen, maar hij trilt nog steeds als ik harder ga dan 70kp/u 8)7. is het nu niet dat ik mijn auto moet uitbalanceren? want met mn versnellingsbak is niks mee aan de hand. ik weet het echt niet meer :? :?. volgende auto word echt geen stokbrood meer. dat weet ik wel!
Je hebt volgens mij 3 motorsteunen ;)
Volgens mij is het juist de 3e die bij jou problemen geeft, bij je versnellingsbak. Is daar naar gekeken?
daar is naar gekeken ja. maar die was goed zei die knakker van een monteur haha :q. want de motorsteun links(die dikke zeg maar) die was echt helemaal verrot. niet normaal meer :neen:. dus het is handiger om die bij de versnellingsbak dan ook maar te vervangen zeg jij?
Als het zeker is dat die nog goed is dan zou ik die niet vervangen.
Wat het nu verder kan zijn, geen idee :?
ja hallo remko in die van mij zat weinig onzin
blijf aan t typpen 8)7
maar goed old skool nog een keer dan:
ik bedoelde de VOORSTE motorsteun, het klinkt toch alsof dat het probleem is....
stabilisatiestang misschien?
suc6 verder
dat vind ik ja en als jij iets beter leest had je kunnen lezen dat de linkse en de rechtse juist vervangen zijn en niet de voorste -- (er zijn er 3)
die ik juist bedoelde dus dat moet ik schijnbaar wel herhalen o-)
doet jij die van jezelf ook ff wissen :? :D
!-!
nee links en rechts, voor zit er maar 1 en dat is de kantelsteun
van welke kant bekijk jij t? 8)7
!-!
laat elkaar in leven aub :D :). ik weet nu de oorzaak. tis de rechter aandrijfas die los is en uit zn rubber is. dus die word deze week nog vervangen.
maar moet ik nu een rechter-aandrijfas met abs ring 44 hebben dan? of is een normale zonder abs ring 44 ook goed?
altijd vanuit de auto he,
dus jij hebt je stuur ook rechts zitten... :D
[/quote]
haha oke dan vandaar ons misverstand ik bekeek het voor de auto en dan is het net andersom :x :D
sorry remko !-!
maar de kantelsteun die we beiden bedoelden was het dus niet :P
@oldskool
of je nu met of zonder moet hebben kan ik je geen duidelijk antwoord op geven, het lijkt mij echter wel als je abs hebt er dus 1 met ring nodig heb anders niet? :?
suc6 oldskool!
Bij de 16v is abs standaard, dus ik zou er maar 1 met ring bestellen.
Anders krijg je weer storingen.
moet er dan nog een rubber erbij of zit dat er al bij als je de aandrijfas besteld?
Als je de complete as besteld, dan kun je hem er zo onderschroeven.
en dat is voor een leek als mijzelf te doen? en is het veel werk ?
Ik kan helaas je sleutelvermogen niet vanachter mijn scherm bepalen.
Het is wel te doen, maar de centrale moer zit vaak behoorlijk vast en ook de as in de fusee kan vast zitten.
Let er ook op dat er een stift door de as heen zit op het punt waar de as op de bak geschoven zit.
mn schoonvader is al een x aantal jaar pijpfitter. dus hij kan wel sleutelen hehe. maar met een uurtje moet het toch wel lukken?
Ja, dat moet wel lukken
bedankt voor je reactie !-!. jij zat toch ook op het rtc forum?
nee, zit niet op het rtc forum
ik dacht het ;). weet jij mss of er in de aandrijfas van een megane coupe standaard een boorpen of veerpen in zit? we waren bezig vandaag om ze te verwisselen, maar we kregen em er niet af. heel vervelend....
volgens mij een veerpen
dat weet je niet 100 procent zeker? het zijn volgens mij nog de fabrieks assen die eronder zitten.
Je kunt hem er gewoon met een drijver uittikken.
tis eindelijk voor elkaar. aandrijfas is vervangen en geen last meer van trillen/schokken !-!. maar nu weer wat anders haha :). als ik rem tikt de rem een beetje en lijkt het wel alsof ik een stukje doorglij. hiervoor had ik dat niet. tis best wel irritant als je plots moet stoppen. aan mn abs sensor kan het niet liggen. die is gewoon nog goed. iemand een idee wat dit kan zijn???
Klinkt als een abs probleem. Hoe weet je dat die sensor nog gewoon goed is?
het lampje van de abs gaat met starten uit. dus dan lijkt het mij dat niet te zijn. hiervoor met die kapotte aandrijfas had ik dat niet dat ik een beetje doorslipte 8)7.