Allereerst pretige kerstdagen gewenst aan jullie allen.
Voor mij zijn die wat minder pretig, mijn cabrio 1.6e uit 98 start niet meer.
Er komt geen vonk en hoor ook geen benzinepomp aanslaan, tevens brand het lampje van de motorstoring in het dashbord niet, dus het gaat helemaal niet meer aan. Wat zou dit kunnen zijn??
Overigens is het de niet de noodstop, en het is opeens onstaan, de dag ervoor reed de auto nog.
accu totaal leeg?
zekering misschien (zo?n grote)....?????
Accu is vol, hij doet alles behalve ontsteking en de bezinepomp, dus startmotor wert normaal, maar geen vonk!
Citaat van: Stefan op 24 december 2004, 19:06:31
zekering misschien (zo?n grote)....?????
Zekeringen zijn heel, en de grote onder de motorkap ook (dit zijn er drie)
Misschien iets met de startblokkering dan ???
Bij mij is het contactslot eens kapot geweest en toen wilde hij ook niet aanslaan
Daar zat ik ook al aan te denken.
Hebben ze dat bij jouw gevonden door hem uit te lezen?
Citaat van: peyden op 24 december 2004, 19:43:02
Daar zat ik ook al aan te denken.
Hebben ze dat bij jouw gevonden door hem uit te lezen?
Ja, ze hebben hem uitgelezen geloof ik en de computer gaf een storing aan in dat gebied, ik weet niet precies hoe ze erachter kwamen.
Een nieuw contactslot is trouwens wel een duur geintje........ :'( :-\
Probeer eens met je reservesleutel idd
misschien hetzelfde probleem wat ik heb gehad,
misschien dat er water bij de computer/rekeneenheid is gekomen, en dat deze het begeven heeft? ???
misschien door het natte weer?
mocht dit het zijn, mijn rekening was 717.00 euro voor een nieuwe computer :(
ik hoop het niet voor je
ook bij mij ( ik kwam net uit de wasstraat) vonkte de bougys niet meer, en ging ook niet (altijd) mijn storingslampje branden.
en de brandstofpomp hoorde ik de ene keer wel en de andere keer weer niet.
i.v.m. de startonderbreker is het helaas niet mogelijk om er 1 van de sloop te halen :(
sterkte , ik hoop dat ik het mis heb , en dat het minder ernstig is
Citaat van: matthijs op 24 december 2004, 23:54:13
misschien hetzelfde probleem wat ik heb gehad,
misschien dat er water bij de computer/rekeneenheid is gekomen, en dat deze het begeven heeft?? ???
misschien door het natte weer?
mocht dit het zijn, mijn rekening was 717.00 euro voor een nieuwe computer :(
ik hoop het niet voor je
ook bij mij ( ik kwam net uit de wasstraat) vonkte de bougys niet meer, en ging ook niet (altijd) mijn storingslampje branden.
en de brandstofpomp hoorde ik de ene keer wel en de andere keer weer niet.
i.v.m. de startonderbreker is het helaas niet mogelijk om er 1 van de sloop te halen :(
sterkte , ik hoop dat ik het mis heb , en dat het minder ernstig is
Ai...ai.aaaaaii, dat klinkt ernstig. Hoe zijn er bij jouw achter gekomen???? (dat is toch dat ding wat rechts onder zo'n rubberen elastik ligt he??)
De reservesleutel heb ik al geprobeerd maar dat was het ook niet. Het rode lichtje van het alarm gaat gewoon uit als ik het alarmknoje eraf haal.
De dagen voordat dit probleem zich voordeed, was er een ander probleem elke keer als ik de auto deed starten hield hij in als ik bij 2500 a 3000 toeren kwam, net alsof hij verzoopt. Dit inhouden deed hij dan drie keer en dan was het over en reed alles weer normaal, hij had dit elke keer na het starten dus zowel bij koude als warme motor.
ik heb hem uit laten lezen bij de dealer, en toen werd mijn vermoeden bevestigd.
dat is inderdaad dat ding rechts onder die rubberen elastiek
ik zelf heb voor die tijd nooit problemen gehad, dus denk niet dat ( mocht het de computer zijn) het inhouden er mee te maken heeft
misschien is het wel gewoon de bdp sensor? ( maar dan zouden de bougys het gewoon moeten doen lijkt mij ??? )
Waar zit trouwerns de bdp sensor, aangezien deze de stand van het vliegwiel meet, zal het bovenop het koppelingshuis zitten of niet?????
p.s. is het mogelijk deze sensor te reinigen, of staat het niet werken hiervan gelijk aan KAPOT!!
een bdp sensor is heel makkelijk te de/monteren 2 boutjes
ik weet niet waar je weg komt, maar misschien is er iemand zo gek die wil helpen om te kijken of dit de oorzaak kan zijn, of dat toch ergens anders het probleem is, op zich kun je hem zo bij een ande er af halen om te testen bij jou auto lijkt mij.
kost bij de dealer trouwens ongeveer 27 euro dacht ik ( excl. plaatsen) ( incl. al gauw het dubbele) en het is 1 minuutje werk.
ik heb de gok een tijd terug ook gewaagd, maar helaas, bleek toch iets anders te zijn toen ( de computer dus)
ps: ik heb de ballen verstand van auto's, dus doe slechts een poging met je mee te denken
succes ermee
Hoe ziet deze eruit??
Iemand een fotootje?
Dit probleem had ik dus laatst ook . als ik oop een stoplicht afrijd en ik moet stoppen is t net of hij af wil slaan, de wagen loopt dan erg laag terug in de tooeren en na 2 x is dit ook weer over. nu had ik laatst na een dagje klussen het probleem dat alles het goed deed behalve de startmotor.
morgen laat ik hem maar uitlezen, ik heb de ecu losgemaakt toen ik de stekker erof trok kwam me toch een lading water eruit, ik heb de contactpunten schoon gemaakt, maar wie weet wat het water intern heeft aangericht. Ik sanp ook niet hoe die klunzen daar een ecu neer durven te plaatsen, net zoals de zware zekeringen deze zitten rechtonder het afwateringskanaal.
Maar als het de ecu is, waarom kan er geen van de sloop gehaald worden en dat later de startblokering opnieuw wordt afgesteld ofzo, ik denk maar hardop want 750 euro's vind ik veel geld zeker voor een auto die me inmiddels al het plezier in een megane hefet ontnomen, (rij al 4jr coupe en nu cabrio).
Dus wat is de goekoopste oplossing voor het vanvangen van de ecu?
Citaat van: peterachterop op 26 december 2004, 11:36:04
Dit probleem had ik dus laatst ook . als ik oop een stoplicht afrijd en ik moet stoppen is t net of hij af wil slaan, de wagen loopt dan erg laag terug in de tooeren en na 2 x is dit ook weer over. nu had ik laatst na een dagje klussen het probleem dat alles het goed deed behalve de startmotor.
dat lijkt me de stappenmotor, kan je schoonmaken. En maak dan gelijk het gasklephuis schoon, waarschijnlijk is het op en neer gaan van de toeren verleden tijd, althans voor de komende tijd.
veel accu's begeven het in de winter, gisteravond nog die van mijn opa :) na het kerstmaal..
als je de rekeneenheid het goedkoopst wil vervangen dan moet je er 1 van de sloop halen..maar of daar dan geen water in gekomen is...en dan moet je nog de computer van de startonderbreking hebben, die zit ergens in het dashboard en de daarbijbehorende sleutelkoppen (dus de chip in de beide sleutels) die vind je op de sloop meestal ook niet. als je dat allemaal hebt gevonden van jouw motortype dan zou het in principe moeten werken. contactslot kan je dan wel laten zitten. maar ik denk dat je dan nog een paar honderd euro verder bent en dan kan je het beter bij de garage laten maken helaas.....
het moet dus wel allemaal van ??n en dezelfde auto komen omdat het een soort set is die twee computers..die horen via een unieke code bij elkaar en die is niet te veranderen.
Oke, thanx.
Dat dacht ik al dat het zo zat, zal morgen eens kijken wat de dealer zegt?
de computer wat het bij mij begeven had, was niet die bij de accu, maar die onder de zwarte kap aan de kant van de distibutieriem , onder die rubberen band.
ik dacht eerst nog aan de zekeringskast ( die bij de accu), omdat het hier bij mij toen ook 1 natte bende was, of de computer die onder het dashboard zat, dat hier misschien water via de kabels naar toe gelopen was ???.
maar de dealer vertelde mij dus dat het die andere was, en ik kon er (volgens hun) geen 1 van de sloop halen, omdat je dan met het probleem van de startonderbreker kwam te zitten.
Dat ding onder de elastiek is ook de ecu, verder zit er geen computer in althans niet om de electr. zooi aan te sturen.
Heb er voor gekozen om de auto naar de dealer te brengen (staat er nu !!) i.p.v. een vakgarage aangezien zo'n ecu toch besteld moet worden bij de importeur, en dan kan ik maar beter iets meer betalen dat het wel goed gebeurd.
Maar wat ik heel erg vreemd vind, ik haal een nieuwe ecu bij de importeur dan moet hij ingelezen worden ook mede ivm de startblokering ed, maar waarom zou een gebruikte niet ingelezen kunnen worden?????
volgens mij was het idd zo: op een nieuwe rekeneenheid (ecu) staat nog geen software of codes. dus als je een nieuwe monteert dan hoef je de computer van de startblokkering niet te vervangen omdat ze dan op elkaar afgestemd kunnen worden (mbv de renault computer) , maar haal je er 1 van de sloop dan moet je dus de bijbehorende startonderbrekingscomputer hebben, omdat je dan de codes niet meer kan aanpassen.
en wat was het probleem nou ???
Zou het (nog) niet weten.
De auto staat al twee dagen bij de dealer, maar ze hebben geen tijd !!!! Morgen zou er naar gekeken worden, dus ben benieuwd.
Ik heb zelf wel al eens naar de kabels gekeken die op de stekker van de ecu zitten.
Vreselijk hoe die eruit zagen, echt bagger !! Ik zou iedereen dus willen adviseren om deze na te kijken en zonodig schoon te maken. Zelf heb ik een kleine staalborstel gebruikt. (wel accu los maken)
Dan ben ik bang dat het toch de computer is... heb het zelf ook een paar maanden geleden gehad
Duur geintje... Ik zou als ik jou was bij de dealer langs gaan. Mijn auto starte helemaal niet meer
maar zij bleven vol houden dat er niks aan de hand was... En ik heb hem daar weg laten takelen door
een ander bedrijf...
Als je ze niet op de huid zit. Heb je over 1 week nog geen werkende auto...
Trouwens de dealer vraagt een hoop geld om de computer opnieuw in te laten lezen...
Als je nou in de buurt van den haag woont zou ik is bellen van Veban Rijswijk. Die hebben
bij mij de comp vervangen voor 652 ofzo... Bij de dealer zit het tegen de 800 aan...
Ik ben normaal gesproken ook niet echt te spreken over een dealer, het meeste doe ik gewoon zelf, maar dat electronica gedoe laat ik het liever door de profs uitvoeren, al heb ik nog altijd niets gehoord. Dit vind ik een slechte zaak mijn auto staat daar al drie dagen, gewoon te staan dat ze het druk hebben en er niet aan toe komen heb ik alle begrip voor, maar bel dan op zijn minst!!
Dat het de ecu is, is nog niet zeker, het kunnen ook de kabels zijn die de ecu verbinden, indien het de ecu is zou het 550 euro gaan kosten. Als ik morgen nog niets heb gehoord haal ik hem weg want die ze menen volgens mij dat ze een monopolie postitie hebben en alles daarbij de klant kunnen wijsmaken.
550 is dat inc inlezen??? De computer zelf kost 492 ex btw. Maar dan moeten ze hem nog wel monteren en inlezen....
En daar vroegen ze echt een hoog bedrag voor...
Ach ik heb hem ook bij de dealer weg gehaald. Gewoon omdat ze er niks aan deden... en mij voor gek verklaarde dat hij
het niet deed...
Praat me niet over dealers...
Citaat van: Remko de W. op 30 december 2004, 20:21:46
Hallo Meneer Peyden, U spreekt met de garage,
we hebben nog niks met uw auto gedaan en dus ook nog niks gevonden,
prettige dag verder.....
Dit wil je toch ook niet..... ;D
Jawel.
Als ik iets in behandeling heb geef ik mijn klant dagelijks de status door. Niet meer dan normaal als je het mij vraagt.
Dat vind ik ook normaal, op het werk hebben we allemaal tijd gebrek, zo ook de renault dealers.
Maar als ze dat aan de voorkant dan ook even fatsoenlijk doen communiceren, kan er later ook geen ergernis ontstaan.
Communiceren is hetgeen dealers het minst goed kunnen.....
Facturen maken kunnen ze wel...
Dit is een beetje kort door de bocht maar ik ben al tig x ge"#$#" door de dealer.
Citaat van: Remko de W. op 1 januari 2005, 22:51:54
Jawel, maar de wagen is nog niet in behandeling genomen... ;)
gewoon zelf blijven bellen of langsgaan is mischien nog beter...
Zodra iemand een taak bij mij achterlaat, noem ik dat in behandeling :P
Als ik honderden euros betaal voor service...verwacht ik ook dat ze af en toe laten weten hoe het ermee staat.
Niks is zo frustrerend als wachten op iets wat je nodig hebt. En als je er dan ook nog zelf achteraan moet gaan wekt dat NATUURLIJK irritatie op.
Wie is er nu eigenlijk de klant denk je dan ???
Het moet natuurlijk niet gekker worden..........
Nou eindelijk bericht, zoals verwacht geen goed nieuws. De ecu naar de haaien (kosten 700 euro).
Deze was naar de klote vanwege kortsluiting, nou lekker dat die van Ranault op zo'n plaats de ecu plaatsen!!!
Eigenlijk is dit een wanprestatie van hun, want een ecu waar een halve liter water uit komt is toch niet normaal.
inderdaad, en helaas nog weggegooid geld ook nog, als het nou iets motorisch was, had je nog zoiets gehad van... oke... maar nu kan ik er weer een tiental duizend kilometers mee vooruit :-\
idd zwaar klotuh