Renault Mégane Club

Mégane I Technisch 1996-2002 => [Mégane I] Tuning => Topic gestart door: Mikez0r op 2 april 2007, 18:47:36

Titel: Chip tuning
Bericht door: Mikez0r op 2 april 2007, 18:47:36
Hallo,

Zijn hier mensen die een megane coach 2.0 16v phase 1 hebben en die deze auto hebben laten chip tuning?
Ik heb aardig wat sites na gecheckt maar mijn type staat er niet bij?

mijn auto heb standard 148pk maar de types die worden aangeboden voor het chiptunen zijn de 2.0 16v met 140pk! phase 2 neem ik aan dan....

Ik heb toen een bedrijf gebeld en gevraagt waarom mijn type dan niet, hij zei : 'ja jouw auto heb een andere boordcomputer en die valt niet uit telezen en ook niet te herschrijven'.

Vond toch wel een beetje raar dus vandaar mijn vraag l-

Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Timo Zuiderduin op 2 april 2007, 22:07:11
winst is helaas te minimaal om er echt zoveel moeite voor te doen.

begin eerst met mechanische tuning (zie tips elders op de site)
en ga dan pas kijken of je ergens je ECU op maat kan laten herschrijven.

edit: mocht je het wel graag willen, kan je misschien wle bij K-tec terecht http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=268
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Mikez0r op 3 april 2007, 13:08:13
Citaat van: RS50Jochem op  2 april 2007, 22:47:37
Winst bij een 2.0 16v door een Chip is zeker wel rendabel, het gehele motorgedrag is zoveel anders (lees feller en krachtiger) dat je er geen spijt van zult krijgen.. Dit is bij een 1.4 of een 1.6 allemaal veel minder waardoor dit minder rendabel is..

Kijk eens op www.fasttech.nl dit zijn echte profi's..!
doen die alleen diesel motoren?
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: ForzaMollie op 3 april 2007, 15:14:47
zo te zien niet...
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Timo Zuiderduin op 3 april 2007, 15:47:14
over het algemeen houden bedrijven die aan Chiptuning doen zich voornamelijk bezig met het tunen van Turbomotoren (en diesels) omdat daarmee fatsoenlijke winst behaald kan worden.

wat Jochem aangaf klopt inderdaad.
de winst bij een grotere motorinhoud (zoals bijv de 2.0) heeft meer effect dan bij de kleinere blokken zoals een 1.4 of 1.6. maar verwacht geen waardes zoals bij een turbo motor (waarbij de winst tot in de 50 pk's en zelfs hoger kan lopen).

je trekkracht zal voornamelijk toenemen, PK-winst is minimaal (gok het op ongeveer 7PK winst). het zal het gedrag van de motor dus wel positief beinvloeden maar de vraag is,.. wegen de kosten op tegen de uiteindelijke winst!?



Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: matthew op 12 april 2007, 00:09:40
Ik heb zelf mijn computer laten chippen bij  achterbergmotorsport (een gespecialiceert renault tuner) en ik heb een 2.0 8v en daar haald die maximaal 10pk winst uit maar dat zal je wel niet halen maar een koppel van 15%meer en dat merk ik zeker de auto trekt veel soepeler. Y
Het heeft mijn 600euro gekost (inclusief een massiefe onderste motorsteun).
Maar net wat Jochem zegt bij een 16v motor is er meer rendament uit te halen.

http://www.achterbergmotorsport.nl/

Dit is de site zoals je ziet zit hij in emmer-compascum.

Een collega van mij heeft daar een clio williams laten chippen die is van 150 naar net geen 170pk gegaan en trekt als een tierelier echt super. _o_



Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Nick Mattheus op 18 april 2007, 22:23:27
dus jij wil zeggen dat een 1.6 16V wat meer krijgt als een 2.0 8V??

zou wel mooi zijn :q
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: LVD op 19 april 2007, 00:42:07
Ik heb zelf een 2.0i 16v, F7R motor, maar die is niet te chippen. De clio williams is wel te chippen, die heeft een andere computer, net als de Sport Spider.
170pk vindt ik persoonlijk iets te optimistisch, we hebben een Sport Spider ooit gechipped, die ging met een op maat gemaakt programma naar de 160pk toe.
Chiptuning bij een atmosferische motor is een beetje onzin, omdat zoals eerder vermeld, je weinig tot geen rendament eruit haalt, mits je meerdere aanpassingen gaat doen.
EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev