Renault Mégane Club

Mégane I Technisch 1996-2002 => [Mégane I] Motorisch => Topic gestart door: ForzaMollie op 7 maart 2007, 12:55:56

Titel: Motorcode ph2 1.9 dTi
Bericht door: ForzaMollie op 7 maart 2007, 12:55:56
Omdat ik laatst de verkeerde onderdelen geleverd heb gekregen (verkeerd luchtfilter en brandstoffilter) terwijl alles op kenteken besteld was ben ik op zoek naar de motorcode van een Megane coupe 1.9 dTi sport, phase II.

Ik ga nl mijn distributieriem en nog wat dingetjes vervangen en wil nu graag in één keer de juiste onderdelen krijgen  :D

Ik kom bij de kangoo en laguna F9Q tegen voor een dTi, maar in de aanvulling van mijn instructieboekje staat dat dit een dCi is?

Wie o wie?  o-)
Titel: Re: Motorcode ph2 1.9 dTi
Bericht door: ForzaMollie op 7 maart 2007, 13:24:39
is van september '99 overigens!
Titel: Re: Motorcode ph2 1.9 dTi
Bericht door: ForzaMollie op 8 maart 2007, 07:35:13
hoe kan het dan dat F9Q ook bij common rails wordt gebruikt? Neem niet aan dat daar dezelfde riemen e.d. bij horen?
Titel: Re: Motorcode ph2 1.9 dTi
Bericht door: Stefan op 8 maart 2007, 21:20:30
waarom niet... :?
Titel: Re: Motorcode ph2 1.9 dTi
Bericht door: ForzaMollie op 9 maart 2007, 12:10:35
t'is en blijft toch een renault?  :)

anyway, er zijn een aantal dingen dubbel geleverd, dus er zal altijd wel iets tussen zitten dat past  :D
Titel: Re: Motorcode ph2 1.9 dTi
Bericht door: Paul op 10 maart 2007, 08:37:40
De motorcode bestaat uit 2 gedeelten F9Q is 1,9 dti of dci en daarachter staat nog een 3 cijferig nummer welk type het is. Bijv F9Q750 is een LagunaII met 1,9 dci 120pk.
Titel: Re: Motorcode ph2 1.9 dTi
Bericht door: ForzaMollie op 12 maart 2007, 12:20:32
daar waren we idd ook achter gekomen  :q

Maar goed, aan de merktekens op de riem en de motor hebben we kunnen kijken welke riem het moest zijn. Waren exact dezelfde riemen qua lengte en tanden, alleen de merktekens stonden anders.

Inmiddels ligt er dus een nieuwe distr. riem op +rollen, waterpomp en een nieuwe multiriem + rollen.

De multiriem zoemt nog wat vanaf 1700 toeren ongeveer, maar volgens de monteur kan dat geen kwaad ivm het inlopen van de riem. Zou langzaam weg moeten gaan?

Het viel me trouwens op dat de oude distributie riem erg slap hing, is dit normaal bij een megane?
EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev