Ik heb vandaag de originele aanzuiging van de luchtfilter, samen met de luchtfilter verwijderd en vervangen door chroom aanzuigbuizen. Maar wegens gebrek aan tijd heb ik de sensor die er onderaan opzit nog niet kunnen monteren. Waarvoor dient deze eigenlijk? Is het schadelijk om daar eventjes mee te rijden? (paar dagjes)
zo'n idee had ik ook ja, denk dat de auto op een gegeven moment "de weg kwijt is" zeg maar en slecht gaat lopen
Volgens mij is dat de sensor die de luchttemperatuur meet, waarmee wordt bepaald of er extra brandstof moet worden ingespoten bij een koude motor. Kan dus zijn dat je auto wat moeilijker start 's ochtends.
Maar wat het ook is, het zat er niet voor niets, gewoon weer opnieuw monteren.
Succes
Het is de sensor van de luchtdebietmeter, zoals ik al gedacht had :) Heb de originele inlaat snel weer gemonteerd, van zodra er tijd is, de nieuwe even aanpassen voor de sensor.
bij deze : heet het een LMM oftewel een luchtmassameter, deze meet inderdaad de waarde van lucht in combinatie met inspuit brandstof.
te lang met een defecte of geen aangesloten LMM rijden kan leiden tot motor schade.
Tip ! het is bewezen en uitvoerig getest dat een Zogezegde Sport luchtfilter buiten de orginele Unit niet werkt.
geadviseerd word dan ook om gewoon een Sport (INLEG) filter te nemen.
want op dit moment klopt de hoeveelheid lucht dat binnen komt of moet komen niet meer waardoor je waarschijnlijk een Zuip schuit zal krijgen.
Suc6
Prima joh. Ik rijd nu zeker 2 km verder met openluchtfilter dan met originele.
1.6e benzine
Komt vast omdat ie nu harder gaat :D
Zolang je de afstand van de sensor behoudt, kan het geen kwaad :) Korter kan ook altijd, maar je mag hem nooit verderzetten dan de originele plaats, dan meet hij niet meer correct.