Heb al meerdere topics doorgespit maar niks tegen gekomen.
Wil net weg met de coupe alleen doet ie niks?
Als ik de sleutel om wil draaien doet er niks.
De lampjes die moeten branden branden ook, accu is gewoon vol (is al gemeten).
Had het een half jaar geleden ook eens gehad.
Heb auto laten staan en een half uur later deed ie t wel weer?
hij wou gewoon niet.. veel te koud voor een showwagen ;)
zou geen idee ervan hebben, slechte massa van de startmotor kan ook, dat heb ik ook welles gehad.. af en toe starte die wel dan weer niet..
juist weer even geprobeerd.
Sleutel doorgedraaid en opeens gaf hij een kick en begon te lopen.
Ik zat alleen al zolang in de auto dat de startonderbreken er al weer op was gesprongen.
Bleek dat de accu ook nog een leeg was.
Ben afgelopen week ziek geweest en de auto heeft een dikke anderhalve week buiten in de kou gestaan.
Probleem heb ik ook gehad. Soms start ie wel en soms niet. Schijnt vaker voor te komen. Stekkertje op de startmotor is waarschijnlijk geoxideerd. Even eraf krabben, contactspray en klaar. Of anders een ander stekkertje erop zetten.
Zelfde geval hier hij start meestal met de kou 1/7 niet en soms moetje wat langer wachten en dan slaat hij na paar secondes aan.. erg vervelend.. en laaste tijd gebruik ik mijn koppeling niet tijdens het aanzetten van de auto en schijnt voormijn gevoel wat gunstiger te werken. weetniet of iemand weet of dit uitmaakt?
in de versnelling???
in zijn vrij natuurlijk :-)
Lees mijn recente topic: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=5798.0
Soms startte hij bij mij ook ineens wel, maar meestal toch niet. Zijn je accupolen, kabels en klemmen wel vrij van corrosie?
@ dj matthe, ik denk dat jij ergens anders last van heb, soms moet je wel 7x starten voordat die aanslaat? Denk dat je dan meot gaan kijken naar je benzinepomp oid..
vannochtend de route mobiel gebeld.
Accu was helemaal leeg getrokken.
Straks maar eens kijken of de polen vd startmotor schoon zijn.
Nou bijna een week verder.
Gisteren naar mn ouders nadat ik er sinds maandag niet meer in gereden had.
Met moeite sloeg de auto aan.
Na het bezoek sloeg de auto gelijk aan zonder moeite.
Wil ik vannochtend naar de dierenwinkel iets verderop iets ophalen wou de wagen weer met mazzel aan slaan.
Ik snel door de regen naar binnen kom ik 5 min later terug en wil starten accu dood?
Snel naar de garage een jumpstart gehaald, 10 km gereden om de accu te laden.
Bij thuiskomst geparkeerd en gelijk geprobeerd de auto weer te starten.
Niks...
wat kan dit zijn.
Wordt waarschijnlijk niet goed geladen (dynamo)?
Heb je accu + dynamo al door laten meten?
Bij een accuboer of autoshop doen ze dat wel even voor je, dat is 2 seconden werk.
Ik heb een tijdje geleden ook zoiets gehad, maar je hoorde de startmoter wel volopdraaien,
alleen sloeg hij niet aan.
Ik heb toen de BDP sensor vervangen (€28,-) en nooit meer ergens last van gehad.
accu leeggetrokken doet mij vermoeden dat je dynamo op is. ook als het batterij-lampje nog niet brand.
bij mij trok ie 'm letterlijk en figuurlijk leeg, dat was met de 19. eerst de accu helemaal leeg getrokken (moest rond de 1,5 liter demi-water weer bijvullen 8)7 ) en een week daarna ging die pokke dynamo zelf ook 8)
alleen had ik al zeker een half jaar problemen, niet starten of pas na 20 minuten gewacht te hebben >:(
oh ja, doormeten zegt niet alles trouwens. is zeker geen 100% garantie dat het wel goed zit met je dynamo. maar het kan je wel richting de oorzaak leiden.
mn vader kwam al met t idee dat de accu wel eens leeg kan zijn getrokken.
Morgen eens de boel los halen.
Accu staat nu binnen aan de lader, heb t bijgevuld met gedemineraliseerd water aangezien de loden schotjes 1,5 cm onder t niveau zaten.
Aaargh,
Denk je dat de accu na een nacht binnen aan de lader het goed moet doen.
Gisteren netjes het niveau in de accu bijgevuld.
Zojuist de accu terug in de auto aangesloten en gelijk geprobeerd te starten.
Zat nog geen 10 sec tussen nadat de polen waren aangesloten.
Had niet eens genoeg spanning om de CV eraf te krijgen.
Proberen te starten hoor alleen een klein tikje waarna de boel helemaal niks meer deed.
Kan dit duiden op een dode accu?
(ik heb hier geen spanningsmeter kan t niet zelf door meten).
Tijdens t laden duurde t 5 min voordat de lader al op ok sprong (dat de accu vol zou zijn).
Nog wat meer info, ik heb vrijdag bij de garage een jumpstart gehaald, hiermee starte hij/zij meteen.
Dus er is niks met de dynamo, of startmotor.
Het moet de accu zijn.
Iemand een ander idee.
Ik lees dat je accu al een keer leegetrokken is. Daar houden ze niet van mits het gelaccu is die kan hier nog wel tegen. Hoe oud is je huidige accu?
Ik heb een half jaartje terug ook een accu vervangen omdat deze dood was.
Op een gegeven moment was het zo dat ik voor een brug stond te wachten, en ik hem daarna al niet meer starten kon. Toen heb ik een nieuwe accu erin laten zetten. Dit is helemaal niet zo duur als je een gewone accu erin laat zetten.
Citaat van: Edgar op 28 januari 2007, 16:29:29
Ik lees dat je accu al een keer leegetrokken is. Daar houden ze niet van mits het gelaccu is die kan hier nog wel tegen. Hoe oud is je huidige accu?
Ik had de laatste tij steeds iets meer moeite met starten totdat ik afgelopen 2 weken door ziekte en drukte niet gereden heb.
Hierna begon het vorige week maandag dat ie leeg was.
Route mobiel heeft met jump start de boel in 1 x aan gekregen.
Naar mn ouders gereden (30 km) daarna een uur later vertrokken, starte daar wel. vrijdag moest ik ergens heen en kreeg m net aan, dacht ik rijd even verder om weer te laden maar bij thuiskomst (half uur geredn) gelijk geprobeerd te starten maar was niks meer.
Denk dus dat ie af is.
Ja denk dat een nieuwe accu wel op zijn plaats is zeker gezien de koudere temperaturen van de laatste tijd. Door de kou merk je eerder of je accu aan zijn eind is. Kijk meteen even naar een mooie gelaccu deze kun je helemaal leeg laten lopen zonder dat ie er echt last van heeft. Gezien de audio en andere multimedia zeker geen verkeerde investering lijkt me. Of heb jij een aparte accu voor je multimedia?
nee ga morgen vroeg gelijk (op de fiets) haha naar de ava en de brezan.
Hoop dat het probleem dan is opgelost. :)
probeer een andere accu en let op met de plastic afdekkap over de pluskabels van de accu bij mij zat het zodanig dat ik hetzelfde mankement had, sleutel omdraaien en alles valt uit en startonderbreker erop, beschermkap was er bij mij eerst opgezet en daarna pas de kabels, en zorgt dus automatich voor einde van alle stroom op je wagen.
ik hoop dat je er iets aan hebt, succes
Heb een andere accu gehaald.
2 stappen hoger in ampere.
alles werkt nu weer ok.
Heb thuis alles nog doorgemeten.
De kabel vanaf de plus, welke de auto ingaat, geeft na inschakelen van de cv een poosje 46 milliampere en na 10 sec 0.1 milliampere.
Wat is dit?
Gelukkig dat ie het weer normaal doet krijg je weer wat vertrouwen in je autootje. Y
Wat dat verschil inhoud weet ik niet. Misschien iets met je startonderbreker?
is er iets anders dat het niet doet. Want ik had ongeveer hetzelfde probleem. Toen was het zo dat het motortje van de centrale deurvergrendeling bij de bijrijderskant kapot was. En heel de tijd de accu leeg trok. Duss miss is et bij jou ook zoiets
Ja mijn bijrijders is ook de cv kapot, moet die deur met de hand open en dicht doen.
Wat heb jij daaraan gedaan?
vervangen of stekkertje los?
Het probleem bij electrische problemen is vaak dat het soms totaal in het ongewisse kan blijven waar het nu aan ligt. Niet om je bang te maken, maar als je nu een nieuwe accu hebt gekocht met een groter vermogen en stel, zoals bikkeltje aangaf, dat er een stroomverbruiker langzaam stroom constant af zit te tappen dan kun je over een paar weken/maanden weer dezelfde problemen krijgen.
Om gerust te zijn zou ik toch even een flink doormeting laten doen.
(ge)(mis)bruik ook dit topic maar even. Ik wou zonet weg, maar het mocht niet. Hij wou niet starten. Ik dacht eerst van dat is de bdp-sensor weer, maar dat bleek niet het geval. Nu zag ik in het donker allemaal vonkjes bij de bobines kontakt maken bij de schroeven. Kan het zijn dat de bobines stuk zijn?
Op gegeven moment sloeg hij wel aan met veel moeite, maar zodra ik weer het gas los liet en dan terug liet zakken tot stationair en dan weer gas wou geven wassie weer dood. En echt lekker lopen deed hij ook niet.
Wel was alles verschrikkelijk vochtig. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
Wie kan mij helpen?
Waarschijnlijk weet ik ook waarom de accu er de brui aan heeft gegeven.
Het weekend voordat er problemen begonnen ben ik aan het lassen geweest maar had de accu niet afgekoppeld. waarom ik dat vergeten ben????