Renault Mégane Club

Mégane I Technisch 1996-2002 => [Mégane I] Motorisch => Topic gestart door: jos1979 op 2 november 2006, 08:44:20

Titel: Trillende motor en problemen met de 2e versnelling
Bericht door: jos1979 op 2 november 2006, 08:44:20
Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en heb 2 vragen.
Vorige maand heb ik een renault megane coupe gekocht (16v) bij een Ford dealer. Tijdens de proefrit was alles perfect. Auto was erg stil en geen problemen. Voor verkoop is nog de distributieriem, waterpomp, bougies vervangen.

Nadat ik de auto had gekocht merkte ik toch 2 dingen op.

1: Tijdens het stationair draaien trilt de motor en schokt de auto. Niet alleen met een koude motor.
2: Soms kan de versnellingspook niet in de 2e versnelling. Als ik dan eerst weer naar de 3 of 4 doe dan gaat het wel weer.

Ik ben uiteraard terug gegaan naar de dealer, gisteren de auto weer opgehaald.
Ze hadden de stappenmotor schoongemaakt en de versnellingsbak afgesteld.

De problemen zijn echter niet verholpen merkte ik. Uiteraard ga ik hier weer mee terug, misschien nog tips voor de Ford dealer (heb nog 5 maanden garantie)? Of gewoon beter naar de renault dealer en de rekening aan de Ford dealer geven (als die dat wilt)?

Alvast bedankt.
Titel: Re: Trillende motor en problemen met de 2e versnelling
Bericht door: Kj op 2 november 2006, 08:47:41
Eh, trilt je pook ook heel erg mee? Wellicht motorsteunrubbers?
Titel: Re: Trillende motor en problemen met de 2e versnelling
Bericht door: Meganez op 2 november 2006, 10:31:18
Ik denk ook inderdaad dat je motorsteun kapot is.

Die tweede versnelling is een bekend probleem. Lees dit topic voor meer info:

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=5329.0;topicseen (http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=5329.0;topicseen)

Als je nog in de garantie periode zit kan je wellicht proberen er een versnellingsbak revisie uit te slepen.
Titel: Re: Trillende motor en problemen met de 2e versnelling
Bericht door: kevin coupe geel op 2 november 2006, 17:52:36
ik heb hetzelfde probleem, bij mij "schokt" de auto ook best erg maar zodra ik bijvoorbeeld de blower hard aanzet of de airxo aanzet( dan moet de motor dus harder werken) is het probleem zo goed als weg en voel ik het nog maar heel lichtjes,

bij de garage waar ik heen ga zeggen ze dat het ook nog de lambda sonde kan zijn i.v.m de inspuiting die dan incorrect is.

misschien kun je dit eens meenemen naar jou dealer en dat hij er wat mee kan.

laat maar eens wat horen want ik ben ook benieuwd wat het is.

(mijn reparatie moet nog uitgevoerd worden).


groeten kevin --
EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev