Ik ben sinds kort opzoek naar een Renault megane Coupe.
Ik ben student dus heb niet geweldig veel geld ter beschikking.
Nou ben ik tegen een Renault Megane Coupe 2.0 16v aangelopen.
In deze auto zit Airco, ABS, 2 airbags enz enz, en heeft ongeveer 170.000 gelopen.
BJ is 1996.
Nou heb ik wel wat verstand van auto's maar verder ben ik een totale leek.
Mijn vraag is eigenlijk hoeveel zouden jullie voor zn auto geven?
En als ik deze auto ga bekijken, waar moet ik dan precies op letten?
In iedergeval al heel erg bedankt _o_
http://www.meganecoupe.nl/clubauto/aankoopadvies.htm (http://www.meganecoupe.nl/clubauto/aankoopadvies.htm)
daarnaast kijk eens op marktplaats en bij dealers wat de gangbare prijs is voor een gelijkwaardige 2.0 16v
trek dan je conclusies ;)
succes
De meeste auto's op marktplaats hebben geen airco er in zitten, ik weet niet hoeveel dat waard is ?
als ik ongeveer 3500 ga bieden, is dat raar?
Ik vind 170.000 wel erg veel. Daarnaast is de auto ook al 10 jaar oud.
Ik zou niet meteen teveel bieden, alhoewel veel te laag bieden ook verkeerd werken kan natuurlijk.
Wat is in jou ogen te veel ? 3500 te veel ? De vraag prijs is namelijk veel hoger.
Kijk eens naar deze? minder km's airco en jonger?
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=37233300&o_id=3553408&p_type_lijst=RL
Ja, maar dat is geen 2.0 natuurlijk.... Oftewel, appels met peren vergelijken..
Als je naar mijn mening vraagt:
Ik zou niet meer willen betalen dan 3500 euro voor een auto uit 96 met maarliefst 170.000 op de teller.
OK thanks, Ik had ook al zoiets in gedachten. Maarja misschien waren het wel hele normale prijzen voor Megane's.
Ik ga er zondag kijken dus dan weet ik zowiezo meer :) !-!
jah idd, wie weet heeft hij iets van 2700 in zijn hoofd.... stopt hij meteen 800 euro in zijn zak
ik zou zo laag mogenlijk beginnen ;)
De vraagprijs zit op 4200 ofzo, en ik heb hem direct al wel verteld dat mijn bod daar niet bij in de buurt kwam!
Ook zei hij dat hij allemaal dingen heeft laten vervangen voor 1700 euro. Ik zal dat na proberen te gaan uit de bonnetjes die hij nog we heeft.
Maar een vraagprijs zegt natuurlijk ook nog niet zo veel...
welkom bij het spel dat onderhandelen heet ;) ...
als je niet veel geld heb moet je zeker 2.0 16v kopen betaal je al scheel aan benzine :x
en de vezekering zal ook niet goedkoop zijn :x
maar sucses er mee !-!
De 16v is eigenlijk de meest betrouwbare coupe. 170.000 moet geen probleem zijn.
Trek altijd km.stand na en controleer de facturen.
Let er verder op dat hij geen erge schade heeft gehad.
Verbruik valt best mee als je hem normaal gebruikt en niet te veel korte stukken rijdt.
Succes met bieden.
ja maar als je zoon snel waggie hebt :q
dan ga je tog niet sloom rijden. die wil je echt wel op zijn staart trappen anders hoef je ook niet zoon snel bakkie tog ;)
ben ik het wel een beetje mee eens eerlijk gezegd
anders ga je wel op zoek naar een 1,6e.... ;)
en die maak je dan net zo mooi als een 2.0 16v
Ik heb een 2.0 8v, en heb echt heel veel spijt dat ik niet een 2.0 16v gekocht heb.
Ik zou het dus meteen goed doen als ik jou was.. :P
Ik heb overigens altijd gehoort dat een 16v minder betrouwbaar is dan een 8v. Maargoed, het verschil in pk's is ook meteen 40. :)
warom zou een 16v minder betroubaar zijn dan een 8v...?
waarom hebben dan tegenwoordig (bijna) alle auto's 4 kleppen per cilinder... ;)
hmm ik heb juist weer gehoort dat een 16V langer mee gaat( en ook zuiniger is) Y
ik ben ook voorzichtig op zoek naar een 2.0 16V :9~
heb een 2.0-16v..... ;)
en dat bevalt me prima
maar je gaat er echt wel harder door rijden hoor....
Citaat van: Stefan op 11 oktober 2006, 19:17:02
anders ga je wel op zoek naar een 1,6e.... ;)
en die maak je dan net zo mooi als een 2.0 16v
Eh, nou doe je net of een 1.6e langzaam is. Alsof je met een 1.6e wordt ingehaald door bejaarden en invaliden in 45-km autootjes :D
En zoveel uiterlijk verschil is er niet bij een Coupé met 2.0 16v motor...
Bovendien kun je met een 1.6e ook grove verkeersovertredingen begaan :q
CiteerEn zoveel uiterlijk verschil is er niet bij een Coupé met 2.0 16v motor...
Het enigste verschil wat je kunt zien met de motorkap dicht zijn de embleempjes boven de knipperlichten en de schijfremmen achter ;)
En met een 1.6e kun je ook te hard gaan en dan de bocht missen ;)
Y :x
tuurlek kan je ook hard met een 1.6 16v :q
vlink door trekken tot ver in de toeren :q vind ik dat me 1.6 16v snel optrekt Y
maarja 2.0 16v uiteraat sneller 8)7
Een 2.0 16V coupe is HET gewoon !-!
Nou met mijn 1.6e 8v ben ik anders ook heel blij hoor....Het is maar net hoe zwaar jouw voet is! ben niet zo een racer....tegen de tijd dat ik gas geef moet ik alweer op de remmen hier voor al het andere verkeer...hahaha
Citaat van: Edward (ForeverYoung) op 11 oktober 2006, 19:50:50
Citaat van: Stefan op 11 oktober 2006, 19:17:02
anders ga je wel op zoek naar een 1,6e.... ;)
en die maak je dan net zo mooi als een 2.0 16v
Eh, nou doe je net of een 1.6e langzaam is. Alsof je met een 1.6e wordt ingehaald door bejaarden en invaliden in 45-km autootjes :D
En zoveel uiterlijk verschil is er niet bij een Coupé met 2.0 16v motor...
Bovendien kun je met een 1.6e ook grove verkeersovertredingen begaan :q
Tis maar net wat je gewend bent he
voor mij komt een megane 1.6e nou niet echt over als een snelle auto eerlijk gezegd..... N
ja,
dat zou kunnen idd
We hadden het over de prijs jongens o-)
De discussie 2.0 16v...... 2.0 8v...... 1.6 16v....... 1.6e hebben we al veel te vaak gehad. Via de zoekfunctie zijn deze discussies vast wel weer te vinden :0
Citaat van: luksons op 11 oktober 2006, 19:12:57
ja maar als je zoon snel waggie hebt :q
dan ga je tog niet sloom rijden. die wil je echt wel op zijn staart trappen anders hoef je ook niet zoon snel bakkie tog ;)
Heb ik sloom gezegd :? als je met een 1.6e trapt verbruikt hij ook veel.
wowh dames en heren, zo snel kan ik nou ook weer niet 8)7
Wel grappig want ik zal ook al aftevragen wat nou het preciese verschil was tussen de 2.0 8v en de 2.0 16v.
Maar deze auto wordt gewoon voor de lol, en wil gewoon iets moois hebben ;) Zoals ik al eerder zei, ik weet zondag warschijnlijk meer. Omdat ik dan ga kijken :)
Mocht het doorgaan kan ik me meteen aanmelden :q
Citaat van: Ramon op 12 oktober 2006, 16:45:38
wowh dames en heren, zo snel kan ik nou ook weer niet 8)7
Wel grappig want ik zal ook al aftevragen wat nou het preciese verschil was tussen de 2.0 8v en de 2.0 16v.
nou....
toch zeker een klep of 8... Y
:D :D
haha ik wist dat er zn antwoord zou komen 8) 8)7
;)
:x
ok daar ben ik alweer !-!
Ik ben wezen kijken bij de auto en nu had ik een paar vragen aan jullie.
Waneer moet een kop vervangen worden bij een benzine 2.0 16v ?
Ik vraag dit omdat de eigenaar allemaal dingen heeft laten vervangen bij de auto.
De auto heeft twee maanden geleden net een grote beurt gehad daarbij zijn de remblokken, distributieriem, motorsteun, wiellager, filters, olie, uitlaat, einddemper etc. vervangen
De eigenaar blijft bij 4000 euro vraagprijs, omdat hij al deze dingen aan de auto heeft vervangen.
(maar ik weet niet als het wel noodzakelijk is om bij deze aantal km dit allemaal te vervangen)
Hij wou ook wel 3800 doen maar dan met andere velgen.
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/renault/50560434.html?return=eJwdy9EKgzAMheF3EfTSGnVlrchwLzKCKyh2NtjI3MbefeluwvcfCFqwn9lWXbSgwWbR4TZO3cRMVqklkFvLB24Lk0fkWK5e4c7hFtXmVtw9qxFaXU788JfD91DcY88hbwbIm6uXM5i%2F6jS1OpGF75kSD2Fd1Y05p3pJnbQxYKSWp9QYdnISgeb0X1DfZt33By3xNhU%3D&df=1&fta= (http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/renault/50560434.html?return=eJwdy9EKgzAMheF3EfTSGnVlrchwLzKCKyh2NtjI3MbefeluwvcfCFqwn9lWXbSgwWbR4TZO3cRMVqklkFvLB24Lk0fkWK5e4c7hFtXmVtw9qxFaXU788JfD91DcY88hbwbIm6uXM5i%2F6jS1OpGF75kSD2Fd1Y05p3pJnbQxYKSWp9QYdnISgeb0X1DfZt33By3xNhU%3D&df=1&fta=)
Dit is de link naar de auto. Is het waard om hoger te bieden dan 3400 euro voor deze auto ?
Of kan ik dan maar beter naar een andere auto gaan kijken (waarbij dit misschen allemaal niet vervangen is)
Ik zou graag jullie mening willen horen, omdat ik er zelf niet veel verstand van heb :?
sorry maar ik kan maar niet goed besluiten wat te doen :)
In iedergeval alweer bedankt !-!
Citaat van: Ramon op 15 oktober 2006, 21:57:12
Waneer moet een kop vervangen worden bij een benzine 2.0 16v ?
Die hoef je niet te vervangen
Citaat van: Ramon op 15 oktober 2006, 21:57:12
De auto heeft twee maanden geleden net een grote beurt gehad daarbij zijn de remblokken, distributieriem, motorsteun, wiellager, filters, olie, uitlaat, einddemper etc. vervangen
De eigenaar blijft bij 4000 euro vraagprijs, Is het waard om hoger te bieden dan 3400 euro voor deze auto ?
voor 600 euro kun je al die dingen niet laten vervangen, vooral de riem en uitlaat zijn prijzige dingen
hij zou voor 1750 euro al het spul hebben vervangen.
Maar komt het vaker voor bij megane's dat ze al dit spul moeten laten vervangen?
Want dan zou het waardzijn om hoger dan 3400 te bieden of niet :?
Ik heb geen flauw idee wat een 16v waard is.
De dingen die vervangen zijn zijn bijna allemaal onderhoudszaken, op het wiellager en motorsteun na.
precies,
dingen vervangen betekend niet meteen meerwaarde ofzo.
het betekend (regulier) onderhoud.
Hij had het ook niet kunnen vervangen waardoor hij zijn auto helemaal nooit zou verkopen.
Termen van; ja, maar ik heb dit en dat en zus en zo vervangen, zijn dus helemaal geen goede argumenten N
iets vervangen betekend dat je de auto weer in de staat brengt zoals hij hoort te zijn en blijkbaar voor de vervanging niet was... ;)
Hmm ja dat klinkt idd wel logisch, zo had ik er nog niet eens over na gedacht :)
Ik wil de auto gaan laten testen voordat ik hem ga kopen bij een dealer. (Als ik hem wel ga kopen tenminste)
Op welke punten moet de dealer even extra laten controleren ?
oh shit sorry was het ff vergeten :D
!-!
(http://engbert.rfdgra.nl/coupe.jpg)
Zit deze standaard onder een 2.0 16v ?
ik ga jullie nu de oren van de kop af vragen !-! :)
Yep
is gewoon een standaard coupe lip(je) ja Y