Ik was laatste bij een Renault dealer om een afspraak te maken voor een grote beurt en een distributie riem te laten vervangen.
Hun vertelde mij dat een grote beurt 400 kost en de riem 450. Is dit normaal? Ik heb namelijk wat gezocht op internet en heb ik lagere bedragen gezien.
Ik heb een Megane Coupe 1.6e uit 1998 met 140.000 km erop.
Heb je geen bekenden die het kunnen doen voor een goedkoper prijsje? ;)
Ja maar hier http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=3242.0 zie ik een reactie van Michael dat het 425 kost bij Amersfoort inclusief distributie riem.
Ook een reactie van Rinze dat de riem bij hem 320 kostte.
Maar op pagina 3 wordt weer gezegt dat het rond de 1000 zou kosten dus komt het toch in de buurt..
Nee ik heb geen kennissen die dat kunnen en ik zou het ook liever professioneel laten doen dus dan maar betalen :x
Hmmmz ik doe het wel gewoon haha dan kan ik er weer even tegenaan !-!
Normale prijs hoor die € 1000.-
Helaas is het uurtarief van een monteurke bij een officiële Renault dealer enorm hoog (ik dacht zo'n € 65.-). Volgens mij staat er standaard zo'n 3 tot 4 uur voor de vervanging van de distibutieriem.
Grote beurt is standaard tarief, die kun je zo navragen bij de dealer. Elke officiële Renaultdealer heeft ook standaardprijzen voor kleine beurt, vervanging remblokken enz....
distributie vervangen van een 1.6e is ongeveer een uurtje werk,
dus 450 euro vind ik aan de hoge kant.
Citaat van: Stefan op 25 april 2006, 17:53:25
ik was toendertijd voor mijn 1,6-16v 120000km beurt zo rond de 1200 euro kwijt.
dus ja, ik zou maar alvast een beetje geld apart houden Y Y
toen ook al gemeld dat ik 1200 euro kwijt was (1,6-16v met airco)dus distributieriem vervangen met alle rollen en riemen etc. dit was inclusief waterpomp en nog wat ditjes en datjes (bij de renault dealer overigens)
1,6e is misschien wel iets goedkoper, dat wel.
Tsssjo.. ben ik even blij dat bij de afleverbeurt de distributieriem is vervangen... daar wil ik voorlopig even geen geld voor uitgeven zie ik al! :)
bij mij hetzelfdeverhaal ongeveer rond de 900 euro, voor 1.6e
Een uurtje is idd een beetje overdreven ;),
maar 3 uur ben je er zeker niet mee bezig.
Ik heb een offerte gekregen van de Renault dealer in Apeldoorn die de dist.riem (set) inc alles voor 340 euro vervangt. Grote beurt weet ik niet.
Ik was bij een niet-dealer 630 kwijt voor grote beurt + distributieriem + waterpomp !-!
Vind het wel vreemd dat de prijzen ZO ver uit elkaar liggen. Bij mij pas is alleen distr. riem vervangen a € 320,-
Grote beurt heb ik ook geen enkel idee van.
Volgens mij is een grote beurt (afhankelijk van type motor) zo tussen de 250 en 300 euro
Distributieriem vervangen erbij optellen
vaak ook meteen de waterpomp met toebehoren 200 euro?
en de gebruikelijke ditjes en datjes
reken maar uit 8)7
zelf gedaan bij megane 19 dti materiaalkosten ongeveer 220 € riem en spanrollen
Ik ben trouwens vorige week vrijdag geweest totaal werd het 630€ dus het was toch wat goedkoper als dat die eerste man zei. En gelukkig heb ik het gedaan want hij zei ook dat ie er aan toe was.
In de grote beurt hebben ze gevonden dat de rem schoenen aan vervanging toe zijn alleen hadden ze het niet op voorraad dus daar word nog een afspraak voor gemaakt.
Al met al een meevaller. Ben bij de Renault dealer in Vlaardingen geweest !-!
kijk eens by www.mijngarage.nl kan je kijken wat de kosten zijn
heb de distrubutie gedaan en de waterpomp en de spanner of roller
was 300.- euries
Heb je het zelf gedaan :?
heb het laten doen in een garage
Citaat van: peter-1 op 20 september 2006, 19:25:26
heb het laten doen in een garage
In welke garage heb je dat laten doen als ik vragen mag?
Lage prijzen zijn er wel.
Ik heb de distributieriem vorige week laten vervangen.
de mijne betreft een 1.6e.
Totale kosten van arbeidsloon en riem plus spanrollen etc.
€ 210.
erkende garage en goeie service.
geen waterpomp vervangen, want die was pas vervangen.
Normaal gebeurt dat vaak tegelijk.
Nou ja pas, was even geleden maar was nog niet weer aan vervanging toe tijdens het wisselen van de riem.
Had ik ook liever gelijk gehad alleen de vorige eigenaar dacht er anders over kennelijk.
Citaat van: Remko de W. op 3 december 2006, 21:19:41
maar jou redenering van lage prijzen kloppen dan toch niet,
want de pomp is niet vervangen... N
De persoon die deze topic opgezet heeft, heeft toch ook niet om vervanging van de waterpomp gevraagd? Deze vroeg om bedragen van de grote beurt en het vervangen van de distributieriem.
Verder niks.
Hij is nog niet gaan lekken... *klopt af* ;)
Je kan ook kijken op http://www.autogarage.nl (http://www.autogarage.nl). Hier vind je welke bedrijven in de buurt distributieriem en dergelijke doen, zie je ook meteen de kosten.
ik heb laatst ook mijn distributie riem+multiriem vervangen en ik was met 170 euro klaar (heb ik natuurlijk wel zelf gedaan en ik krijg het op pesoneels tarief :))
maar ff een goeie tip als je kan kiezen tussen een motrio waterpomp en een originele pomp kies de originele.want die motrio pomp past niet!!!!
die pomp wou ik ook meteen vervangen en ik had de motrio pomp gekozen en kwam er al snel achter dat die niet paste (ruim 1 mm verschil!!!
dus ik moest helaas de oude pomp er weer opzetten, maar die was gelukkig nog wel goed
het gaat hier om een 1.4 e
Grote beurt kosten mij incl. huur brug en materiaal 70 euro ( zelf gedaan )
Dis. Riem als ik die laat vervangen zit ik ongeveer tussen de 100 en 150 euro
Reken maar uit wat ik me dan bespaar met me megane 1.6e uit 98 met 137500 op de klok
mijn coupe van bj 2000 heb net apk gehad was niets aan maar ik heb de distributieriem met spanrol geleiderol en waterpomp vernieuwd en ik was 655,45 euro kwijt >:( >:( >:( en was geen beurt bij anders was ik nog meer kwijt
@ Mark,wel raar wat betreft die Motrio waterpomp,aangezien het gewoon Renault spul is,misschien gewoon eentje met een produktie foutje? Heb vroeger best wel wat distributieriemen vervangen,maar bij de Meg laat ik het mooi doen,mij te krap onder de kap,enne garantie is ook best lekker als je veel rijd... (dus dan maar wat meer betalen,en me weekend vrij houden voor de leuke klusjes :D)
nouja ik sta er niet zo raar van te kijken dat die motrio pomp niet past (mijn collega's noemen het niet voor niks meukrio)
het komt er dus gewoon op neer dat de meeste dingen zoals remschijven/blokken waterpompen en dat soort dingen van motrio gewoon troep zijn. als je de schijven vervangt dan hoef je niet raar op te kijken dat je stuur trilt onder het rijden.
en de klanten maar zeuren dat het te duur is !-!
de kwaliteit van motrio en origineel verschillen nogal.
als ik nu iets moet vervangen aan mijn eigen meg, dan kies ik gewoon altijd voor origineel
want ik wil die troep niet op mijn auto hebben :D :D :D
volgens mij hebben ze bij motrio geen kwaliteits keuringen ofzo, want zoiets als een waterpomp moet gewoon goed zijn
want het is best nog wel een prijzig klusje voor de klant, en als die pomp ook nog niet past dan moet er nog weer wat besteld worden en het uurloon tikt natuurlijk gewoon door op dat moment.
(nu hebben ze bij renault meestal gewoon vaste prijzen, behalve bij storing zoeken)
Citaat van: f1team op 23 mei 2012, 21:06:54
mijn coupe van bj 2000 heb net apk gehad was niets aan maar ik heb de distributieriem met spanrol geleiderol en waterpomp vernieuwd en ik was 655,45 euro kwijt >:( >:( >:( en was geen beurt bij anders was ik nog meer kwijt
waar is die pomp van gemaakt van goud??? :) of je kan er gewoon niet lekker bij komen (zal het laatste wel zijn geweest)
als er zoveel uur voor staat dan rekenen ze die natuurlijk wel gewoon door he !-!
Ja maar Motrio is gewoon Renault,dus vind het raar wat je schrijft eigenlijk. En als de Renault garage gewoon uren extra schrijft omdat iets wat ze zelf leveren niet past is gewoon oplichting!! De Motrio lijn is de officiele budgetlijn van renault zelf,en als ik er Motrio op laat monteren dan zit er dus ook gewoon garantie op,dus als mijn remmen trillen gaat ie direct retour richting garage,loopt de waterpomp stuk,dan is alle schade te verhalen op de dealer. Als het echt zo slecht zou zijn zou Renault toch onderhand leeglopen op schadeclaims? onderdelen zouden ook iets van 25% goedkoper zijn,en bedoeld voor de oudere types Renault
De lampjes van motrio zijn prima... en niet duur. Verder nog nooit wat van motrio gehad...
ja meestal gaat het ook wel goed maar het komt ook wel een paar keer in het jaar voor dat er gewoon trilling in de schijven zitten en zoals bij mij dat die pomp gewoon helemaal niet past >:( en die motrio remblokjes kun je soms nog in de auto horen dat heeft mijn moeder ook in haar clio
ik wil die troep gewoon niet onder mijn auto hebben !-!
en renault heeft een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groot garantie potje hoor !-!
Met dat soort onderdelen heb ik een heel simpele gedachte,
- Waterpomp, komt alleen van SKF in de auto (en andere lagers trouwens ook)
- Riemen, alleen van gates
- Remmen, alleen ferodo
Kost wel wat extra maar voor kwaliteit betaal je ook imo :)
goed bezig !-! !-! !-!