Y Ik wil wat zwaarder geluid krijgen. Mijn vorige auto had wel een lekker geluidje, ook in de lage toeren best zwaar. Hier had ik een universele uitlaat van powerful onder zonder demping, de middendemper vervangen door een rvs buis en een openluchtfilter.
Onder mijn coupe zit een magnum uitlaat. Ik vind het geluid helemaal niks.
Zou het vervangen van de uitlaat al veel verbeteren, mits de uitlaat weinig tot geen demping heeft? Of kan ik dan beter gelijk ook de middendemper vervangen?
Ik heb wel een green filter erin, dus bij het doortrekken klinkt ie wel lekker. Maar nu moet hij ook nog wat zwaarder klinken als ik rustig aan rijd.
Tips altijd welkom
thx
middendemper er tussen uit helpt altijd een beetje !-!
Hoe zit dat nou met die middendemper? Maakt dat echt zo een verschil of is het maar minimaal?
normaal gesproken is het iets zwaarder. NIet super verschil
Met mijn uitlaad (powerfull) kan je het verschil HAAST niet horen. tenzij je hem doortrapt tot de 5000 toeren..
maar ja dan begint elke auto te brullen 8)7
Ik rijd nou met een remus rond en wil dus ook het geluid zwaarder hebben...En misschien ook wat harder als het kan. Dus van mij ook deze vraag.
ik laat een complete nieuwe dubbele uitlaad MAKEN (vanaf mijn cat) voor mijn auto.. bij een gespecialiseerd bedrijf
zij garanderen mij op een zwaarder donker geluid :) dus het is wel mogelijk o-)
ik kan zelfs kiezen van wat voor geluid.. ze kunnen mij dat terplekke laten horen _o_ _o_
Citaat van: powerkiter--- edwin op 16 juni 2006, 12:50:56
ik kan zelfs kiezen van wat voor geluid.. ze kunnen mij dat terplekke laten horen _o_ _o_
Oh das wel mooi.
Wat kost dat geintje en waar doe je dat?
wat dat gaat kosten??? :q heeeeeeeel veel o-)
maar ja wie mooi wil zijn moet pijn lijden 8)7
hogezand. (groningen)
EPS dus ;)
oja :D eps !-!
jullie hebben het trouwens steeds over de middendemper, maar ook de katalysator kun je er tussenuit halen.
wat dat in geluid doet is ook niet veel, dacht ik, maar onder het mom van 'alle beetjes helpen'....
en je kunt natuurlijk ook gewoon de einddemper weglaten :q
ik heb eens kort (on-vrijwillig :x) rondgereden zonder einddemper, wel met middendemper en katalysator, maar dat was best een aardig geluidje !-!
toch heb ik liever wel een dempertje..
Mijn ervaring met de 1.6e:
- Sebring einddemper de rest origineel= tja, wat zwaarder geluid maar stelt niet heel veel voor.
- Green filterkit + Sebring einddemper de rest origineel = lekkere roffel met optrekken en zwaarder geluid.
- Sebring katvervanger + Sebring einddemper de rest origineel = Holler, blikkerig geluid met optrekken maar wel mooi redelijk zwaar geluid rond de 3000 toeren en afremmen op de motor + merkbaar meer koppel! (en APK-afkeur idd)
Wanneer de middendemper wordt vervangen zal dit denk ik toch wel een zwaarder geluid moeten geven. Ik heb vorig jaar een nieuwe originele middendemper gekocht omdat ik het geluid wel hard zat vind, dus heb geen ervaring met het vervangen van de middendemper door een holle pijp.
zou deze uitlaat mooi staan onder de megane?
Ik denk van wel. Is ook een keer eens iets anders dan een ronde
(http://www.carparts-online.nl/plaatjes/C_148x75_DT.jpg)
vind het een mooie uitlaat ..
alleen jammer dat ie naar boven gaat... maar ovaal is !-!
mischien naar onder richten is wel appart .. ;)
kan dit, of moet het echt een enkele pijp zijn?
IS niet duur namelijk
(http://www.maxicartuning.nl/catalog/images/RJP14.jpg)
2x75mm RVS DTM uitlaat flame tip van € 150 voor €75,00
Deze high performance einddemper is gemaakt van RVS en is passend te maken voor iedere auto.
Afmetingen:
Lengte: 54 cm
Diameter eindstuk: 7,5 cm
Diameter inlaat: 63mm
nee hoor, kan gewoon!
je bumper moet waarscijnlijk wel iets aangepast worden en het moet op je oude eindpijp vastgelast worden.
maar verder geen probleem !-!
is dit wat
(http://www.maxicartuning.nl/catalog/images/enkele.jpg)
Deze RACELAND einddemper is gemaakt van RVS en is passend te maken voor iedere auto.
Afmetingen:
Lengte: 425mm
Diameter eindstuk: 102mm
Lengte eindstuk: 70mm
Diameter inlaat: 6cm
Zo eentje heb ik er anderhalf jaartje onder gehad. Geeft een lekker donkere brom tot +/- 3000 toeren, daarna gaat hij meer race achtig en komt de openluchtfilter meer tot zijn recht. Is er wel makkelijk onder te maken.
en nu heb ik deze van mijn broertje (hier boven) overgenomen Y :D
even zien wat dit gaat worden :q
Ik heb de RACELAND einddemper met regelbare sound hierboven besteld.
Ben benieuwd, hoop op het beste natuurlijk.
dan heb ik even een vraagje? Als je nou een L+R uitlaat hebt? en je vervangt je dempers door 2 van deze hierboven? Wordt het dan een hels kabaal?
Y ik denk zelf van wel
NIet met zekerheid
kijk wat vind je kabaal ik heb een holle pijp en vind het een mooi geluid en in de auto hoor je er vrij weinig van qua geluid (vind ik dan) grtz
Nee maar wat ik bedoel is als je 2 van die dempers hebt ipv 1 is het dan dubbel zo hard qua volume?
uhm lijkt mij niet want er komt dezelfde lucht uit maar dan door 2 dempers maar weet het verder ook niet
dat zou ook heel goed kunnen, daar zit wat in.
Of hetzelfde geluid, of minder inderdaad aangezien er even veel lucht als eerder door heen gaat, maar nu verdeeld over twee einddempers.
kijk dat probeerde ik uit te leggen :)
Ik heb een laser dempertje en ben goed tevreden over het IETS zwaardere geluid dan standaard.
Je moet het ook niet te gek gaan maken. Zo'n rally geluid uit een megane is gewoon lachwekkend, helemaal als het een 1.6 is.
Je moet gewoon een X Type demper laten monteren 79 euro ps. inc montage ongeveer 159 euro!!
gr Jordi
Citaat van: Erik van Rijn op 23 juni 2006, 10:17:38
Ik heb een laser dempertje en ben goed tevreden over het IETS zwaardere geluid dan standaard.
Je moet het ook niet te gek gaan maken. Zo'n rally geluid uit een megane is gewoon lachwekkend, helemaal als het een 1.6 is.
Ik ben zelf ook meer van de wat beschaafdere geluiden. Een zwaarder geluid uit een sport(ieve) wagen is cool alleen het moet niet te gek worden.
Ik moet altijd helemaal lachen als je auto's als een oude renault 19 chamade sedan langs hoort denderen met een demper die groter is dan de kofferbak. Ontzettend veel lawaai en acceleratie van lik-me-vestje. :D
Ja precies dat idee. Een hoop gebrul en het komt niet vooruit :D
tis gewoon zo... als je 130 decibel uit een megane hoort 1.6 dat vindt over the top.. een leuke en mooie 120 tot 125 decibel vin ik super netjes..