Hey peoples,
Ik heb een vraag wat betreft m;n sleutels.
Ik ben de standaard sleutel nu meer dan beu, nu hij 2 van mijn armani broekjes van binnen heeft gesloopt.
Hij scheurt in m;n zak, en die trekt hij elke keer weer kapot.
Dus nu ben ik opzoek naar een klapsleutel.
Is het mogelijk om deze eenvoudig weg te kopen, zodat deze wordt ingesteld, dat hij op de megane werkt?
Ook kon ik op marktplaats zo;n setje kopen voor 100 euro.
daarbij zat dan een nieuwe ontvanger, deze hoefde simpelweg op de CV aangesloten te worden,
maar we hebben dus ook te maken met een startonderbreker, reageert hij dan wel op de nieuwe sleutel,
of gaat die automatisch eraf met het ontgrendelen van de CV.
Iemand die hier meer over weet?
Waarom koop je geen sleutelhalsketting, en hang je de sleutel daar aan Y
omdat er dan een hele club breezers achter me aan loopt ;)
maaruh hij is goed :D
en hier:
http://www.team1916v.com/forum/viewtopic.php?t=2856
zijn overigens niet dezelfde als in Remko z'n link (want dan stond deze hier natuurlijk niet 8)7 ;))
heb misschien wel interesse
Met groepsaankoop krijgen we misschien wel korting?
xforce kun je er niet even werk van maken en een lijstje maken wie ze wel wil, en wat we voor korting krijgen bij de leverancier?
nou het is wel leuk dat iedereen wijst waar ik ze kan kopen,
dat is echter niet zo;n probleem
alleen als iemand mijn vraag dan kan beantwoorden, misschien is dat voor meerdere mensen fijn,
hoe het werkt met de startonderbreker en de code en ontvanger. wat moet er vervange worden, en gaat dat allemaal werken. zie hierboven
gr. xforce
het is niet echt een aparte startonderbreker die erin zit, maar als je met de normale sleutel je auto open maakt (de cv dus), dan gaat de startonderbreker ook automatisch eraf, het lijkt me een soort van een geheel. Bij de nieuwe sleutel zit een nieuwe zender inde sleutel, en een nieuwe bijgeleverde ontvanger, die je dus waarschijnlijk in je auto moet plaatsen. Tenzij het misschien weer mogelijk is om de nieuwe sleutel met de huidige ontvanger te laten communiceren.
Wat betreft de sleutel, je moet de nieuwe sleutel zo laten slijpen, dat ze hem kopieren, dus je oude sleutel kun je gewoon in tact laten.
ik ben geen automonteur dus ik heb geen idee hoe het precies werkt, maar dat het niet werkt met alleen de sleutel in het slot dat begrijp ik nog wel. Maar je hebt ook een nieuwe ontvanger erbij zitten die je in je auto moet plaatsen, daarom is mijn vraag ook, hoe dit dan werkt met de startonderbreker. Niemand hier die daar ervaring mee heeft?
ff nuance in aanbrengen.
in de megane coupe fase 1 zijn er 2 soorten centrale vergrendeling. Die op infrarood en die met RF. (fase 2 is alleen RF)
De infrarood heeft de blokkering op de cv zitten. dus als je de deuren losschiet gaat de blokkering er ook af. dus als je met de sleutel in de deur de deur open maakt al de auto niet starten. alleen als je daarna de code via de knop van de centralevergrendeling op het dashboard "in toetst" kun je de auto starten.
de RF variant haalt de blokkering eraf op het moment dat je probeert te starten. dus de sleutel wordt dan pas gecontroleerd op de code.
dus als je je sleutels gaat vervangen kun je nu begrijpen dat er een verschillende werking bij beide systemen wordt vervangen door hetzelfde systeem. Maar hoe ze in beide gevallen de code overnemen is bij mij ook helaas niet bekent.
succes verder.
in mijn geval betreft het dus de fase 1 versie met infrarood variant.
weet jij of je dan gewoon eenvoudig weg een andere ontvanger er tussen kan plaatsen, zodat de startonderbreker simpelweg ook eraf gaat bij het drukken op de sleutel?
Ik zou het niet weten. Je hebt namelijk een code verwerkt in het infrarode signaal. als je die doormiddel van een andere en zender en ontvanger ook over krijgt durf ik niet te zeggen. theoretisch wel, maar zo thuis ben ik niet in elektronica.
Het zal niet zomaar gaan, net alsdat je bij een alarm, hoe goed of duur ook, je startonderbreker ook niet over kan laten nemen door je nieuwe systeem. Je blijft er altijd mee zitten dat je met je oude sleutel de startonderbreker er af moet halen. Deze startonderbreker is ook uit te schakelen door de dealer alleen zal bij de eerste keer dat je zonder stroom komt te staan of dat je computer gereset wordt, de startonderbreker weer aan staan.
Ik zit met het zelfde probleem, ik ben van plan om volgende week wat te gaan knutselen om via wat elektronica het ir signaal aan te sturen.
Weet iemand of er in het contact slot ook nog een spoel zit die de sleutel uitleest of werkt het puur op het infrarood signaal?
Zodra ik wat meer weet of verzonnen heb laat ik het jullie weten
Bij mijn weten alleen infrarood.
Volgens mij heb jij RF (phase II) aan je avator te zien. Alleen phase I is met IR geleverd.
Citaat van: gerard_Sv650 op 20 juni 2006, 12:22:41
Ik zit met het zelfde probleem, ik ben van plan om volgende week wat te gaan knutselen om via wat elektronica het ir signaal aan te sturen.
Weet iemand of er in het contact slot ook nog een spoel zit die de sleutel uitleest of werkt het puur op het infrarood signaal?
Zodra ik wat meer weet of verzonnen heb laat ik het jullie weten
Weet ook bijna wel zeker dat het bij de megane phase 1 eerdere modellen alleen in het infrarood signaal zit.
Citaat van: rs50jochem op 20 juni 2006, 19:25:01
Ik heb nog nooit een Renault gezien waarbij je code op het dashboard kan intypen..
Dat is volgens mij bij elke megane phase 1 mogenlijk, en ik weet niet of jij een heel toetsenboard op het dashboard verwacht? Maar dat zit er niet. De code is in te voeren via de knop waarmee je ook alle deuren teglijkertijd kan sluiten. Als je code 1234 is moet je, moet je deze knop indrukken voor de tijd terwijl het rode lampje boven je tellerplaat 1 keer knippert. Vervolgens indrukken en het lampje 2 keer laten knipperen enz enz.. Dit is dan ook alleen een noodoplossing voor als bv de batterij van je afstandsbediening leeg is en je geen nieuwe bij de hand hebt.
Citaat van: rs50jochem op 20 juni 2006, 19:25:01
Ik ken enkel en alleen het systeem dat een startonderbreker bij de contactcilinder wordt gecontroleerd..
En dit is naar wat ik weet het enige systeem zoals een startonderbreker werkt..
Hmm.. een startonderbreken zorgt er voor dat je niet meer kan starten.. Het is een beveiliging, en of dat ding nou met een code via infrarood of een magnetische code in de sleutel of met een apart magneetje werkt maakt natuurlijk geen ... uit. Als tie t starte maar onderbreekt. Dit doet hij trouwens via het motormanagement systeem en is daarmee een stuk moeilijker te omzeilen als bij de meeste middenklasse duitse auto's waarbij het een kwestie van het signaal omzeilen is.
Citaat van: rs50jochem op 20 juni 2006, 19:25:01
Ik heb dan ook al meerdere auto's gehad die minimaal het dubbele van een Coupe aan nieuwwaarde hadden.. En buiten dit punt (startonderbreker) heb ik al een stuk meer dingen ervaren die dat verschil in prijs zeer duidelijk maken...
Tja.. t zou wat zijn als iedereen alleen maar dure auto's kon rijden he... Of dat alle goedkope auto's net zo zouden zijn als de duurdere..
maakt mij niet uit hoe het moet,
als ik het wil dan komt het, alleen het is wel leuker om het zelf te doen.
En er moet toch wel iemand als monteur bij renault zijn die weet hoe zulke dingen aangesloten zitten?
Er zijn al meerdere discussies geweest hier op het forum over die startonderbreker, en volgens mij heeft nog nooit iemand hem er ooit voorgoed van af gekregen. Dat is omdat hij ingebakken zit in de ECU. Omzeilen is ook nog nooit iemand gelukt hier.
Het is me inmiddels gelukt door onderdelen uit de oude sleutel te combineren met de nieuwe ontvanger van de klapsleutels. (je moet er dus 1 oude sleutel voor opofferen :)
Ik heb het nu alleen nog even in test opstelling staan, zodra ik de electronia af heb zal ik wat foto's en een uitleg plaatsen.
!-!
Top hey !-!
We zien de beschrijving hier vanzelf wel. Hoop alleen wel dat het een beetje simpel uit te voeren is want het is zonde om een sleutel van 250 eurie op te offeren als het misschien niet helemaal gaat lukken.
Ik heb een probleem, alles werkte perfect met de klapsleutels tot vandaag.
Waarschijnlijk is de ir ontvanger kappote gegaan toen ik hem terug in wilde bouwen (in test opstelling werkte alles). Er is niks aan veranderd heb hem alleen gebruikt om het signaal te meten.
Om uit te sluiten of het zo is ben ik op zoek naar een andere. Heeft iemand nog zo ding liggen of wil iemand hem even uitlenen om te testen?, ik kom zelf uit Tilburg.
Ik heb een dealer gevonden die zegt dat hij de startonderbreker er af kan halen, en dat deze er afblijft tot dat je een keer de ir sleutel gebruikt.
Je hoeft dan maar 1 x keer de code in te voeren de tijd lock van 10 min is dan weg.
Vanavond zal ik jullie het resultaat laten weten.
Mijn start onderbreker is er af!, ik heb bij het inbouwen van het alarm en de ontvanger van de klapsleutels heel wat foto's gemaakt deze zal ik binnenkort plaatsen.
Haal voor de gein daalijk ook je acuu pool een keertje los en kijk of de startonderbreker er dan nog steeds af is, maar ben anders zeker benieuwd hoe!
Zal ooit wel eens proberen wat er gebeurd als je een accu pool los haalt :) maar nu even niet ben net zo blij dat het weer werkt...
De originele sleutel heeft een drukknopje wie normaliter de cv bedient en tegelijk de infrarood aansturing voor startonderbreker aanstuurt, een andere werking is er niet . Een tip hierbij is spaar ff door een originele sleutel kost bij de renault 170 Eurie incl btw. Je bent daarmee gelijk van heelveel ellende af. :?
Dan heb je nog geen complete sleutel,... dan ben je bij mijn Renault dealer toch echt 250 euro kwijt 8)7
En het gaat er niet alleen om dat we het geld niet uit zouden willen geven, het gaat er hier vooral om dat het wel erg verdomde handig zou zijn dat je in combinatie met een alarm systeem niet steeds 2 afstandsbedieningen in moet drukken maar dat eentje volstaat.
en om mogelijk klapsleutels te laten maken, in plaats van die lompe broekzakslopende sleutels
Ik heb een set klapsleutels werkend op mijn megane, ik heb bij de dealer de orginele start onderbreker uit laten schakelen. (koste 15 euro)
Ik weet alleen niet of deze er weer terug opgaat als de accu leeg is. Dit konden ze bij de dealer mij niet vertellen.
De unit van het alarm/cv heb ik aangesloten op de bekabeling van de cv. knop in de midden console.
Inmiddels werkt het al 2 maanden probleemloos.
kunnen ze niet vertellen :S
Als ze dan toch bezig zijn kunnen ze toch simpelweg de accu losmaken, en weer vastmaken,
en testen of hij er nog wel of niet meer op zit.
Zou wel handig zijn om te weten. Voordat je dadelijk in duitsland ofso staat,
en ineens zit je startonderbreker er wel weer op.
@gerard_Sv650s
welk bouwjaar en maand is jou megane, want ook onderling schijnen er nogal wat verschillen te zijn tussen dezelfde types.. en bij welke renault dealer ben je geweest?
Ik heb een 1.6e uit 96, de start onderbreker heb ik bij de Renault dealer in kaatsheuvel laten verwijderen.
Ze hebben geloof ik de time-out van de nood code uitgeschakeld.