sommige megane's hebben airco maar stel je hebt er geen zou het mogenlijk zijn om een airco op de kop te tikken ( bv sloop) en in een megane bouwen waar vooréén geen airco in zat/zit ? l- :? 8)7
goeie vraag, hier wil ik het antwoord ook wel van weten. Misschien de helpdesk ;) Of de goeroe !-!
Mijn Megane had geen airco maar de vorige eigenaar heeft het erin laten zetten !-! (von ik helemaal nie erg ).
Dus het kan wel. hoe en wat weet ik ook allemaal nie dus daar kan ik je nie bij helpen
http://www.waeco.com/nl/315.php
Reken op een bedrag van tussen de 2 en 3000 euro
zo duur ? :x kan haast nooit ? als je naar de sloop gaat je zoekt een donor-megane met uiteraard AC zou het overbouwen niet vanzelf gaan ? zou alles al voorbereid zijn ? :? wie o wie weet het misschien ik denk wel dat er personen zijn die een hele megane motorische uit hun duimpje kennen als ik zo ''projecten'' lees Y
8880400091 CONDENSOR, AIRCO
OE 7700838131 OE 7700432391 OE 7700418301
-4/98 WAECO 185.00
8880400211 CONDENSOR, AIRCO
OE 7700.732.392 OE 7700.425.843
5/98- WAECO 240.00
8880700128 DROGER, AIRCO
OE 7700423936 WAECO 62.00
8881200081 VERDAMPER, AIRCO
OE 7701205699 WAECO 355.00
8880100122 COMPRESSOR, AIRCO
OE 7700866530 WAECO 510.00
8880900017 DRUKSCHAK.,AIRCO
OE 7700837219 WAECO 52.00
8887100007 KOELMEDIUM R134A
12KG FLES WAECO 175.00
ok bijna dan.. l-
Ik vrees dat als je een donor megane gebruikt dat je de halve inhoud onder de motorkap moet gaan overbouwen! Dr zitten volgens mij zoveel aparte aansluitingen koelslangetjes radiator pompen etc etc anders in een airco megane, dat het bijna de moeite waard wordt om dan maar het complete motorblok + alles erop en eraan over te zetten N but maybe I'm wrong, hope so! :D
hmm ik zal morgenmiddag eens een foto maken tot in details.. van de motor
ik weet het niet hoor maar volgens mij heb je maar 1 condensor nodig Y
goedemorgen --
waaeom scheelt het zo in prijs ? 1 voor 16v andere voor 8v ? l-
CONDENSOR, AIRC
-4/98 WAECO 185.00
8880400211 CONDENSOR, AIRCO
5/98- WAECO 240.00
airco plaatsen, dashboard mee overbouwen. (knopjes airco + kabelboom)
kabelboom is niet standaart voorzien voor airco.
de airco unit zelf past mooi waar voorheen de gewonen verwarmingsmotor, alleen moet je een stuk metaal uitsnijden hiervoor voor de airco unit er in te zetten. bij de airco modellen zit daar in de plaats een stuk zwarte plaat.
airco pomp -> zit boven de pomp van de hydro (remmen, stuur)
airco radiator -> zit achter de originele radiotor met de (ongeveer) dezelfde afmetingen.
ik heb de airco omgebouwd omdat ik m'n front van mijn megane total loss was. hiermee schade auto gekocht waar airco inzat _o_
groeten Roeland
dus het is wel te doen dus ? als ik een sloopauto haal en zelf aan de slag ga ? of zeg je van nou poe laat het maar doen..
het is zeker te doen. maar ik begin er niet meer aan 8)7
veel werk voor alleen een airco. (in jouw geval)
maar ja, als je goed kunt sleutelen is het wel een uitdaging !-!
ok na lang zoeken heb ik een donor auto gevonden waar aico in zit het is wel een ph2 megane krap een ton gelopen dus het is niet veel gebruikt auto is total loss verklaart ik zelf heb een ph1 megane nu mijn vraag is is de airco van een ph2 identiek gelijk aan een ph1 ? :?
alles is compleet met bekabeling hij vraagt er 225e voor !-! terwijl als ik het moet kopen 1300euro ex kabels dat is idd te gek voor woorden >:( >:( 8)7
zou het wat zijn? graag je mening erover Y
Pas geleden is mijn airco pomp kapot gegaan, deze heb ik moeten laten vervangen, kostte 800 euro.
En Blaah:
Je bent zowieso meer kwijt als alleen kabels, het systeem moet namelijk ook afgevuld worden enzo.
ja klopt maar bedoel voor 225 compleet airco systeem als je nieuw zou moeten kopen kom je aan 1300euro te kort dan heb je alleen de spullen maar dat afvullen zal geen 50euro kosten :)
vullen kost tussen de 75 en 125 euro afhankelijk waar je gaat (in belgie)
weet niet of de ph 1 en 2 hetzelfde zijn.
ga je ook je dashboard ombouwen dan? ik heb het geheel dashboard vervangen omdat je met airco meer standen hebt van waaien en een knopje extra dan.
dus is de kabelboom tot in je dashboard anders. krijg je die er heel bij?
ik heb wel airco in mijn megane.
En mijn waaistanden zijn 0 1 2 3 links en rechts volgens mij.
Hoe is dat bij een megane zonder airco dan?
Dat knopje klopt wel idd :)
links is binnencirulatie en recht 0 t/m 6 ik denk dat je die potmeter zo kan vervangen en een stukje dashbord met vervangen ivm dat knopje aan/uit van de airco heeft iemand fotos van een megane waar airco in zit ? ff zien of dat veel anders is dan een non airco megane ( lieft van een 8v uitvoering..)
ik had vroeger 4 standen met de blazer (geen airco) 0-1-2-3
nu met airco heb ik 6 standen!
en het knopje van airco staat onder het knopje van lucht circulatie tussen de 2 draaiknoppen.
en je moet eens navragen of de airco unit van een ph2 in een ph1 past. want het is zo al een beetje gekl**t om het erin te leggen (onder je ruitenwissermotor).
voor de aircopomp vooraan zal je toch een opstelling moeten zoeken (met een bijpassende riem).
hoe heb jij hem erin gebouwd roeland ? ging het zonder moeite erin ?
ivm de aircopomp: ik heb heel het subframe erin gebouwd, dus daar stond alles op. zie volgende foto.
(http://users.pandora.be/rusl/roeland/15.JPG)
als je vooraan de riem bekijkt (die wat over 4 schijven loopt), de zwarte onderste schijf is van de aircopomp.
de radiator is dikker (er zitten nl 2 radiatoren tegenéén) 1 gewone en 1 voor de airco.
dan volgende foto:
(http://users.pandora.be/rusl/roeland/16.JPG)
dit is de afbraak megane.
rechtsboven in het gedeelte onder de voorruit zie je de airco unit zitten. (hier zit normaal gewoon je verwarmingsmotortje (blazer) ).
de zwarte plaat wat ervoor zit is alleen zo bij airco modellen. bij auto zonder airco loopt gewoon je metaal door, terwijl de autos met airco modellen een 'gat' hebben, dit wordt later gedicht door deze zwarte plaat wat de plooi meevormt van het metaal.
de airco unit is niet zo veel werk. de schroeven komen overeen waar voorheen het motortje zat.
hier nog een foto, beetje meer close up:
(http://users.pandora.be/rusl/roeland/32.JPG)
hier zit de unit al in mijn auto ingebouwd en als je goed kijkt zie je de zwarte plaat die gewoon geschroefd zit.
ik hoop dat je wat wijzer bent geworden !-!
ivm met dashboard inbouw heb ik geen fotos. maar ik heb het complete dashboard vervangen (met gehele kabelboom van voor tot achter)
groeten Roeland --
als ik het zo zie is het een flinke klus... :( hoelang ben je er mee bezig geweest ? aangezien ik geen kennis heb van pompen en radiatoren aansluiten ben meer van de elektronische gebied een wonder :) Y
Bij mij zit het knopje links boven de standen van de ventilator,
En volgens mij gaat die van 0 t/m 4 links en rechts
tsja mijn autotje heeft 5 weken stilgestaan.
maar dat was om ie helemaal op te lappen, overbouwen, 'cleanen' en spuiten.
de steunen wat je nodig hebt om de airco pomp te plaatsen is het grote probleem denk ik.
(als je ze niet hebt)
anders is zoeken naar een schade auto phase 1. dan heb je direct alles juist en hoef je maar om te bouwen.
dan denk ik dat je het op een dagje of 2 zeker klaar moet hebben (zonder problemen)
maar ik zou toch iemand bij je pakken die er wel wat verstand van heeft omdat de airco moet geledigt worden (gas eruit) voordat je hem ombouwt enzo...
grtn