Renault Mégane Club

Mégane I Technisch 1996-2002 => [Mégane I] Motorisch => Topic gestart door: Allepinie op 14 april 2006, 16:34:16

Titel: Stationair klote
Bericht door: Allepinie op 14 april 2006, 16:34:16
Ik heb een megane 1.4 16v uit 2000. Hij liep goed en zo, maar omdat ie al twee jaar geen beurt had gehad, hebi k de bougies vervangen. Dat gaf twee dagen geen problemen, maar sinds gisteren loopt ie slecht stationair, zakt van 750 naar 500, maar slaat niet al. Bij het optrekken gaat het dan met stoten, tot ik boven de 2000toeren zit. Heb al gezocht in het forum, maar kon geen bevredigend antwoord vinden. Stappenmotor kan, ik weet, maar kan het ook iets zijn wat is veroorzaakt door het vervangen van de bougies?
Titel: Re: Stationair klote
Bericht door: wouter arnouts op 14 april 2006, 17:04:02
 mss verkeerde bougies ??
Titel: Re: Stationair klote
Bericht door: Remco-x op 14 april 2006, 17:46:26
Als het bougies van Renault erin hebt zal je waarschijnlijk de 7700500155 hebben..het slechte lopen zou daar niet door komen,tenzij de electroden afstand niet goed is(zo goed als dicht bv)....Maar ik raad aan eerst je smoorklephuis te gaan reinigen,dit is een vaker voorkomend iets bij de 16v motoren.Oja loopt de motor ook voor het gevoel op 3 cillinders? dan kan het wel eens zo wezen dat er een bobine stuk is.
Titel: Re: Stationair klote
Bericht door: Allepinie op 14 april 2006, 21:16:57
Citaat van: wouter arnouts op 14 april 2006, 17:04:02
mss verkeerde bougies ??

Zou dit ook pas na twee dagen rijden aan het licht kunnen komen? Heb ze van de plaatselijke autmomaterialenhandel vandaag... Morgenochtend even orginele renault bougies halen dus?
Titel: Re: Stationair klote
Bericht door: Remco-x op 15 april 2006, 09:17:42
Bougies zullen het dan niet zijn,aangezien hij dan meteen slecht had gelopen..als het motorblok ook staat te bokken/stinken/slecht optrekken /op 3 cillinders loopt dan kan je er wel rekening mee houden dat 1 vd bobines stuk is..is dit niet het geval en loopt hij gewoon te langzaam stationair raad ik toch aan om het Smoorklephuis te reinigen
Titel: Re: Stationair klote
Bericht door: Allepinie op 15 april 2006, 13:41:10
Heb dus de bougies er weer uit gehad zojuist. Drie van de vier bougies (cilinder 2,3 en 4) waren nat, en dit was geen benzine!!!. Zowel bij de contactpunten als boven de schroefdraad. De schacht waar ze ingaaan was vochtig, de bougiekappen (eigenlijk buizen) waren ook vochtig... Wat kan dit zijn? Koelvloeistof? (koppakking kapot) of iemand anders een idee?
Titel: Re: Stationair klote
Bericht door: Allepinie op 15 april 2006, 19:33:37
Ik heb de motor in de tussentijd niet schoongespoten. De vloestof leek op water, maar zou ook koelvloeistof kunnen zijn. Net nog een stukje gereden, maar geen problemen gehad. Nadat ik vanmiddag dus alles drooggemaakt had. Misschien duurt het even voordat de klachten zich weer voordoen, maar in het gunstigste geval is er gewoon water in gekomen via de bougieschacht of zo...
Titel: Re: Stationair klote
Bericht door: Nick Mattheus op 20 april 2006, 18:32:26
laat me weten wat dit is want volgens mij heb ik dit ook :q

greetz
Titel: Re: Stationair klote
Bericht door: Allepinie op 21 april 2006, 09:00:34
Ik weet niet wat het is... Heb de bougies drooggemaakt en vanaf toen circa 75km gereden, probleemloos... dus hopen dat het niet meer terugkomt!
Titel: Re: Stationair klote
Bericht door: Bartjuhh op 23 april 2006, 09:23:53
En ze zijn nog steeds droog nu? Dat is misschien de moeite waard om even te controleren ivm lekken van het een of ander :D En als het nu opgelost is: zo zie je maar weer altijd eerst het forum raadplegen voordat men naar de (dure) garage gaat !-!
EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev