Hallo,
Ik heb een megane van 2,5j oud (1,6 v16)
heb een klein vraagje over men stuurbekrachtiging.
Deze werkt niet goed (tot zelf soms niet meer) aan wat zou dit kunnen liggen?
olie pijl heb ik nagekeke, deze is in orde
heb dit probleem sinds een week of 2
had vroeger al ondervonden dat deze een lichte 'tik' kon geven bij het afdraaien
zou de pomp defect zijn of ....
Bedankt voor jullie reacties al :)
slipt de multieriem niet op de pomp?? Want dan is er namelijk geen of nauwelijks druk om te bekrachtigen
dit is toch al het nieuwe model? of is het nog het megane 1 ph 2 ?
als het het nieuwe model is.. is het niet meer met een riem volgens mij!
nog het oude model 1 ph2
zal morgen is letten op de riem, woensdag naar de garage voor analyse ;)
Om even van dit topic gebruik te maken, mijn coupe is uit 96 en daarbij komt er een piepend en krakend geluid vrij bij het sturen vanuit het stuur. Oliepeil van de stuurbekrachtigingsolie is op peil (er zit zelf teveel in het reservoir want het komt er alweer uit) dus bij mij kan het wel de riem zijn? De auto stuurt nog wel normaal, het is niet zo dat de bekrachtiging weg is.
Martijn,
Je had al gelezen dat ik dat ook heb, alleen is het bij mij niet frequent, als de auto warm is houdt het op.
Ik vind het heel irritant en ja bij doet de bekrachtiging het ook prima. Ik heb zelf het idee dat het plastic wat aan het uitzetten en aan het krimpen is ofzo. Voordat ik het stuurhuis eronder weg ga prutsen (pfffff daar heb ik net nog ff zin aan hoor bah :'() ga ik eens even op onderzoek uit. Bah ik haat rammeltjes en piepjes/kraakjes die ondefinieerbaar zijn.
Zodra ik wat aanwijsbaars kan vinden laat ik het je weten. Ik heb ook een type 1 phase 2....
Groetjes
Inge
Nou bij mij is het geen v-snaar geluid in ieder geval. Het zit ook meer in de auto bij mij, direct in het stuur, waar het stuur op zit zeg maar. Ik kan het geluid niet zo goed omschrijven, maar niet een hoge toon, meer een schurend geluid.
Inge
Het geluid wat jullie beschrijven komt aardig overeen met het geluid wat ik heb, ik zal het eens na laten kijken.
De pomp is dus defect en moet vervangen worden :(
gaat me een 400? kosten :(
Dat kan het begin zijn van een kapot stuurhuis dat is bij mij het geval het begon met een (knoep) tijdens het sturen eerst de ene kant en later ook de andere kant en nu doet de stuurbekrachtiging het soms niet.
hoop dat het mee valt voor je
pomp is vandaag vervangen en nog steeds hetzelfde (tis wel its beter)
en zou dus idd het stuurhuis zijn die defect is zoals gertjan zij
heb wel niks moeten betalen :)
Nou trek je portomonaie maar open want het is veel werk om die te vervangen.Veel s6 ermee.
ze gingen zien dat ze niks konde regellen dat goedkoper ging zijn
want dat mag normaal nog niet kapot zijn :P
kost me dus een 900? :o :o :'(