Hey mensen,
ik ben net nieuw op het forum :P
Ik heb een megane coupe uit 2000 en rij op LPG-3
Ik heb continu problemen met aflsaan (koude motor), bokkig rijden en knallen van onder de motorkap.
ook loopt hij niet erg lekker stationair
Mijn garage zegt dat dit waarschijnlijk komt doordat de pakking bij het luchtinlaatsysteem niet goed is. (geen renault dealer btw)
zijn er hier mensen die denken dat dit idd het probleem kan zijn?
ik lees op het forum veel over mapsensor, bobines en kleppen?
Graag ontvang ik meningen/opinies van jullie experts ;D
Mapsensor is het probleem waarschijnlijk! Kijk even bij de faq bovenin beeld en dan bij motorisch! Daar vind je de tips over dit megane kwaaltje! Succes :D
idd
of stappenmotor achtig
zou ook nog eens verkeerde bougies kunnen zijn 4 vonks moeten erin zitten ;).. verder idd map sensor etc..
die knallen zijn waarschijnlijk backfire's.. wel mee uitkijken ken nog wel is wat kapot maken luchtslang etc..
succes..
Inlaatspruitstukpakking zou idd kunnen, alhoewel ik dit nog niet heb meegemaakt.
Verder zou het kunnen zijn: De bougies, verdamper, bobines, temperatuurzender, kleppen( niet te stellen ).
slangetje map-sensor verhaal en stappenmotor is eigenlijk alleen van toepassing op de 1.6e.
Hoe rijdt ie op benzine?
bedankt voor jullie reacties :D
Op benzine loopt ie wel beter als op gas, maar niet zoals het helemaal hoort.
Als ik op benzine in z'n vrij gas geef, dan hoor je als het ware de druk wegvallen!
Hetzelfde verhaal ok nog een aan de Renault dealer voorgelegd.
Deze geeft aan dat het waarschijnlijk door de kleppen cq cilinderkop veroorzaakt wordt en dat deze wellicht gereviseerd dient
te worden. Maar zij kunnen hem pas 23/1 voor me uitlezen..........lekkere service!
daar kan ik dus niet op wachten.
Ik zal de stappenmotor en de mapsensor eens controleren, wellicht lukt het me zelf om dit op te lossen.
had ik m'n Honda Civic nog maar ::)
"cilinderkop te reviseren"...
Hoeveel km heeft jou auto nu gelopen??
ik heb nu 101.400 op de teller staan.
is niet veel voor een auto van bijna 6 jaar op gas toch?
nee, daarom vindt ik het ook zo vroeg om de kop te laten reviseren.
ik had een fase 2 1,6-16v uit eind 1999 op G3 en toen ik m wegdeed had ie 171000 km op de teller, niet gereviseerd en liep prima verder.
Misschien heb je pech, dat kan natuurlijk, maar net 100000km en dan al een kop revisie is wel erg snel...
Ik had dit vroeger met mijn vorige auto ook, alleen bij koud weer trouwens.
Dat was wel geen megane, maar een triumph spitfire, met een dubbele weber carburator, electronische ontstekeing en k&n luchtfiltersysteem, spaghetti uitlaatspruitstuk en rvs uitlaatsysteem met zogoed als geen dempers, het bakkie was wel op re rollerbank bij ruud frederiks dynojet afgesteld, dus daar zou het niet aan hebben gelegen.
Ben er nooit achter gekomen wat de oorzaak was, maar het was alleen bij extreme kou, dus misschien ff wachten tot het weer wat warmer wordt, maar da's ook geen oplossing, juist nu de symptomen er zijn moet je de oorzaak zien te vinden.
Een heel verhaal zonder dat ik je kan helpen, maar het komt dus wel vaker voor en ligt niet alleen aan jouw auto, het enige wat ik kan bedenken is dat het aan je gas ligt, dat dus bij deze kou je verdamper bevriest en zo dus geen of te weinig gas kan leveren, maar dit zou door op benzine te gaan rijden verholpen moeten zijn, misschien schade aan je zuigerveren of pakkingen door te lang achter elkaar op gas te rijden?
te lang achter elkaar op gas rijden lijkt me wel heel sterk dat het daar aan ligt met de moderne gasinstallaties van tegenwoordig.
Ik reed met mijn auto NOOIT op benzine (is natuurlijk veel te duur als je toch een G3 instal hebt.. ;D) en heb absoluut nooit problemen ondervonden die te maken hadden met het rijden op gas (tsja, misschien 1x x per jaar in het buitenland op vakantie wat km..)
was maar een ideetje, er kan altijd wel wat kapot gaan :-[
ja, dat is zo :D
Ik denk ook false lucht ergens in het inlaat traject
Als ie het op benzine ook niet goed doet, dan zou ik de 4 bobines maar eens goed nakijken, of ze niet doorgeslagen zijn.
of klepveren? als je geen hydraulische kleppen hebt tenminste?
laat je compressie anders zowiezo eens meten?
grtn
Citaat van: Paul v Dijk op 6 januari 2006, 00:59:50
Als ie het op benzine ook niet goed doet, dan zou ik de 4 bobines maar eens goed nakijken, of ze niet doorgeslagen zijn.
Daar had de monteur het ook nog over idd.
Kan ik hier zelf wat aan doen/testen?
Bij de bobines gaat dat niet remko ::)
Dan moet je de stekkers van de injectoren 1 voor 1 loshalen.
Daarna staan er wel storingen in het systeem
Heey mensen ik heb een probleempje.... ;(
Mijn auto start niet als hij een uur of 4 stil heeft gestaan,hij start wel maar zodra ik het gas in trap houdt ie t voor gezien,na een keer of 5 proberen doet ie het ineens wel!!! Ook ploft en knalt t onder de moterkap.
- 2 weken geleden naar de Renault dealer gebracht,hebben ze een vacuumslang vervangen en gezegd " Dit moet het wezen",
Ok,ik volgende dag proberen, nog steeds zelfde problemen!! KOSTEN: 116 Euro
- Vorige week auto weer gebracht gelijk een grote beurt erbij gedaan en gezegd dat ie nog steeds slecht startte. De dag erna
werd ik opgebeld toen kwamen ze aan met het verhaal dat het aan de openluchtfilter lag (GREEN), en dat ik het originele
filter weer moest plaatsen dan zou het over zijn. Ok, orginele filter geplaatst dus moest het goed zijn. KOSTEN: 455 Euro
- Vrolijk werd ik vanmorgen wakker om naar mijn werk te gaan, dus autoootje open,sleuteltje erin, starten......... verdorie, mooi
niet dus >:( , Ik ben er nu pittig klaar mee!!! dus net weer afspraak gemaakt bij Renault ( 3e keer!!!), goh meneer we zitten
eigenlijk vol maar ja als je hem hier de HELE WEEK!! laat staan dan pakken we hem tussendoor wel ff als we tijd hebben.
Nah,lekkere werkwijze hebben ze dus bij Renault in Enkhuizen!!!! Maar goed,herkent iemand deze problemen,want ik ben
het eigenlijk helemaal zat!!! Oh ja, het is een 2.0 8V uit 1996
Greetz Rene
Ten eerste.... 116 euro betaald voor een map sensor slangetje vervangen?? 8)7
en 455 euro betaald om je orgineel luchtfilterbox er weer op te gooien?? 8)7
Dat zijn geen normale bedragen voor deze dingen hoor. Dat slangetje is een stukje rubber buis van 10 cm lang.. en het orginele luchtfilterhuis zal niet goedkoop zijn maar ik denk nog geen 100 euro.
Verder ken ik de problemen niet. Probeer is een keer je computer te resetten door je accu pool even los te draaien en er na een minuut of vijf pas weer op te draaien.
Zal ik ff proberen. Net ff gestart,ging perfect maar nu begint ie te schokken en te stotteren als ik weg wil rijden!!!! (alleen als ie koud is), al heb ik er een tijdje mee gereden heeft ie de problemen niet meer!!!
je mag toch verwachten dat ze eerst even testen, voordat ze je vertellen dat het opgelost is >:(
zeker met de woekerprijzen die ze je hebben laten dokken ;(
Citaat van: Meganepower op 7 april 2006, 16:12:12
Heey mensen ik heb een probleempje.... ;(
Mijn auto start niet als hij een uur of 4 stil heeft gestaan,hij start wel maar zodra ik het gas in trap houdt ie t voor gezien,na een keer of 5 proberen doet ie het ineens wel!!! Ook ploft en knalt t onder de moterkap.
- 2 weken geleden naar de Renault dealer gebracht,hebben ze een vacuumslang vervangen en gezegd " Dit moet het wezen",
Ok,ik volgende dag proberen, nog steeds zelfde problemen!! KOSTEN: 116 Euro
- Vorige week auto weer gebracht gelijk een grote beurt erbij gedaan en gezegd dat ie nog steeds slecht startte. De dag erna
werd ik opgebeld toen kwamen ze aan met het verhaal dat het aan de openluchtfilter lag (GREEN), en dat ik het originele
filter weer moest plaatsen dan zou het over zijn. Ok, orginele filter geplaatst dus moest het goed zijn. KOSTEN: 455 Euro
- Vrolijk werd ik vanmorgen wakker om naar mijn werk te gaan, dus autoootje open,sleuteltje erin, starten......... verdorie, mooi
niet dus >:( , Ik ben er nu pittig klaar mee!!! dus net weer afspraak gemaakt bij Renault ( 3e keer!!!), goh meneer we zitten
eigenlijk vol maar ja als je hem hier de HELE WEEK!! laat staan dan pakken we hem tussendoor wel ff als we tijd hebben.
Nah,lekkere werkwijze hebben ze dus bij Renault in Enkhuizen!!!! Maar goed,herkent iemand deze problemen,want ik ben
het eigenlijk helemaal zat!!! Oh ja, het is een 2.0 8V uit 1996
Greetz Rene
backfire = je bobine die waarschijnlijk het heeft begeven..
of er is ergens een losse slang..
laat ook je startmotor eens nakijken..
Startmotor is het niet,start wel nu het iets warmer is,ik laat ze idd wel ff kijken naar de bobine,t is nu echt met het wegrijden een backfire. Thanx allemaal!!!!!!!!
BDP sensor??
Zo,coupeetje weer terug na nogmaals een bezoekje aan de garage,en hij rijd weer als een zonnetje !-!
Het probleem zat m in de temperatuursensor!!!!
De kosten waren 16,95 Euro,eind goed al goed.......