Renault Mégane Club

Mégane I Technisch 1996-2002 => [Mégane I] Motorisch => Topic gestart door: hhi op 19 december 2005, 13:26:57

Titel: waar aan kan je gereviseerde kop herkennen
Bericht door: hhi op 19 december 2005, 13:26:57
de dealer waar ik de auto wil gaan kopen zegt dat de kop gereviseerd is.
ik heb alleen zo mijn twijfels bij een auto met 156dkm op de teller.
weet iemand waar ik aan kan zien of dit het geval is.
bv nummer of jaartalen op nieuwe onderdelen of zo iets
Titel: Re: waar aan kan je gereviseerde kop herkennen
Bericht door: Michel Cijs op 19 december 2005, 13:51:13
mijne is vorig jaar gereviseerd

op het bovenblok staat bij mij 04 (van 2004) ingeslagen maar ik weet niet of iedereen dit doet natuurlijk
Titel: Re: waar aan kan je gereviseerde kop herkennen
Bericht door: Stefan op 19 december 2005, 14:23:41
kan wel natuurlijk bij 156dkm
misschien een beetje vroeg, maar misschien is het wel nodig geweest......
Volgens mij heeft de auto van Michel Cijs nog minder gelopen..... ;)
Titel: Re: waar aan kan je gereviseerde kop herkennen
Bericht door: Gerard Paas op 19 december 2005, 16:58:15
die van mij is voor 2 weekjes terug gereviseerd, en daar kun je helemaal niks van zien (147.000km) :D
Titel: Re: waar aan kan je gereviseerde kop herkennen
Bericht door: RaymondTroost op 19 december 2005, 17:12:53
hoogstens schone boutjes :)
Titel: Re: waar aan kan je gereviseerde kop herkennen
Bericht door: Greencabrio op 19 december 2005, 17:35:19
Maar als die bij een renault dealer staat is de motor 9 van de 10 keer schoon!!! Dus ook de boutjes!! Ik zou zeggen vraag even een uitdraai van de onderhoudsgeschiedenis. Mocht hij binnen een weinig aantal km's weer gereviseerd worden dan kan je daar op terugvallen!
Titel: Re: waar aan kan je gereviseerde kop herkennen
Bericht door: Meganez op 19 december 2005, 18:29:30
Standaard zitten er als het goed is inbus-bouten in de kop als kop-bouten. Als de kop er af is geweest (en dus de cilinderkop bouten zijn vervangen) stoppen ze er meestal torx-kop-bouten in (is mij ooit door een medewerker van renault verteld)

En het ligt er aan of iemand zijn eigen cilinder kop heeft laten reviseren (hier zie je dus van buiten niks van) of een revisie-ruil-kop heeft gekocht (die zien er echt als nieuw uit)
Titel: Re: waar aan kan je gereviseerde kop herkennen
Bericht door: Paul op 19 december 2005, 19:09:28
megane 2.0 heeft altijd torx bouten, vroeger bij de f-motoren waren het idd inbusbouten.
Titel: Re: waar aan kan je gereviseerde kop herkennen
Bericht door: RaymondTroost op 19 december 2005, 19:11:09
torx zou verboden moeten worden :D

je moet altijd op safe spelen als je ee nauto koopt, niks aan toeval over laten
Titel: Re: waar aan kan je gereviseerde kop herkennen
Bericht door: Paul op 19 december 2005, 19:13:34
Waarom???, torx is kei goed :D :)
Titel: Re: waar aan kan je gereviseerde kop herkennen
Bericht door: Michel Cijs op 19 december 2005, 19:40:16
Citaat van: Stefan op 19 december 2005, 14:23:41
kan wel natuurlijk bij 156dkm
misschien een beetje vroeg, maar misschien is het wel nodig geweest......
Volgens mij heeft de auto van Michel Cijs nog minder gelopen..... ;)

idd nog 20dkm minder en tijdens de koprevisie nog 10dkm minder
Titel: Re: waar aan kan je gereviseerde kop herkennen
Bericht door: Stefan op 19 december 2005, 20:08:22
ja, dat dacht ik al zoiets in die richting
EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev