de dealer waar ik de auto wil gaan kopen zegt dat de kop gereviseerd is.
ik heb alleen zo mijn twijfels bij een auto met 156dkm op de teller.
weet iemand waar ik aan kan zien of dit het geval is.
bv nummer of jaartalen op nieuwe onderdelen of zo iets
mijne is vorig jaar gereviseerd
op het bovenblok staat bij mij 04 (van 2004) ingeslagen maar ik weet niet of iedereen dit doet natuurlijk
kan wel natuurlijk bij 156dkm
misschien een beetje vroeg, maar misschien is het wel nodig geweest......
Volgens mij heeft de auto van Michel Cijs nog minder gelopen..... ;)
die van mij is voor 2 weekjes terug gereviseerd, en daar kun je helemaal niks van zien (147.000km) :D
hoogstens schone boutjes :)
Maar als die bij een renault dealer staat is de motor 9 van de 10 keer schoon!!! Dus ook de boutjes!! Ik zou zeggen vraag even een uitdraai van de onderhoudsgeschiedenis. Mocht hij binnen een weinig aantal km's weer gereviseerd worden dan kan je daar op terugvallen!
Standaard zitten er als het goed is inbus-bouten in de kop als kop-bouten. Als de kop er af is geweest (en dus de cilinderkop bouten zijn vervangen) stoppen ze er meestal torx-kop-bouten in (is mij ooit door een medewerker van renault verteld)
En het ligt er aan of iemand zijn eigen cilinder kop heeft laten reviseren (hier zie je dus van buiten niks van) of een revisie-ruil-kop heeft gekocht (die zien er echt als nieuw uit)
megane 2.0 heeft altijd torx bouten, vroeger bij de f-motoren waren het idd inbusbouten.
torx zou verboden moeten worden :D
je moet altijd op safe spelen als je ee nauto koopt, niks aan toeval over laten
Waarom???, torx is kei goed :D :)
Citaat van: Stefan op 19 december 2005, 14:23:41
kan wel natuurlijk bij 156dkm
misschien een beetje vroeg, maar misschien is het wel nodig geweest......
Volgens mij heeft de auto van Michel Cijs nog minder gelopen..... ;)
idd nog 20dkm minder en tijdens de koprevisie nog 10dkm minder
ja, dat dacht ik al zoiets in die richting