Ik las in `t forum bij "aangeboden onderdelen" dat er `n turbo te verkrijgen is voor de fase 1.
Is dit voor de 2.0 16V ?????
Dit zou bij Elia te halen zijn maar wat kost zo`n turbo dan???
Ik kan em zelf wel monteren...
En zij ?er nog veel nadelen???
Ik hoop dat er hier iemand wat meer informatie hierhover heeft...
Met vriendelijke groet Patrick
dit zou ik ook graag willen weten.... :D
reken er maar op dat je dan diep in portemonnee moet graven
het enige nadeel wat ik me zou bedenken is dat de motor een kortere levensduur heeft :D
He,
Toevallig heb ik dezelfde vraag ook eens gesteld aan de heren van Elia op de motorshow in Essen in 2001. Die gaf toen een prijs van ongeveer 5000 euro voor een turbo op een 2.0 16V. Had je ongeveer 195 pk. Mijn lieve 2.0 8V kon worden opgekieteld naar 135 pk...het leven is niet eerlijk... :'(
Hoop dat je er wat aan hebt!
Greetz,
Peter
staat ook wat over op de site bij de FAQ.........
maar idd elia levert dit pakket, een zogenoemde bolt-on kit
voor die 5000 euro zijn er ook andere manieren om aan die 195 pk te komen.
turbo is natuurlijk wel dik, met geluid etc
en je kan met een turbo sneller door na 220 + pk........
maar idd voor ong. 4000 euro moet je al rond de 195 pk zitten + reviseren
Kan iemand mij uitleggen.... of weet iemand een site waar ik het kan vinden... hoe dat zit met turbo's enzo. Wat ik me dus zit af te vragen: moet een turbo speciaal gemaakt zijn voor een type motorblok? M.a.w....kan er op mijn m?gane 2.0 16v ook een turbo die is bestemd voor een eclips (ik noem maar wat ;)). De turbo zal wel als het ware universeel zijn denk ik...maar hoe zit het met bijvoorbeeld de bevestiging.. en de wastegate... de intercooler..
Dus wie kan mij in deze helpen ???
ik weet het niet heel zeker, maar volgens mij is het niet alleen een turbo die je aanschaf, intercooler, chip en motormanagement worden volgens mij ook gewijzigd, maare bob goessssssssssss turbo ?
Ik ben me een beetje aan het orienteren Dave ( ;)). Maar ik ben al aardig wat Turbo-kits tegengekomen... en je kan ook als het ware een starterskit ( ;D) nemen. Dan hoef je volgens mij nog niet alles gelijk te vervangen. Later kan je die starterskit upgraden en er zo nog veel meer PK's uitpersen...
Maar daarom vraag ik ook aan iedereen hier of zij er iets vanaf weten... ik ben namelijk een beetje A-technisch :-\
Turbo is natuurlijk wel ernstig wreed ,maar ik denk dat je beter je auto'tje bij achterberg motorsport kan achterlaten zodat deze vakmensen eventjes grondig met je motor bezig kunnen gaan.
Ik heb bij hun geinformeerd en ze konden voor ongeveer 2000 euries een 2.0 16v voorzien van een kleine 190/195 pk.
Ook is er ergens in zeeland dacht ik bij ?? "Michri autosport" (forgive me i've a im wrong) een bedrijfje wat ook het een en ander aan pk's kan veranderen. Deze kwam ook iets van 1200 euro maar het aantal pk blijft rond de 170/175 pk hangen.
Er zijn ook vakmensen op het gebied van turbo's :D
Al die andere barbie-spulletjes kunnen voor mij persoonlijk nooit op tegen een turbo met z'n kippenvel-opwekkende gefluit... ;D
Citaat van: Bob op 19 oktober 2004, 20:30:20
Er zijn ook vakmensen op het gebied van turbo's :D
Al die andere barbie-spulletjes kunnen voor mij persoonlijk nooit op tegen een turbo met z'n kippenvel-opwekkende gefluit... ;D
Als je zo erg van dat kippenvel-opwekkende gefluit houd dan heb ik nog wel een cd'tje met geluidjes voor je :)
Informeer eens bij JL Tuning [ www.jltuning.nl ]
Daar zijn ze met meerdere turbo ontwikkelingen bezig, o.a. injectie op een 5 GT Turbo motor en een Turbo op een 1.6 16v.
Citaat van: Bob op 19 oktober 2004, 19:25:59
Kan iemand mij uitleggen.... of weet iemand een site waar ik het kan vinden... hoe dat zit met turbo's enzo. Wat ik me dus zit af te vragen: moet een turbo speciaal gemaakt zijn voor een type motorblok? M.a.w....kan er op mijn m?gane 2.0 16v ook een turbo die is bestemd voor een eclips (ik noem maar wat ;)). De turbo zal wel als het ware universeel zijn denk ik...maar hoe zit het met bijvoorbeeld de bevestiging.. en de wastegate... de intercooler..
Dus wie kan mij in deze helpen ???
er zijn meerdere manieren;
zelf een kit gaan samen stellen, dus uitproberen en idd delen pakken van verschillende type auto's
of een standaardkit nemen, een zogenoemde bolt-on kit die al is samengesteld door bijv elia
beiden kosten geld, beiden vereisen technische kennis, 2e wat minder dan de 1e
pers. zou ik eerst het blok geheel laten reviseren, en dan alles pk klaar maken, dus betere koppeling, ander vliegwiel, nokkenassen, dikkere pakkingen etc. Dan de bolt-on kit erop met dumpvalve ;) en het motormanagement erop aanpassen, zowiezo naar euro98
220 pk here we come, dus dan ook je remmerij gaan verbeteren........
een kostenplaatje waar je dus U tegen gaat zeggen :D maar je hebt dan wel wat
Dan moeten we eerst maar het barbiespul monteren.... heb al een mailtje gestuurd naar Achterberg Motorsport ;D
koop een 5 GTT voor erbij ;)
veel goedkoper :P
easy turbo fun ;)
Maar die mist alle charme van mijn coup?.... Er komt een dag dat ik het turbogeluidje vanonder mijn coup? motorkap hoor. :D
Citaat van: Bob op 20 oktober 2004, 15:26:39
Maar die mist alle charme van mijn coup?.... Er komt een dag dat ik het turbogeluidje vanonder mijn coup? motorkap hoor. :D
whehehe, het zou zeker wel stoer zijn ;)
Zelf ga ik er een 5 bij nemen
je hebt je turbo fun,je kan veel verder gaan,je doet de 5 toch 123 niet weg,en lekker ligt,gaat die kapot,gooi hem in de garage en kijkt er een keertje naar,geen geld,lekker laten staan.
als je een tub op een megane zet,wordt de motor zwaarder belast,eerder kans op storing,als die kapot gaat,kan je niet ff naar de dealer.
hij gaat zuipen,dus als je prive/zakelijk veel rijdt moet je eerder een andere kopen of laten reviceren,dan niet te beginnen over de benzine rekening,zeker tegenwoordig.
Maaaaarrr het zou wel wat nekken doen omdraaien als er een mc voorbij komt,als men onder de motorkap een turbo hoort fluiten en de dumpvalve hoort sissen. 8) :D
Ik ben ook op zoek geweest naar een 5 GTT voor de sloop met goede motor.
Die bestaan alleen niet, of je moet er de hoofdprijs voor geven.
De bedoeling was eigenlijk de 1.7 uit mijn Baccara halen en een GTT motor inbouwen incl remmen en onderstel.
Ik heb pas nog voor iemand een GTT klaar gemaakt en er een groep A dumpvalve op gemonteerd, Super snel bakkie met een super mooi geluid. 8) 8). een goede heb je misschien wel voor minder als de prijs van een turbokitje :D
een goeie 5 heb je voor rond de 3000 euro.dan hoef je geen las werkzaamheden te verichten.
of een volvo 480 turbo blokkie op de kop zien te tikken
ook leuk opzich
maar als ik de verhalen moet geloven,moet je veel aanpassen om met een hogere turbodruk te rijden,blijkt dat het blok alleen voor lage druk gebouwt is.
maar ik kan me vergissen.
Om maar even een oud topic uit het stof te halen.
In het blad "Auto en Tuning" van deze maand is een reportage van de 5 Alpine van Jeroen van der Belt.
Hij heeft er nu een M?gane 1.6e blok in zitten met ongeveer 250pk.
Dit o.a. door het plaatsen van een Turbo.
Meer over deze Alpine kun je hier vinden:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=12405&postdays=0&postorder=asc&start=0
35 pagina's lang, met meerdere motoren.
8) Dat is nou gaaf :D
Het klinkt inderdaad echt gaaf. Nu ff geen tijd om het te lezen, maar dat ga ik zeker nog even doen :D
heb t atikel gisteravond op bed gelezen maar kan er niet echt een megane motor uithalen op de foto.
Nee, dat klopt.
Er is aardig wat aan veranderd.
Maar 250 pk uit een 1.6 8v 8)
Uit de Mini Cooper Works schijnen ze nu de laatste pk's uit de 1.6 16v gehaald te hebben, 218 pk.
zoeken ze daar nog demo autos? 8)
218 PK :o,.... Ik denk dat ik maar eens een paar centjes opzij moet gaan zetten,... O0
Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op 19 november 2005, 00:37:01
218 PK? :o,.... Ik denk dat ik maar eens een paar centjes opzij moet gaan zetten,... O0
Maare dan voor een meg RS Trophy, even duur enne 225pk. Alhoewel als je 'The Italian Job' kijkt je toch ook wel graag een x in zo'n bakkie wil scheuren natuurlijk!