Hallo ;)
ik wil graag mijn verbruik doorgeven zodat men niet denkt dat een 2.0 16v zuipt.
Hij loopt 1:13. :D
Route Ede :laugh: Leerdam
Totaal 130km per dag excl. prive rijden. :-X
groetjes, O0
Mark
Wie kan zuiniger rijden?
Ik heb dat 1 keer gehaald 1:13,3, maar dat was richting Denemarken in ??n keer de tank leeg rijden.
Nu rijdt ik zo'n 1:9, veel korte stukken.
Ik haal je dus nooit in en ga het ook niet proberen :) :D
ik heb een keer voor mijn doen heel erg rustig aan gedaan, toen haalde ik krap aan 1:12... meestal ligt dat rond de 1:10?11..
ik redt 1 op 10.3 ongeveer inderdaad ook vele te korte ritten bij lange ritten is dan vaak mijn rechtervoet te zwaar en loopt hij 1 op 10.7
als ik normaal rij,dan zit ik op 1:12 in de stad
op snelweg 1:13
met een zware rechter voet 1:10
echter tank ik altij 98 of vpower ivm een aanpassing.
Over het algemeen geen auto die je neemt voor de zuinigheid :q
Daar zit ik ook op.
Al merk ik wel dat sinds ik VPower gebruik (moet wel ivm mijn IDE) het verbruik wel beter is geworden.
Dus duurder tanken is lager verbruik bij mij !-!
Ik zal er eens op gaan letten.
Bij de vorige volgens mij ook nooit op gelet.
De DCI kijk ik wel naar, maar de 2.0 16v nog nooit echt naar gekeken haha
Ik heb het eigenlijk nooit nagekeken, de mijne heeft overigens ook geen boordcomputer dus dat maakt het al iets lastiger!
Heb ook geen boordcomputer,gewoon dagteller op nul,en bij tanken afstand delen door de getankte
liters,het gene wat me wel opvalt (en logisch ook)
de 1,6e was veel,zuiniger in de stad,op de snelweg moest ik 120 a 130'rijden om het leuk te houden
ging ik harder rijden,dan ging hij gerust naar de 1:11
als ik met de 16V in de stad rijdt,verbruikt die veel meer dan de 1,6e ,echter op de snelweg kan ik
gerust 140 rijden zonder dat het verbruik er inder gaat leiden, de 16v hoeft minder moeite te
doen om in gang te blijven. klopt ook wel want bij 140 draait de motor iets meer als 4000 toeren
bij 4500 komt mn max koppel vrij,dus heeft de 16v nog genoeg vermogen over.
leuke vergelijking,de 1.6e heeft een top van ongeveer 190,bij de 170 gaat de 16v pas in de 5e versnelling.
Nou ik heb een 2.0 16v met 90.000 km en rijdt er nu een jaar mee, maar laatste tijd wekelijks naar Maastricht rijdt ik toch 1 op 10.75.
hoe kom je aan de 1 op 13??
Heb filters en bougies pas vervangen. :? >:(
Ik gasss er gewoon mee en als ie dorst heeft krijgt ie drinken.
Let er eigenlijk niet zo op...
ik let er ook niet op,anders had ik beter mn 1.6e gehouden.
maar 1:12 gemiddelt is een meevaller.
Zit het verschil niet in de Megane's? :?
Wij hebben het over de Megane I en Megafun heeft het over een Megane II.
Zo'n auto is idd ook niet echt om erop te letten. Bij de DCI kijk ik er wel naar. Maar anders hadden we beter weer een 1.6 kunnen kopen idd. :)
Megane II is wat zwaarder maar heeft wel 6 versnellingen. (de 2.0 16v)
Dus die zou op de snelweg zuiniger moeten zijn.
Met de megane 1 phase 2 F4R rijd ik gemiddeld 1 op 12,5. Vrij veel korte afstanden.
Heb laatst een gemiddelde van 1 op 13,8 gereden. Ook 1 op 14 weleens gehaald. Niet teveel gas geven en op tijd opschakelen en natuurlijk uit laten rollen is de kunst.
Als ik alleen naar het werk rijd, wat pak 'm beet zo'n 11km enkel zijn schiet ie wel terug naar zo'n 1 op 12,5.
Betreft ook een 2.0 16v F4R (Coupé).
Kan je wel zeggen,maak je er een haarfohn project van (turbo)
dan gaat het verbruik "down the drain" :)
heb gezien dat er een halve tank doorgeen ging met het afstellen op de testbank.
of met een afstellen van een subaru impreza(openbare weg),3 uurtjes afstellen,2 tanken benzine verstookt (euro 98).
moet wel zeggen dat die soep op 450pk zat.