Renault Mégane Club

Mégane I Technisch 1996-2002 => [Mégane I] Overig => Topic gestart door: coupe-monte-carlo op 5 oktober 2005, 19:02:43

Titel: verschil in handelsprijs
Bericht door: coupe-monte-carlo op 5 oktober 2005, 19:02:43
hoeveel zou het verschil in handelsprijs ( inkoop garage) zijn
tussen een standaard coupe 97 en 1 van 99 ? +/- 1,5 jr verschil....
ik dacht dat er een vuistregel was van 100 euro per mnd ongeveer, kan dit kloppen?
Titel: Re: verschil in handelsprijs
Bericht door: wess op 5 oktober 2005, 19:05:40
nope,

ligt ook nog aan de regio waar je meestal een wagen koop

situatie: met spoed weg, wegens nieuwe wagen etc.

opties

km?s

staat van de wagen

persoonlijke kwesties van waarde
Titel: Re: verschil in handelsprijs
Bericht door: coupe-monte-carlo op 5 oktober 2005, 19:21:53
heb namelijk een bod mogen ontvangen op mijn auto, maar die gene wil dan graag zijn eigen auto inruilen...
maar voor een standaard coupeetje uit 99 krijg ik waarschijnlijk meer terug, dan een standaard coupeetje uit 97 , kilometerstand is zo goed als gelijk...
dus denk dat het gezien dat bod, dan voor mij interresanter is om mijn auto evt. in onderdelen te verkopen ( wat voorlopig nog niet doorgaat) en daarna als standaard zijnde....

vandaar mijn vraag dus :)
Titel: Re: verschil in handelsprijs
Bericht door: Edgar op 5 oktober 2005, 19:27:32
Als je een standaard Megane terug krijgt uit 1997 zou ik er niet meer dan 3500 voor geven. Die van jou uit 99 zal zo een 5000 waard zijn of voor een liefhebber 6500. Maar het is schaars met liefhebbers met geld. Ik heb ook tevergeefs gezocht.
Titel: Re: verschil in handelsprijs
Bericht door: Niels Nederlof op 5 oktober 2005, 19:29:55
Die liefhebber heb ik ook helaas niet gevonden. Maar goed wie weet is er wel iemand voor jouw auto bestemd.
Titel: Re: verschil in handelsprijs
Bericht door: Stefan op 5 oktober 2005, 20:04:26
Even ter vergelijk:
ik heb mijn fase 2 uit eind 99 ingeruild bij de dealer op een mazda 3
Ik heb er zegmaar 6500 euro voor gekregen.
hij had 170000 op de klok, incl leer, airco lmv, uitlaat donkere ramen etc. etc.
Dat is dus bij aanschaf van een andere auto.
Ik denk dat je voor een fase 1 uit 1999 met dik 2 ton op de teller niet meer kan krijg dan tussen de 4500 en 5500 euro en bij dat laatste heb je echt mazzel.
dat er van alles aan gedaan is kwa tuning kan voordelig zijn als je een ECHTE liefhebber vindt , maar over het algemeen levert het je niet veel extra's op, het blijft een kwestie van smaak uiteindelijk, en wat jij mooi vind (meerwaarde) kan een ander wel beoordelen als iets wat de waarde doet zakken.
Een auto verkopen kost je eigenlijk gewoon geld, je moet tenslotte ook weer een andere auto kopen
Titel: Re: verschil in handelsprijs
Bericht door: coupe-monte-carlo op 5 oktober 2005, 20:07:14
denk inderdaad dat dat meer in de richting komt  ;)
maargoed, laten we mijn auto maar niet verder afkraken, zolang hij nog niet verkocht is  :)
Titel: Re: verschil in handelsprijs
Bericht door: Stefan op 5 oktober 2005, 20:11:00
 ;) ;D
Titel: Re: verschil in handelsprijs
Bericht door: EbOoZ op 5 oktober 2005, 20:22:00
Ik zal alvast je project pagina ff bekijken voor onderdelen ;)
Titel: Re: verschil in handelsprijs
Bericht door: Michel Veltman op 5 oktober 2005, 20:22:52
sluit maar aan in de rij ;D ;)
Titel: Re: verschil in handelsprijs
Bericht door: coupe-monte-carlo op 5 oktober 2005, 20:30:00
Citaat van: Danny. op  5 oktober 2005, 20:22:00
Ik zal alvast je project pagina ff bekijken voor onderdelen ;)
tegen de tijd dat je die gevonden hebt, is alles al weg denk ik ;)
Titel: Re: verschil in handelsprijs
Bericht door: Edgar op 5 oktober 2005, 22:52:28
Citaat van: Stefan op  5 oktober 2005, 20:04:26
Even ter vergelijk:
ik heb mijn fase 2 uit eind 99 ingeruild bij de dealer op een mazda 3
Ik heb er zegmaar 6500 euro voor gekregen.
hij had 170000 op de klok, incl leer, airco lmv, uitlaat donkere ramen etc. etc.
Dat is dus bij aanschaf van een andere auto.
Ik denk dat je voor een fase 1 uit 1999 met dik 2 ton op de teller niet meer kan krijg dan tussen de 4500 en 5500 euro en bij dat laatste heb je echt mazzel.
dat er van alles aan gedaan is kwa tuning kan voordelig zijn als je een ECHTE liefhebber vindt , maar over het algemeen levert het je niet veel extra's op, het blijft een kwestie van smaak uiteindelijk, en wat jij mooi vind (meerwaarde) kan een ander wel beoordelen als iets wat de waarde doet zakken.
Een auto verkopen kost je eigenlijk gewoon geld, je moet tenslotte ook weer een andere auto kopen

Precies zoals ik zei dus
Titel: Re: verschil in handelsprijs
Bericht door: Timo Zuiderduin op 5 oktober 2005, 23:01:09
inkoop van een coupe uit januari '99 met 2 ton op de teller is heel erg laag,.. zie onderstaand.
dit zijn de standaard bedragen uit Carbase!! overigens volledig afhankelijk van wat je ervoor terugkoopt,. Stefan heeft ook meer geld voor zijn coupe gehad dan wat ie volgens carbase waard is ;)

bouwjaar/maand januari 1999 
kilometerstand 200000 km 
accessoires ABS, inbraakalarm, lichtmetalen velgen, metallic lak, stereoinstallatie 

verkoop ? 4.600
inkoop ? 3.500


Titel: Re: verschil in handelsprijs
Bericht door: Stefan op 5 oktober 2005, 23:44:56
wat had ie op moeten brengen dan?
Titel: Re: verschil in handelsprijs
Bericht door: Timo Zuiderduin op 5 oktober 2005, 23:53:00
ff uit mijn hoofd was het 5600
Titel: Re: verschil in handelsprijs
Bericht door: Niels Nederlof op 6 oktober 2005, 08:44:11
Vaak is het gewoon zo dat de prijs die je bovenop de handelswaarde krijgt gewoon in de marge zit van de auto die je terugkoopt. Je kan ervanuit gaan dat je bijna bij alle bedrijven in de basis hetzelfde terugkrijgt (zitten uiteraard wel uitschieters in, meestal naar beneden).
Titel: Re: verschil in handelsprijs
Bericht door: Timo Zuiderduin op 6 oktober 2005, 09:31:45
zo krijg je bij veel garages ook automatisch korting als je een auto koopt en je ruilt niks in!
Titel: Re: verschil in handelsprijs
Bericht door: Stefan op 6 oktober 2005, 12:06:20
zo is het natuurlijk altijd als je een auto koopt:
wel iets in te ruilen, handel je over wat je terugkrijgt voor je auto.
Niks in te ruilen, handel je over de prijs van de auto die je gaat kopen.
Uiteindelijk maakt het eigenlijk niet zoveel uit.
Het gaat er uiteindelijk om, wat je moet bijbetalen.
Ik zeg altijd gewoon wat ik bij wil leggen en daar gaat de verkoper mee acc. of niet ;)
EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev