Hallo
Ik heb soms last van het afslaan van de motor vlak na het starten.
Dit gaat samen met een vreemd ratelend geluid van de startmotor.
Zijn er soms mensen die hier ook last van hebben????
Ben er nog niet mee naar de dealer geweest,maar ga dat volgende week doen,wilde eerst ff weten of er
meer megane's rond reden met zo'n kwaaltje.
Ik hoor of lees het wel.
Groetjes drbiqs
Nope..
probleem klinkt mij ook helaas niet bekend in de oren.
Ik heb het bij de coupe ook nog nooit eerder hier gezien
Geen last van....
Ook geen last van.
Ook ik heb daar geen last van.
zo te zien wordt dit toch een ritje naar de renault garage dan...... ;)
Moet volgende week toch voor m'n 60.000 km beurt dus kunnen ze er gelijk naar kijken.
;) :D
ja ik heb daar ook last van , is niet de startmotor want die hebben ze laatst vervangen. o-) :?
Heb pas een kleine beurt laten doen bij de dealer en heb er sinsdien geen last meer van.
Weet niet wat het geweest is,maar het is in ieder geval opgelost.
Citaat van: drbiqs op 16 september 2005, 22:14:54
Hallo
Ik heb soms last van het afslaan van de motor vlak na het starten.
Dit gaat samen met een vreemd ratelend geluid van de startmotor.
Zijn er soms mensen die hier ook last van hebben????
Ben er nog niet mee naar de dealer geweest,maar ga dat volgende week doen,wilde eerst ff weten of er
meer megane's rond reden met zo'n kwaaltje.
Ik hoor of lees het wel.
Groetjes drbiqs
Bij 16V motoren gaan vaak de nokkenasverstellers ratelen. Dan slaat de motor vaak ff aan en meteen valt ie weer uit. Is een bekent probleem, zou daarom wel ff langs de dealer gaan. Vaak valt het onder garantie, en volgensmij is het ook een service medeling van Renault.
Nou we hebben de startmotor er onder uit gehaald en schoon gemaakt.
Dat was best nog wel een heel karwei.
Je moest ook eerst nog een hitteschild demonteren die direct boven de startmotor zit,
Om die te beschermen van de uitlaatspruitstuk.
Als deze niet weg / los gehaald is dan kan de startmotor er net niet langs naar onder ,omdat daar ook nog de steek-as in de weg zit.
En dan is er gewoon geen ruimte om de startmotor tussen de steek-as en het hitteschild te laten zakken.
De kabels op de startmotor hebben bijna geen lengte om die los te halen.
Maar vergeet niet om de accu los te koppelen.
Maar je moet wel eerst de kabels van de startmotor af halen voor dat je de startmotor helemaal los draait van het blok.
Alles is heel moeilijk te bereiken.
Oke de startmotor was wel heel vies, die heb ik uit elkaar gehaald en schoongemaakt en voorzien van nieuw vet.
Deze loopt weer als een zonnetje.
Maar na de montage van de startmotor was het geluid nog niet verholpen.
En hij maakt alleen het geluid als hij koud is , dat is 1 of (2) keer starten ( als hij dan niet in 1 keer aanpakt ),
Maar heeft hij eenmaal 30sec gelopen en je wilt dan nog een keer starten dan maakt hij geen geluid meer.
Maar wat mij ook opgevallen is is dat als je ( met warme motor ) ff het gas ingetrapt hebt, de toeren ook niet stabiel blijft.
Dat duurt weer ff voor dat zich dat vanzelf hersteld,
( hij lijkt dan wel een oude dieselmotor) en ik had toch echt een benzinemotor.
Hij staat nu bij de dealer die zet morgen ff de computer er aan om te kijken of er een storings melding is ( geweest ).
En als het wel de nokkenasversteller is dan ben ik denk ik wel 700 euries armer.
Ik houd jullie op de hoogte.
Oja ik had dit nog gevonden, een PDF die misschien wel handig is.
http://www.mobikit.nl/atotz/rubriek_12/13/1/get.aspx
Of nog meer info op http://www.mobikit.nl/atotz/rubriek_1/News_CategoryView.aspx in HTML
Is idd nokkenas versteller en daarvoor moet je de d-riem ook vervangen en als je die vervangt kun je ook beter maar je waterpomp mee laten nemen.Overegens moet er volgens mij gewoon een coulanse regeling opzitten van renault uit voor de nokkenas versteller.
succes
Bij mij bleek het een vervuild smoorkleppenhuis te zijn dat precies dit soort startproblemen veroorzaakte.
Vorige eigenaar had er alleen zeer korte ritjes meegemaakt en ook heel weinig km gemaakt waardoor dit volgens de monteur ernstig was vervuild. De boel gaat dan vastzitten wat vooral bij een koude motor startproblemen geeft. Hij sloeg dan vaak direkt af of helemaal niet aan en schokte dan meestal. Bij warme motor sloeg hij meestal wel goed aan.
Dealer was eerst in de veronderstelling dat het de nokkenasversteller was en heeft deze onder garantie vervangen. Dan wordt ook de distributieriem direkt vervangen legde men uit. Probleem was daarmee echter niet opgelost. Uiteindelijk bleek met het schoonmaken van het smoorkleppenhuis het probleem uit de wereld te zijn. Had Renault een hoop geld kunnen schelen als ze hier direkt mee waren gekomen :D.
Kan geen kwaad dus om ook eens goed naar het smoorkleppenhuis te kijken dus als je toch bezig bent. Ik heb een Megane II 2.0 16V en begreep dat bij deze motoren de nokkenasverstellers eigenlijk nooit problemen geven, wel bij de 1.4 en de 1.6. Hoorde ik ook nadat hij al was vervangen ;). Weet niet wat voor motor jij erin hebt liggen.
In ieder geval hoeft hij voorlopig geen nieuwe distributieriem, scheelt mij weer een zak met centen :D
Ik heb net van middag gesproken met de monteur via de telefoon dan wel he'.
Het komt hier bij mij op neer dat de nokkenasversteller tandwiel versleten is en dat daar nu een complete set op moet van het distrebutie gebeuren en dus ook weer een nieuwe riem.
De accu was ook kakpot maar dat wist ik al.
Kortom het hele gebeuren kost mij ongeveer 1000 euro,met garantie voor 5 jaar.
Ik had ook geinvomeerd naar een coulanse regeling maar dat gaat niet op voor deze auto omdat er teveel kilometers op zitten.
Ik schijn gewoon pech te hebben met dit mooie karretje :? >:(
Da's een dure grap dan, altijd erg vervelend als je zo voor onverwacht hoge kosten komt te staan. Hopelijk ben je wel van de problemen af na de reparatie.
Succes ermee !-!
Je kunt ook Renault Nederland een mailtje sturen met daarin je probleem.
Nou de auto is weer klaar hoor.
En hij loop ook nog veel beter.
De kosten waren 947.05 euro
Overzicht:
Startprobleem
Rateld bij starten.
1632 distributiriem vervangen.
2493 aw uit-in nokkenaspoelie
1999 aanvullend waterpomp vervangen.
Totaal werkplaats tarief 233,85
77.01.478.097 Poulie Dephaseur 93,12
77.01.477.023 Distributie set 103,92
77.01.476.475 Set V-snaar 44,96
82.00.413.185 Elektroklep Bed. 87,07
82.00.162.970 Pakking 9,45
77.01.474.149 Set Keerring 20,66
77.00.474.363 Ring 20,66
77.00.274.026 Dop 2,93
77.00.106.217 Dop 6,95
82.00.582.675 Waterpomp 73,63
00.00.000.008 Koelvloeistof 10,04
Subtotaal Strartprobleem 707,24
Accu vervangen
77.11.222.786 Accu 50AH 600A LB 73.40
Klein materiaal 15,20
Basis 795,84 151,21 B.T.W. Te betalen 974,05 Euro
Je snapt natuurlijk wel dat ik veel korting gekregen heb van de dealer zelf.
Ze krijgen volgende week een doos gebak van mij, voor de goede service.
Bij arend in veghel laten vervangen?
Ik heb wel zin in een doos gebak :D
Ik heb er idd ook last van.
Vaak is het een twee keer opnieuw starten en dan loopt ie gewoon goed. Ik dacht eerst ook aan de start motor.
Zo te zien uit de reacties lijkt het me verstandig om ook even de dealer te bezoeken.
Zit gelukkig ook nog in de garantie periode.
Ik laat een reactie weten als de kwaal verholpen is (en of het idd de nokkenas versteller is).
Kan dit overigens kwaad om er zo mee door te blijven rijden?
Groetjes,
Superpaulie.
Nou laat ik het zo zeggen,
Ze hadden me verteld dat dat het wel verholpen moest worden,
maar het kon geen kwaad als je er een tijdje mee rond rijd.
Maar de kans dat hij olie gaat lekken is natuurlijk wel groter, bij de nokkenas keerring en paking.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb al een afspraak bij de dealer voor mijn d.riem en dan laat ik die meteen ook mijn smoorkleppen huis schoonmaken ;)
kun je het smoorkleppen huis zelf nakijken/schoonmaken?
ok tof ga ik daar zelf eens tijd voor maken :)
mishien een rare vraag,maar waar zit het smoorkleppen huis en kan je er makkelijk bij.
wil ik hem zelf ook maar is gaan reinigen.
Als je de slang volgt vanaf je luchtfilterhuis kom je op het smoorklephuis uit,deze slang demonteren en dan met 4 boutjes het smoorklephuis en nog een slan en een stekker loshalen.
De luchtslang die je moet demonteren is niet erg groot.
Je kan hem wel zelf schoonmaken maar voor het mooiste resultaat zul je hem met de clip toch moeten laten resetten en opnieuwe inleren. Anders kan hij blijven inhouden en stoten.
A110
Het is idd een goed extratje om het stationair toerental erna opnieuw in te leren dmv de clip.
Het is zoals ik het hoor de nokkenasversteller, daarbij moet je wel ook de electroklep laten vervangen. Een service mededeling is er. Deze is alleen geldig voor auto`s buiten de fabrieks garantie. Niet ouder dan 48 maanden en minder dan 60.000 km.
Suc6