Hallo.
Ik heb een Renault megane 2 uit 2006 waarvan de deurvergrendeling steeds aan uit gaat als ik met de sleutel in de buurt van de auto ben.
Als de motor eenmaal loopt is het goed.
Zou het misschien zo zijn dat als de motor uit is en dus niet laadt,dat de unit dan te weinig spanning krijgt?
En om dat te meten waar zit de CV unit?
Bewerk bericht
Heb er niet echt een gedegen antwoord op. Je kunt natuurlijk altijd de spanning meten bij niet en draaiende motor. Als ie niet draait dan boven de 12V, als ie draait ergens tussen de 14 en 14.5 volt.
Ik begrijp eigenlijk niet helemaal wat er gebeurt..... probeer duidelijker te omschrijven wat er gebeurt of film het eens.
Had je niet ook raammotor klachten? Of was dat iemand anders, anders stekkers controleren, 1 groen puntje is garantie voor ellende bij dit puls gestuurde elektronica bij dit type megane (van de generatie we proberen snel te vergeten).
Keyless entry misschien? Of een knop op je sleutelaar die blijft hangen, gaat ie steeds open en meteen weer dicht, of gaat ie open en dan na een seconde of 10 weer dicht?
Hij gaat steeds achter elkaar dicht [niet open].
Deze week op een avond achter elkaar het is gelijk een langzaam relais.
Met als gevolg dat de accu de volgende dag leeg was.
Sluit je kofferklep wel goed? Als die niet goed sluit blijft ie proberen op slot te gaan, maar dan zou die dat in principe ook rijdend moeten hebben als je anti carjacking gebruikt.
Als ik rijd heb ik geen last.
Maar gaat jouw auto ook automatisch op slot als je rijd?
Nee,dat doet hij niet.
Probeer je kofferklep eens open te doen zonder knop in te drukken, kan dus zijn dat ie niet lekker in het slot valt en dan blijft ie proberen op slot te gaan, ik had bij mijn Meg2 bijvoorbeeld wel de functie anti carjacking aan staan maar dan werd je wel gek als je een keer wat langs in de auto had en de achterklep kon niet dicht, dan bleef ie hem proberen te sluiten. Nou ik dit bedenk, werkt de tank klep ook niet op de cv???
Sinds wanneer speelt dit probleem eigelijk? Volgens je profiel heb je deze auto al 9 jaar, vraag ik puur om te kijken wanneer, en hoe het ineens begonnen is.
Ik denk dat het een sluiting issue is, ergens iets flink geoxideerd ofzo.
Als ik en de tankklep en de achterklep open heb staan doet hij het nog.
Nee dat begrijp ik, want dan kan hij niet sluiten. Doe ze eens dicht, check dan of ze goed in het slot vallen en daarna of je auto het nog steeds doet.
Volgens mij sluiten ze goed,want ik krijg ze dan niet open