Beste leden,
Weet iemand hoe ik inlaatspruitstuk kan los maken. Ik heb alle buiten aan voorkant en 2 aan de achterkant los en het lijkt wel los maar het wilt maar niet los van gasklep mondjes loskomen!!!!!!
Alvast bedankt
PS: weet iemand foto's of een YouTube filmpje?
Volgens mij zitten er 3 torx aan de voorkant, dop 10 past er ook mooi op trouwens.
Gasklep dien je te demonteren voor je de inlaatspruitstuk eraf haalt.
Behuizing los halen die op de gasklep zit, met die 2 lange torx 8 boutjes, dan dus de gasklep met 2 dop 10 boutjes aan de achterkant, kan je slecht bij. Bovenop zit de inlaat op de gasklep met een heel kort dop 10 boutje, dan kan de gasklep aan de kant, dan de inlaat loshalen.
''Bovenop zit de inlaat op de gasklep met een heel kort dop 10 boutje"
Alles wat je zei, heb ik gedaan. Alleen de bovengenoemde kan ik niet zien!!!!
Er zijn 4 torx 14 aan voorkant.
2 torx 14 achterkant.
2 lange torx 8 aan gaklephuisje.
Ik heb op internet een foto gevonden dat op die van mij lijkt.
https://www.mettler.nl/categorieen/uitlaatsysteem/inlaatspruitstuk/6040547-inlaatspruitstuk-renault-megane-scenic
https://youtu.be/5hMvs0ANNGo
Ik heb een filmpje gemaakt en gepost op YouTube om te laten zien wat ik bedoel.
PS. Ik hoop dat het oké is. ik kan anders geen manier vinden om hier een foto of een filmpje te plaatsen.
Beste Mark29,
Allereerst bedankt, het is mij gelukt!
Alles los en schoongemaakt. Ik heb het gebroken map sensor stuk dat gebroken was teruggevonden. Ik weet nu dat het niet in de motor was terecht gekomen.
Wat ik nu mee zit is dat het stationeer nog niet soepel gaat. Ik heb het nieuwe map sensor gemeten en getest. Het is zover ik zie niets mis mee(ik krijg waarde op de meter en als ik het los koppel slaat de motor gelijk af).
Wat ik nog over twijfel is, Stationeer klep en dat ik nog de oude uitlaatbocht pakking gebruik.
Enige idee????
Thanx
Ps: Als ik de stekker uit de Stationeer Regelklep haal, gebeurd niets(motor slaat niet uit of er is geen verandering te horen of merken)!!!!!!
Moet de pen aan de regelklep niet heen en weer kunnen? In mijn auto is het constant op zijn hoogste setting, ook als de motor uit is!!!
Die ook maar eens schoon en gangbaar maken
Heb ik al gedaan en toch heeft het symptomen dat ik al genoemd heb!!!
Dan wordt het toch maar eens tijd om hem langs een garage te brengen. Niet vervelend bedoeld natuurlijk, maar gezien het aantal topics die je de laatste 2 dagen aan hebt gemaakt, krijg ik niet echt de indruk dat je vaker aan auto's sleutelt. Laat er gewoon is een monteur naar kijken.
Kijk naar de topicstarter van de achterklep van de Megane 2. Eens met Mark. Het oogt als verspeelde tijd wat alleen maar frustreert, tenzij je het gewoon leuk vind om het zelf uit te pluizen.
:nay: :yay:
Ik ben jullie erg dankbaar _o_ _o_
Die korte dop 10 boutje bovenop is bij elektronisch gaspedaal. Het was nog niet tot mij doorgedrongen dat jij er een met een gaskabel had, sorry.
Owja vooraan 4 ipv 3 torx 8)7
Goedemorgen mark29,
Ik ben je zeer dankbaar. zonder jouw was het mij niet gelukt. _o_ _o_
Ik heb alle sensoren(rondom gasklep) besteld. Als het probleem dan niet verholpen wordt dan breng ik haar naar de garage!!
Ik denk zelf dat de stappenmotor(eindelijk weet ik hoe het onder de vakmensen genoemd wordt 8)7) vervangen moet worden.
Beste Yorick, ik heb de topic van de achterklep van megane 2 gelezen. Gek zeg: dat ik zelf daar niet aan gedacht heb 8)7 8)7 8)7 8)7
Beste Leden,
Dankzij hulp van een aantal van jullie is het mij eindelijk gelukt om het probleem op te lossen.
Het bleek dat het gasklephuis O-ringen en inlaatspruitstuk pakkingen zeker vervangen moeten worden. Ik zal vanaf nu altijd de pakking van onderdelen dat ik vervangt of los maak, ook vervangen.
Mijn Dank aan mensen dat mij geholpen hebben _o_ _o_ _o_ _o_.
De pakkingen onder het inlaatspruitstuk worden hard en helemaal plat en dan dicht het niet meer goed af.
De pakkingen van de gasklep, die ronde ringen drogen nogal eens uit, maar hergebruiken is vaak nog wel te doen, altijd checken, voor dat de gasklep gemonteerd word even inspuiten zodat die makkelijker in het de inlaat gedrukt kan worden.
Volgende keer als je stationair problemen hebt, eens spuiten met remmenreiniger op de afdichtingen, als die dan anders gaat lopen, weet je dat er een pakking lekt.
Pas wel op met remmenreinger, op een uitlaatspruitstuk bijvoorbeeld vliegt de boel zo in de brand.