Hoi allemaal,
heb nu zo'n 3 jaar mn Cabrio en ben er ondanks wat gebreken gehad te hebben toch zeer tevreden mee, gisteravond 4 nwe bandjes erop en gaan weer, althans dat dacht ik, bij over een drempel gaan was er een luide knal , zag niks en reed vanmorgen vrolijk naar mn werk, bij de 1e drempel echter had ik een wasditnuweer momentje... kortom torsiestaven kapot , heb na ff rondturen op t internet maar mn fav sloop gebeld en jahoor hij heeft er 1, 100 euro maar moet m wel er zelf onderuithalen ...
gelukkig 17 jr automonteur geweest dus dat gaat lukken, maar aangezien dit mn 1e renault is en mn 1e achteras met torsievering , wil ik jullie vragen zijn er nog dingen waar ik op moet letten , of tips n trucs????
Alvast bedankt,
Arjan
Zolang je niets aan de torsie doet is het gewoon bouten los joekelen, remleidingen etc.
En hopen dat er niks afbreekt.
En daarna uitlijnen.
Nou heb m eronder , goddank had ik de bouten en moeren OOK meegenomen... 1 moer zat muurvast dus eraf geflext... eronder ging een stuk makkelijker maar toen begon de ellende , 1 trommel wilde er niet af , heb nu dus maar aan 1 kant de handrem kunnen aansluiten, :D , t lijkt wel of de rechter trommel wiellager aan de as vast zit , zelfs met n trekker erop gaf ie geen krimp, warm stoken een idee ? of zie ik iets anders over t hoofd? Heb dinsadag weer de brug tot mn beschikking dus kan ik dan verder klooien l- , thnx alvast voor evt tips n trucs
Greetz,
Arjan
Ohja ook mn linker achter raam mechaniek is plots stuk , vermoed dat degene die boven in de auto zat de trekstank om de bouten tegen te houden ertegen aan gedrukt is geweest , mn raam is los, is dit n klik systeem of mag ik n nwe eraam mechaniek gaan schaffen?
BVB Dank,
Arjan
Even de deur bekleding er af om te zien wat het probleem is zou ik zeggen. Had net nog een foto in ander topic geplaatst. Zie andere posting voor plaatje hoe de klem die het raam vasthoud er uit ziet
Als je het mechaniek nodig hebt, wellicht uit de auto halen waar je de as onder vandaan hebt?
Ah das idd n goeie, tis wel n megane II cabrio maar hoop dat t raammechaniek t zelfde is als met de achteras ;) thnx ^^
Heb trouwens al n hoop veranderd aan deze megane , de wielnaven, aandrijfassen , remklauwen, blokken en schijven zijn van n 1.6 16V, gezien de 8V assen telkens verrot gingen... Moet ik wel doorgeven als ik blokken / schijven ervoor bestel XD Maar huidige zijn nieuw en met mn km /jaar gaat dat de komende 6 jr geen probleem zijn... :D
Voor die trommels hebben garages speciaal gereedschap voor, die zitten vaak erg vast.
https://www.gereedschapbestellen.nl/naaftrekker-hydraulisch-12-ton
voorbeeldje