Ik lag vandaag onder mn auto de motorsteunen te bekijken, toen ik ber toeval een los hangende stekker zag. Deze 2 aderige stekker zat met een stukje draad doorverbonden. Na wat beter kijken zag ik waar deze stekker orrigineel op hoorde te zitten, op de sensor van de stuurbekrachtigingsolie. Onder het reservoir van de stuurbekrachtigingolie loopt een leiding naar links (vanuit de auto gezien). Aan dit leidinkje zie je een sensor naar beneden zitten, met een elektrische aansluiting. deze connector was dus losgehaald en doorverbonden.
Waarom heeft de vorige eigenaar (of garage) deze stekker doorverbonden?
Dan loopt ie net een stukje harder stationair ;D
Huh? Grapje zeker.
Enige wat ik me voor kan stellen, is dat de sensor zou verbreken als de oliedruk hoog genoeg is. En dat je op deze manier de computer fopt, en hem met de doorverbinding laat denken dat de oliedruk te laag is. En dat daarom het toerental wat omhoog gaat om de pomp meer druk op te laten bouwen.
Of zit ik er naast...
Geloof je me niet :)
Die schakelaar zorgt er tijdens het scherp sturen voor, dat je toerental iets verhoogt wordt.
Omdat de pomp dan zwaarder gaat draaien, verhoogd hij het toerental.
Jouw auto loopt altijd dat toerental..
Snap je hem :D
Jep, ik vat m.
Thnx
Citaat van: Paul v Dijk op 19 augustus 2005, 22:18:06
Dan loopt ie net een stukje harder stationair ;D
wrm zou je dat nou willen doen?
Bestaat er voor een 2.0L 8v ook zo'n 'truckje' om hem wat hoger stationair te laten lopen?