hallo iedereen
ik zit met het volgende heb vorige week dinsdag de dynamo vervangen en zins dien loop de motor soms 630 toeren of lager.
dit doet zich alleen voor als ik als ik een beetje gas geef of als ik voor de stop voor stop licht / lange rit en dan ineens stil ga staan.
bij dealer konden ze er ook al niet uit komen wat er aan de hand is.
misschien is er iemand hier op de forum die het heeft mee gemaakt en het gerepareerd heeft ?
de volgende sensoren zijn al vervangen :
*MAP
*Krukassensor
*Nokkenassensor
Wat voor auto is het? Peugeot 206 1.4?
hahaha lol
gaat hier om een megane 2 1.6 16v 113pk
Vervangen door een 100 procent zelfde dynamo met zelfde onderdeel nummer?
Wat mark29 schrijft zat ik ook gelijk aan te denken. Bij Renault kan je niet zomaar de dynamo vervangen door een ander merk of imitatie. Hierdoor kan je problemen krijgen. En als er een ander merk ondergaat die goedgekeurd is door Renault moet je dat ook nog in de computer aangeven.
Ja dat was dan mijn volgende opmerking, maar ik typte het vorige bericht op de mobiel en zonder contactlenzen in, ik heb zonder bar slecht zicht, dus houd het dan meestal kort.
De upc kan geprogrammeerd worden, deze vraagt ook naar type dynamo, stel deze is anders dan hij verwacht, kan dat uiteraard klachten geven, of dat dan deze klachten worden, nooit gezien of geprobeerd. Maar het is wel frappant natuurlijk dat het na vervangen dynamo is.
Overige functies werken wel goed? Wat is je laadspanning?
dus je de dynamo moet ook ingeprogameert worden zo als ik het begrijp ?
laad spanning nog niet gecheckt :O hmm zal dat van de week eens doen.
heb de dynamo bij onze leverancier weg die vroeg nog wat er allemaal op de dynamo stond
op de dynamo die nog van fabriek af is staat de tg11c011 bij onze leverancier moest ik deze vermelden, ah 110A werdt er direct gezegd
Check het maar. En de oude.
deze code werdt ook aan gegeven op de doos van de leverancier
dit staat aan gegeven :
RNL TG11C011
TG11C011
CA1762IR
14V 110A
dit staat op de fabriek af dynamo:
C542664R
TG11C011
heb de dynamo juist vervangen omdat hij gierde als een gek en ineens begon te stinken. maar toen ik alles er op gebouwd had kwam ik er achter dat het de vrijloop is die kapot is en ik de juiste gereedschap er niet voor heb alleen deze te vervangen
De overige functie werken wel goed idd, alleen dat de dashboard verlichting soms flikkert, dan weet ik van hey hij gaat weer met de toeren zakken
Maar welk merk is de oude en welk merk de nieuwe?
Oude is een Valeo en de nieuwe is een Eurotec.
Dan zit daar het probleem. De regelaar is anders en dat geeft problemen op je voedingscircuit.
Bij Renault monteren wij alleen maar originele dynamo's om problemen te voorkomen.
Zelfs een valeo dynamo bij de automaterialen zaak kan al problemen geven. Vandaar alleen maar origineel. De regelaar is toch net iets anders.
Af-fabriek af worden ze met Valeo geleverd :P
Klopt, maar iedereen denkt maar dat het dan dezelfde zijn maar dat is dus niet altijd zo. Ik spreek uit ervaring met genoeg problemen die wij tegenkomen in de werkplaats. Momenteel veel problemen met Bosch sensoren. Die worden tegenwoordig in China gemaaakt met goedkope onderdelen hierdoor zit er al een afwijking in het signaal wat de boel in de war stuurt. Wij gebruiken het liefst OEM onderdelen.
En wij doen alleen maar oem.
Natuurlijk gebruiken jullie het liefst OEM onderdelen, maar als het al zover gaat dat je een dynamo of sensor van hetzelfde merk " of beter" en type niet meer kunt kopen via de toeleverancier dan stinkt het wel een beetje vind ik.En vertel mij niets over bescherming van de eigen markt enz....
Die dynamo van de dealert is vast duurder.
groetsels,
Ben
En ja, als je dynamo kapot is dan is het kennelijk normaal dat je de duurste, want geaccepteerd door de computer, moet kopen.
Ik vind dat dus niet, je koopt een goed dynamo voor de prijs die jou aanstaat en van hetzelfde typ, aj zelfde merk zelfs is en die is dan niet goed..
Je hoeft niet gelijk in de tegenaanval te gaan. Ik werk niet bij een dealer maar heb een eigen klein schalige garage waar wij heel veel storingen verhelpen waar dealers niet uitkomen.
Als het kan zoeken wij ook voor een goedkopere oplossing voor onze klanten. Ik vertel alleen mijn ervaring met imitatie dynamo's bij Renault dat dat voor veel andere storingen zorgt.
Je moet doen wat jij wilt maar ik wilde je alleen maar waarschuwen met de problemen die wij heel veel tegenkomen. Daar is dit forum toch voor.
En ja mark29 werkt wel bij een dealer en die moeten nu eenmaal OEM onderdelen monteren.
Ik geef er geen ### om wat jij monteert. Maar wij moeten inderdaad wel oem monteren.
Pffff censuur. Kinderachtig. Die sterren was een 3 letter woord voor een vrouwlijk geslachtsdingetje zeg maar.
Als dealer monteur zal mij het ook een worst wezen wat voor spul er op komt. Het salaris wordt er echt niet anders van hoor. Maarja sommige electrische delen kun je maar beter gewoon oem monteren, het is nou eenmaal niet anders. ¯\_(ツ)_/¯ voor m'n eigen megane bestel ik ook bijna niks origineel. Alleen electrisch spul.
Is de bestaande reviseren dan niet de beste optie?
Dat het je niet boeit wat ik monteer begrijp ik, ik bedoel jullie als monteurs ook niet maar het garagebedrijf.ook snap ik dat jullie OEM delen moeten monteren.Het gaat er mij om dat het van de zotte is als je een exact zelfde product ergen anders koopt het niet werkt, want computer kent het niet.
En zie dit niet als tegenaanval.Het gaat mij alleen maar om het feit dat je bepaalde exact delzefde onderdelen misschien ergens goedkoper kunt krijgen dan bij de dealer maar misschien niet werkt.
denk dat ik maar 1 bestel bij de dealer wordt en nu al helemaal gek van wordt steeds gekker, en hij zakt steeds verder in de toeren maar wel minder moet ik toe geven
Als alleen de poelie kapot is, kan je die toch gewoon vervangen? Scheelt een hoop geld en moeilijk doen.
ja heb een vrijloop poelie maar moet je dan weer speciaal gereedscahp voor hebben wil je die vervangen
En dan kan je die nieuwe dynamo terug brengen, die is toch niet goed. Van welke omgeving ben je? Mocht er iemand in de buurt zijn met het gereedschap om de poelie te wisselen.
Poelie verwisselen op een losse dynamo is namelijk zo gedaan.