Hallo,
Heeft iemand voor mij misschien informatie over hoe ik de cilinderkop van mijn Renault 2.0 16V automaat uit moet bouwen?
Alvast hartelijk bedankt.
Ronald Hoogstad
Hallo Ronald,
Als je er niet uitkomt kijk dan op de site problemcar,daar krijg je informatie van particulieren of professionals.
Bijzonder goed site zonder flauwe grappen wat op deze site regelmatig voorkomt.
Jammer.
Succes henk.
Wat wil je specifiek weten?
Ik zou zeggen alles los, en weer erop..... Aanhaal momenten van de nokkenas doe ik altijd 80nm zo uit het hoofd. En die van de kopbouten staan op de verpakking van de koppakking.
Heb je blokkeer gereedschap? Nokkenas en krukas dienen geblokkeerd te zijn.
Ronald, ik heb je een pm gestuurd. Verder moet je er zoals Mark29 al gezegd heeft aan denken dat je speciaal gereedschap nodig hebt.
Citaat van: henkwijers@hotmail.com op 1 mei 2018, 20:37:17
Als je er niet uitkomt kijk dan op de site problemcar,daar krijg je informatie van particulieren of professionals.
Bijzonder goed site zonder flauwe grappen wat op deze site regelmatig voorkomt.
Jammer.
Henk, als je niet tegen humor kunt, dan kom je toch gewoon niet meer op dit forum? Ik ben altijd bijzonder goed geholpen hier.
Als je goed geholpen bent ,dan siert dat de meganeclub.
Daar is het ook voor bedoeld.
Echte humor vind ik leuk.
Maar flauwe grappen.
Succes.
Henk.
Humor is het vermogen om iets wat grappig, amusant of geestig is aan te voelen, te waarderen of tot uitdrukking te brengen. Humor kan ook een aanduiding zijn van de expressie van iets komisch of grappigs in woord, daad of geschrift. Y
Er bestaan meerdere vormen van humor. Grappen zijn verhalen of vooropgezette situaties met een bedoelde humoristische of geestige strekking. !-!
De term humor is, evenals als het woord humeur, afgeleid van het Griekse woord voor vocht of sap (χυμός). De oude Grieken meenden namelijk dat de lichaamssappen het menselijk temperament of stemming regelden.
Zullen we het vanaf hier weer on-topic houden? !-!
Vond het net nuttig worden.
Die cilinderkop kan ik wel dromen.
Humor is persoonlijk.
Tja de humor van een monteur is toch wel ff wat anders als die van de andere forum gebruikers. :P
Ronald, Heb je zo wie zo ervaring met uitbouwen van een cilinderkop? De distributieriem moet los. Alle bouten van de nokkenaskappen moeten met kleine stapjes los gehaald worden. Doe je dat niet en zijn de laatste 3 lagerkappen al los, dan drukken de klepveren de nokkenas omhoog en trekt die krom of breekt er wat af. Het zelfde geld voor de kop. Alle bouten met kleine stapjes los halen. Dan komt het hoofdstuk kop vlakken (schoon is de maat) en alles schoonmaken. Ook heb je een goede momentsleutel nodig (waar de waardes ook echt van kloppen) en een hoekverdraaiingsmeter voor het aantrekken van de kopbouten. Ook moet er nog een koppakkingset en nieuwe kopbouten gekocht worden naast een distributieriemset. (koppakkingset is vaak veel goedkoper in UK) Ik heb het ook eerder gedaan, zie http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=46&start=40 en de volgende pagina. Heb je er nog zin in dan kan er mee gedacht worden.
koppakkingset in de uk? heb je daar een linkje van? ben benieuwd of dat het goedkoper is dan hier in nederland via de leveranciers met korting, of de nederlandse online grossiers.
Zoiets https://www.ebay.co.uk/itm/Head-Gasket-Set-RENAULT-MEGANE-I-CABRIOLET-16V-2-0-139-F4R-770-1-2002-8-2003/232597954930?epid=665491068&hash=item3627eb2172:g:wBIAAOSw3fZaM7Ly
60 pond, met verzenden 20 pond, is 80 pond.
Volgens wissel koers is dat 90 euro, nog geld zat, dan vind ik in nederland bestellen handiger.
Maar ik ga ze eens in de gaten houden, wie weet.