ik ben van plan om 20 mm spoorverbreders te halen, om mijn achterste velgjes iets verder naar buiten te laten komen, maar onder het motto: ,,beter te groot dan te klein"
vraag ik mij af, stel ze zijn me net iets te groot, kan ik ze dan zonder problemen smaller maken? ( d.mv het juiste gereedscha natuurlijk)
je kunt ze altijd laten afdraaien, echter is erg duur, en weinig mensen kunnen het goed, maar ik zou zeggen vraag een winkel 2 setjes te kopen 1 van 15mm en 1 van 20mm of meer..en kijk welke het beste staat/past/rijd. heb ik ook gedaan, echter koos ik voor de toch iets dikkere, en overweeg nu eigelijk al 25mm of 30mm mits haalbaar..
Met 20mm moet je wel rekening houden met omrollen van de kassen, maar hierna heb je geen problemen..? :D
afdraaien kan k waarschijnlijk bij mij op het werk wel , vandaar dat ik liever iets te dik neem.
maargoed, dan gok ik het er gewoon op dat 20 mm past :)
Wat is trouwens de spoorbreedte van de Megane Coupe Phase 1. Dit ivm de maximale afwijking die de auto mag hebben van de RWD....mag 2% hiervan zijn namelijk.
Greetz,
Peter
weet iemand toevallig de prijs van 2 spacers?
van de 20 mm
en de 25 mm
kan t nergens vinden >:(
Spacers kosten niet zoveel, doorgaans enkele euro-tientjes. Je kunt altijd langs de lokale autoshop natuurlijk. :D
marko. ferry heeft zijn ontslag genomen hoorde ik, ben der al 2 keer geweest, tevergeefs dus :)
De spacers zijn niet duur, maar je moet ook langere wielbouten hebben...
Citaat van: matthijs op 18 augustus 2005, 17:45:13
marko. ferry heeft zijn ontslag genomen hoorde ik, ben der al 2 keer geweest, tevergeefs dus :)
Nou ken je me al jouw hele leven, en je weet nog steeds niet dat het Mar
co is? Foei, Matijs! :p
wees niet bang, gewoon een tiepefoudje :angel:
maar had het bewust zonder hoofdletter gedaan, gelukkig verdiende ik die wel van jou :)
Citeerje kunt ze altijd laten afdraaien, echter is erg duur, en weinig mensen kunnen het goed, maar ik zou zeggen vraag een winkel 2 setjes te kopen 1 van 15mm en 1 van 20mm of meer..en kijk welke het beste staat/past/rijd. heb ik ook gedaan, echter koos ik voor de toch iets dikkere, en overweeg nu eigelijk al 25mm of 30mm mits haalbaar..
Met 20mm moet je wel rekening houden met omrollen van de kassen, maar hierna heb je geen problemen..
ik heb voor 20 mm spoorverbreders en 35 mm verlaagt en ik heb een hele dunne afdruk op mij band van waar de band het spadbord heeel soms raakt.
achter heb ik 30 mm spoorverbreders en ook hier een zeer dunne afdruk.
hij is achter naar mijn weten niet verlaagt! ziet er wel erg mooi uit zo breed!
En wat zijn de maten van je velgen en banden dan??
Bij mij ging het maar net met 20mm spoorverbreders.
Ik had 17" velgen, ET 35 en volgens mij 7J breed met 205-40-17 banden (Falken en daarvan lopen de wangen al schuiner van dan andere banden)
En achter was tie zo'n 40 mm verlaagd.
PS, let wel op dat je band niet te vaak de wielkassen raakt, voor je het weet gaat het goed fout.
http://www.tuning-projecten.nl/upzooi/omrollen1.jpg (http://www.tuning-projecten.nl/upzooi/omrollen1.jpg)
http://www.tuning-projecten.nl/upzooi/omrollen2.jpg (http://www.tuning-projecten.nl/upzooi/omrollen2.jpg)
bij mij is het 16" en et 35 dacht ik!?
6j en 215-40-16.
k heb nu 18 inch, maar een et van 40, dus 20 gaat vast wel lukken met omrollen, dus twijfel alweer of ik niet voor de 25 mm zal gaan :P me velgjes zijn maar 7 j breed..
ps: weet iemand wie ik er het beste voor kan benaderen, voor het omrollen van mijn kasten? omg. twente zou leuk zijn
Citaat van: matthijs op 20 augustus 2005, 02:52:45..
ps: weet iemand wie ik er het beste voor kan benaderen, voor het omrollen van mijn kasten? omg. twente zou leuk zijn, maar hoeft niet per se
iemand ?
de bedrijfjes waar ik kom, kunnnen alleen maar omkloppen of uitslijpen namelijk
hebben spoorverbreders nog invloed op de wiellagers? Eerder of meer slijtage? Zit er wel eens naar te kijken en zelf zou ik het mooier vinden als mijn wielen iets meer naar buiten zouden staan maar dan moet dat niet ten nadele van mijn auto gaan.
je lagers slijten inderdaad wel iets eerder dan normaal ja ;)
das nie zo mooi
Citaat van: matthijs op 22 augustus 2005, 17:07:16
Citaat van: matthijs op 20 augustus 2005, 02:52:45..
ps: weet iemand wie ik er het beste voor kan benaderen, voor het omrollen van mijn kasten? omg. twente zou leuk zijn, maar hoeft niet per se
iemand ?
de bedrijfjes waar ik kom, kunnnen alleen maar omkloppen of uitslijpen namelijk
denk toch maar dat ik dan een pokke eind ga rijden naar (http://www.meganecoupe.nl/club/clubsponsors/mcc/mcclogo)
maar ( wat ik al eerder hier ergens las) ik moest oppassen met evt. schade zoals roest e.d)
ik heb een paar hele kleine krasjes er zitten, zou zoiets kwaad kunnen?
hoe herken ik of ik ooit schade heb gehad daar? tegenwoordig wordt dit allemaal zo mooi weggewerkt namelijk...
en ik hoorde van een ander bedrijfje dat omrollen zo goed als onmogelijk was, omdat de randen te recht waren...
iemand misschien meer info hierover?
ja dat begrijp ik, maar wil graag even kijken of ik er zelf iets aan kan zien, voor ik er heel wat kilometers voor rij, en er dan achterkom dat het niet kan, terwijl ik het zelf ook had kunnen controleren voor een groot gedeelte ;)
Wat betreft de slijtage dan moet je denken aan een 20% kortere levensduur ongeveer. Maar dan hebben we het over 80.000 kilometer ipv 100.000....
Citaat van: Remko de W. op 23 augustus 2005, 23:08:50
zit er geen goede schadehersteller bij jou in de buurt dan?
die kan je zeker verder helpen...vragen kost niks
is inderdaad een optie ja :)
ga ik dat maar eens doen? ;)
Een paar krasjes maakt overigens niks uit hoor. Het gaat erom of er plamuur op het scherm zit. Er komt namelijk tijdens het rollen nogal wat spanning op te staan en het zou dan dus kunnen dat de plamuur eraf springt.
Het verhaal dat het niet zou kunnen is uiteraard onzin!
ok, thnks, dan ga ik binnenkort maar eens een afspraakje maken denk ik :D
Heeft het eigenlijk nog invloed op de rijeigenschappen? Heb weleens gehoord dat juist bij voorwielaandrijvers de voorwielen iets verder uit elkaar moeten staan dan achter? Klopt dit?