Om te beginnen zal ik me even voorstellen.
Ik ben Barry, woon ins ons mooie Flevoland. Ben 36, heb een vriendin waar ik 3 kids mee heb. Al bijna 20 jaar werkzaam in de financiele dienstverlening zoals ze dat tegenwoordig zo mooi noemen.
Momenteel ben ik aan het zoeken/kijken/inlezen naar een Megane Estate 1.5dci uit +/- 2013. kilometerstand max 80k.
Heb al best wel wat auto's gehad, maar ben nu aan het kijken naar onderandere verbruik en afschrijving. Mijn pa heeft deze Megane gehad als leaseauto en met onze rijstijl (Zal door de meeste worden getypeerd niet vooruit te fikken) halen wij zo'n 1:30 in de zomer tot 1:26 in de winter.
Voor ons dus een uitstekende gezinsauto voor zowel woon/werk als voor de vakanties.
Aanschafprijs zal zo rond de 8500 liggen gok ik.
Weet persoonlijk nog weinig van Renault, ben op het forum dus druk aan het lezen.
Barry.
Welkom hier!
Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat vinden/kopen..!
Welkom hier en alvast (en nog steeds) heel veel veilige kilometers gewenst!
1 op 26 tot 1 op 30 is erg zuinig, ik hoop dat ooit te halen met onze nieuwe
auto. Maar voorlopig is onze Megane 2 nog voor een jaartje veilig bevonden :police:
Heb je dat verbruik gehaald, of hoop je dat te halen?
De meeste lease door stampers zitten op de 1 op 18, en de wat trage rijders komen op de 1 op 20 a 21.
Die gemiddeldes kwam ik steeds tegen als ik door het menu van de klant autos zat te scrollen.
Ik heb zelf nu een 1.5 Dci uit 2012 en kom na 5 jaar ervaring met de auto zelfs in "niet voorruit te branden modus" niet zuiniger dan 4,8l/100km.
Met normaal gebruik en veel snelweg kilometers kom ik meestal uit op 5,2l/100km.
En ja ik ben een "lease stamper". o-)
Netjes toch.
Verbruik heb ik gehaald. Heb al jaren met mijn pa een soort wedloop voor wat betreft zuinig rijden. Ter illustratie, ik reed met mijn Mercedes C200 kompressor 1:20.
Zit momenteel te kijken naar een GT uitvoering. Is wel een heel erg mooie auto zeg.
En komt het qua kilometerstand en prijs ook een beetje in de buurt?
Ben eerlijk gezegd niet zo heel strak op de prijs.
Wel vraag ik mij af of de kwaliteit een beetje vergelijkbaar is met de Duitse grossiers....
Bij Duitsers schrik ik niet echt van kilometerstanden boven de 2 ton, bij Renault is dit voor mij een nieuw fenomeen (als kilometervreter).
Lees nog betrekkelijk veel mankementen, kan natuurlijk ook zijn dat het veel leasers betreft, die veelal niet heel zuinig zijn op de auto..
Welkom hier!
Weet wel dat de GT er als diesel alleen is met de 2.0 DCi. Deze is bovendien nooit nieuw geleverd in NL, en moet je dus op zoek naar een geïmporteerde auto. Geen punt uiteraard, maar het maakt je zoektocht er niet makkelijker op. Qua zuinigheid wint de 2.0 GT het natuurlijk nooit van een 1.5.
Of bedoel je de GT line?
De lll is een hele goede betrouwbare Megane. Neem de GT Line, heeft super stoelen en een analoge teller ipv dat felle digitale in bv de Bose. Renaults kunnen ook heel goed boven de 2 ton. Duitsers met hoge km standen zonder rare dingen is de laatste jaren ook niet meer een zekerheidje hoor ... ;)
een gt-line onder de 80.000 voor 8500 ga je niet vinden
Persoonlijk zou ik wel een auto nemen met xenon
-edit-
https://www.autoscout24.nl/aanbod/renault-megane-1-5-energy-dci-110-pk-s-amps-eco-fap-bose-diesel-wit-7e4d11b0-bdc3-4439-a680-88806a6623ee?cldtidx=6
deze ziet er ook nog wel leuk uit, xenon.. mooie kmstand en prijs
of eventueel een gt-line ..
https://www.autoscout24.nl/aanbod/renault-megane-j-estate-1-5-dci-gt-line-navi-xenon-panoramada-diesel-grijs-739248c4-9840-49f8-9619-f58e922429bf?cldtidx=1
Zijn inderdaad mooie auto's :q :q.
Als ik zo zit te kijken denk ik toch aan een GT... Is wel heel erg mooi. Het ontbreken van een digitale snelheidsmeter is ook wel erg fijn...
Zou persoonlijk wel graag een conventionele handrem hebben....
Xenon scheelt weer een hoop lampjes vervangen als ik het zo lees....
Begin steeds dichterbij te komen...
Ik dacht vroeger ook liever een normale handrem en meters te willen, maar na een paar dagen was het gewend, en nu ik het niet keer heb mis ik het.
Citaat van: Barry81 op 18 februari 2018, 22:03:09
Als ik zo zit te kijken denk ik toch aan een GT...
Die hierboven is een GT line (ziet er op de velgen na hetzelfde uit, maar ander motorblok.
Welke zoek je nu precies?
Citaat van: Barry81 op 18 februari 2018, 22:03:09Zou persoonlijk wel graag een conventionele handrem hebben....
Is alleen een must als je regelmatig handremslips maakt. Anders is een elektrische een aanrader.
Citaat van: Tedo op 19 februari 2018, 07:51:40
Is alleen een must als je regelmatig handremslips maakt. Anders is een elektrische een aanrader.
Zelfs dat gaat met de elektrische handrem op een Megane III (gewoon vasthouden)...
Voorheen bij de Golf 7 ook wel eens geprobeerd, maar die remt (zolang deze rolt) met alle 4 wielen via de ABS-pomp, en schakelt bij stilstand de "handrem" op de achterwielen pas in, dus dan gaat het echt niet!
Nou ik zie mezelf niet een parkeerplaats met sneeuw omploegen met een electrische handrem.
Dit zal ik met een megane 3 ook niet proberen, daar is de megane 3 te duur voor haha.
Bij de megane 1 is alles lekker betaalbaar. :P
Neem aan dat je voor de megane 3 geen dorpel voor 33 euro thuisbezorgd hebt.
nog 2 jaar wachten en de 3 diesels worden voor 330 euro compleet bij je afgeleverd..
Citaat van: gjcvro op 19 februari 2018, 20:52:55
nog 2 jaar wachten en de 3 diesels worden voor 330 euro compleet bij je afgeleverd..
??
Citaat van: gjcvro op 19 februari 2018, 20:52:55
nog 2 jaar wachten en de 3 diesels worden voor 330 euro compleet bij je afgeleverd..
Bedoel je hiermee dat de dieselwagens langzaam gaan verdwijnen uit het straatbeeld?
Ja maar de benzine autos ook hoor.
Niemand kan de toekomst voorspellen, maar ik verwacht dat diesels het eerste in de ban gaan.
Als dat gebeurt keldert de waarde en de waarde is nu al laag tov de benzine.
Er zal op den duur wel een hoop omgebouwd worden naar waterstofgas. Je kan het alleen nog nergens tanken.
Zal ook wel weer bewust tegen worden gehouden door de regering, valt natuurlijk veel geld mee te beroven op benzine en diesel.
Het beste idee van Nederland wel eens gezien?
Was een man met een auto die voor 80% op waterstof reed. Hij had hem niet bij zich,
maar ging (uiteraard) door naar de volgende ronde. Dan zou hij hem werkend laten zien...
Man is spoorloos verdwenen --
Olie-industrie is de (samen met de farmaceutische) grootste maffia op aarde!
Er zijn al setjes tekoop, die waterstof gas in de inlaat gooien.
Maar ik rij er veel te weinig km's voor, om zo'n setje uit te proberen.