Heb inmiddels gereden in een Megane III estate 1.6 110 (2010) en tweemaal een proefrit gemaakt in een TCe 180 (estate en hatchb.). Ik vind elke keer weer de koppeling erg tegenvallen. Te weinig weerstand en daardoor slecht te doseren. Ik kan maar niet lekker wegrijden met deze auto's. In een Megane II 1.6 16V ervaar ik dit probleem helemaal niet.
Is dit gewoonweg een 'feature' van het koppelingssysteem bij de Meg III of is dit af te stellen?
Niet af te stellen en onderdeel is slijtage onderhevig, waardoor eigenlijk wel elke auto er anders aanvoelt met koppelen als je heel precies gaat kijken.
Gisteren opnieuw een TCe 180 test gereden, begin steeds iets meer te wennen aan de koppeling. Zal misschien ook te maken hebben met dat er krap 130dkm op de teller staan bij deze auto.
Had nog wel een vraag over deze auto. Na een stevige testrit (lang stilgestaan), rustig teruggereden naar autobedrijf en nog even na laten lopen. Toen ik vervolgens onder de motorkap ging kijken bij uitgeschakelde motor hoorde ik een constant tikgeluid bij de rechter veerpoot/distributiezijde. Komt dit van de uitlaat?
Ik weet het niet, ik stond er niet bij.......
Geen gasklep die je hoort en afschakelt, of een vacuumpotje, kan vanalles zijn, maarja een uitlaat kan inderdaad ook tikken.
tikkend geluid na een rit is meestal afkoelend metaal wat weer krimpt voor zover ik het ken. Zeker als je ff lekker aan het gas hebt gehangen " tikt " een blok aardig na uitschakelen
Tikkend geluid is normaal, is niet de uitlaat want het tijdsinterval zou dan onregelmatiger moeten zijn.
Heb dit "probleem" al vanaf de aanschaf 8 jaar (nieuw) geleden, niets aan de hand!
Tijdbom ? Y
Er zijn verschillende methoden waarmee de ontstekingstijd kan afgesteld worden. Vaak wordt een klok gebruikt die kan afgesteld worden en ingebouwd is in de bom, dit is het geval bij de Renault TCe 180. Bij andere modellen (zoals bij de bommen die gebruikt werden bij de terreurbombardementen op Dresden) wordt een chemische ontsteker toegepast.
owja.
ik zal hier eens dialogys op naslaan.