Ik ga met mijn megane II 2.0 T cabrio(2005) naar frankrijk.
Kan mijn motor rijden op E10 brandstof.
Flink gezocht op internet, maar ben niet geheel zeker.
lees dat men toch 98 ron adviseerd, maar dit is terug te vinden op t internet:
Niet geschikt voor E10
Renault 19:
Renault Megane 1 2.0 liter (f5r 700)
Renault Megane 1 2.0 liter (f5r 740)
Renault Laguna 2 2.0 liter (f5r 782)
En de navolgende modellen geproduceerd tussen 1 januari 2000 en 31 december 2002:
Renault Laguna 2 2.0 liter turbo (f4r 764)
Renault Laguna 2 2.0 liter turbo (f4r 765)
Renault Espace 4 2.0 liter turbo (f4r 790)
Renault Espace 4 2.0 liter turbo (f4r 794)
Renault Velsatis 2.0 liter turbo (f4r 762)
Renault Velsatis 2.0 liter turbo (f4r 763)
Renault Avantime 2.0 liter turbo (f4r 760)
Renault Avantime 2.0 liter turbo (f4r 761)
Ik zou met E10 heel voorzichtig zijn. Je vakantie kan wel eens heel kort zijn. Bij mij waren binnen een dag 2 injectoren kapot van de megane F7R motor. En dan sta je in Frankrijk. Ze willen je best wel helpen, maar maken er wel een heel groot project van.
Citaat van: Jacques op 15 juli 2017, 20:24:57
Ik zou met E10 heel voorzichtig zijn. Je vakantie kan wel eens heel kort zijn. Bij mij waren binnen een dag 2 injectoren kapot van de megane F7R motor. En dan sta je in Frankrijk. Ze willen je best wel helpen, maar maken er wel een heel groot project van.
Maar staat jouw auto nou op de lijst van auto's die geschikt zijn voor E10?
Geen idee. Hij is in ieder geval niet geschikt voor E10. De motor is een van een megane 2.0 16V uit 1996.
Ik tank die E-10 rommel daar nooit. Better safe than sorry.
Ben het eens met Tedo.
Ik woon op de grens met België en tank altijd Shell V-Power. Op het moment van schrijven kost in BE de V-Power €1,43 per liter en de euro95 in NL kost €1,48. Dan is de keuze snel gemaakt.
Ik heb een 2l Megane 2..
Al meerdere keren E10 getankt maar nooit problemen gehad.
Ik merk wel dat de auto niet lekker er op loopt
Dus ik tank ook 98 in België en soms 105 in Duitsland.
105 merk je wel degelijk.