Klopt het dat airco bij open dak( CC) wordt uitgeschakeld?
Stomme vraag misschien
Citaat van: matrafreak op 19 juni 2017, 22:07:17
Klopt het dat airco bij open dak( CC) wordt uitgeschakeld?
Stomme vraag misschien
Heb je het boekje al gelezen....?
Ja,
Maar kan het niet vinden
Waarom zou die?
lekker handig al die non antwoorden...
Lijkt mij wel.. want de airco kan niet de hele wereld koelen :).. heb al eens gehoord dat deze dan kapot gaat
Bedoel je met CC trouwens een Coupe Cabrio of Climate Control? ;) of heb je beiden
Cabrio.
Maar je hebt gelijk. Bij gesloten dak doet airco super.
Heb auto ook maar pas.
Schrok me rot toen ik geen koelte voelde .Maar logisch dat airco uitschakelt bij open dak!!!!
Begrijp het.. zo'n nieuwe auto ... Vragen vragen vragen :)
Helemaal niet logisch, ook met het dak open kunnen je voeten koken.
Bij de mx5 blijft hij in ieder geval normaal werken, en we gebruiken hem dan ook nog steeds met het dak open.
Schakelt de verwarming ook uit, want je kunt ook niet de hele wereld verwarmen?
Ik begrijp de logica nog steeds niet, dat het logisch zou zijn dat de airco uitgaat als het dak open is.
Citaat van: gjcvro op 20 juni 2017, 16:54:29
Helemaal niet logisch, ook met het dak open kunnen je voeten koken.
Bij de mx5 blijft hij in ieder geval normaal werken, en we gebruiken hem dan ook nog steeds met het dak open.
Schakelt de verwarming ook uit, want je kunt ook niet de hele wereld verwarmen?
MX5 Toyota ?
Citaat van: mark29 op 20 juni 2017, 18:00:57
Ik begrijp de logica nog steeds niet, dat het logisch zou zijn dat de airco uitgaat als het dak open is.
[/quote
Is geen logica airco zoals ons bedrijf die plaatst is gebaseerd op de lucht verplaatsing.(tussen haakjes wij doen dit voor de woningbouw) ff simpel warme lucht stijgt koude lucht zweeft. Door airco te installeren en de warme lucht moet vervangen worden door koude is het noodzaak dat dit in een gesloten ruimte gebeurt.Koude lucht is zwaarder dan warme. Dus ff simpel de koude lucht verplaatst de warme naar het nul punt. Ga je echter tijdens dit proces de deur open zetten dan komt de buitenlucht de warme te gemoed en heeft de verplaatsing geen nut meer en wordt teniet gedaan.
Bij een open dak blijft de airco gewoon werken, en dat is heerlijk voor koele voeten in de zomer o-) :D :D :D
Ik weet wel hoe een airco werkt, en dat het minder effect heeft tijdens rijden met open dak begrijp ik ook.
Maar hij zal echt niet uit gaan, want daar heeft die airco niks mee te maken.
Nee maar een verwarming is iets anders dan een airco, ik heb wel eens een artikel gelezen dat je met Climate control ook geen lange tijd met de ramen open moet rijden wanneer het erg warm is omdat de airco dan te hard zou moeten werken en kapot zou kunnen gaan (aanvriezen oid) .. ik heb dat voor waarheid aangenomen.
Citaat van: Fluppie op 20 juni 2017, 19:29:31
MX5 Toyota ?
Ik denk dat je mis bent met een Toyota MR2 en een Mazda MX5 Fluppie...
In de verdamper zit een temperatuursensor, als hij te koud zou worden word de druk verlaagd met een variabele compressor.
In een ouderwetser systeem zou die misschien in en uit schakelen voor korte tijd, maar dat zal je zelf niet direct merken, via display. Maar hoogstens de pomp horen klikken, 9 van de 10 mensen horen dit niet, en anders hebben ze er geen idee van.
Maar die word niet zomaar te koud hoor.
Maar goed er zijn verschillende systemen, verschillende pompen en met variabel expansieventiel en zonder, enz enz.
Een `huis` airco is in de basis wel aardig hetzelfde maar niet helemaal met alles. In een huis heb je bijvoorbeeld vaste leidingen, (aluminium??) waarmee je dus vrijwel geen lekkage hebt. In een auto ben je gebonden aan flexibele leidingen omdat je componenten hebt die vast zitten aan een auto en componenten aan een pendelende motor, nadeel van die flexibele leidingen zijn dat je altijd langzaam aan wat verlies hebt. Net als een band dat je soms moet bijpompen moet je een airco eens in de paar jaar bijvullen.