Ik heb wel al eerder iets gelezen over het omrollen van de wielkappen a/d achterzijde (bij volle belading raakt 1 van mijn banden de wielkap) maar ik heb hier wat vraagjes over:
- Hoe gaat dit in zijn werk, wat moet ik me er van voorstellen?
- Kan ik dit zelf doen?
- Is het ook mogelijk om gewoon zelf een deel eruit te zagen/slijpen?
Ik hoop op wat reakties.
Groeten Jan.
Bedankt voor de supersnelle reaktie........................
Een soortgelijk hulpstuk zoals op jouw foto is door mij op mijn werk eventueel wel te realiseren maar weet je ook toevallig of men ook de boel nog warm maakt i.v.m. het eventueel losspringen van de lak.
Jan.
Klopt.
Met een fohn lang de randen gaan en dan rollen.
Dan weer fohnen en weer rollen.
Enz,enz tot het resultaat er is.
blijf er dan niet snel rotzooi achterhangen? ???
Voor je gaat rollen wat tectyl op de rand smeren.
En verder regelmatig schoonmaken.
Citaat van: Jeroen op 1 augustus 2005, 11:32:18
Klopt.
Met een fohn lang de randen gaan en dan rollen.
Dan weer fohnen en weer rollen.
Enz,enz tot het resultaat er is.
Is dat echt te doen met een f?hn? Ik kan me dat haast niet voorstellen, maar jullie zullen er ervaring mee hebben. Hoelang ben je daar mee bezig en loop je niet ernstig het risico om de buitenkant van de carrosserie ook te verbuigen/beschadigen?
Greetz,
Peter
Met de fohn verwarm je de lak zodat deze niet kapot springt.
Er komen best wel wat krachten vrij.
Als je ooit schade hebt gehad bij je wielkasten en dit is met plamuur gerepareerd begin er dan niet aan.
Ook als er al wat roestvorming is, niet aan beginnen.
Bij mijn coup? (als ook die van Michel en Niels) waren de randen bijna helemaal plat gerold.
Het scherm stak hierna een halve tot een hele cm meer naar buiten.
bedoel je hier alleen het randje wat omgerold is? of echt het complete scherm?
hoeveel ruimte extra zou je dan +/- krijgen?
1 cm van het randje en 1 cm van het scherm wat naar buiten komt? of zie ik het nu verkeerd?
Alleen het randje, maar door de krachten die er gebruikt worden komt je scherm iets naar buiten te staan.
maar daar win je dus zo goed als geen mm mee?
Mwoah, genoeg om aan beide kanten 20mm spoorverbreders te plaatsen en te verlagen.
ok thnks :D
@ Jeroen, weet je toevallig iemand in de buurt die het kan? ( Regio Breda/ Roosendaal zeg maar) En wat zouden hier de kosten ongeveer van zijn?
MCC Sport in Veghel en Reedijk banden in Strijen.
En reken op 50 euro per kant.
Volgens mij was het toen bij mij 75 gulden per kant in Strijen.
:D Bedankt
Als dit ook kan zonder lakschade,dan moet ik dat ook een keer laten doen,heb nog steeds 1,5cm verbreders liggen.
weet niemand toevallig iemand die dat kan in overijssel of omstreken?
Citaat van: matthijs op 18 september 2005, 02:41:37
weet niemand toevallig iemand die dat kan in overijssel of omstreken?
ben ik ook wel benieuwd naar ;D
of regio Zwolle ;)
Kan me beter zelf zo'n ding aanschaffen en heel nederland ff rondrijden ;)
Maar waar vinden we het "wielkastomrolmachientje" ???
Bij de "W" moet je eens zoeken............ :P
Citaat van: Remko de W. op 19 september 2005, 18:12:37
ja en regio arnhem-gelderland...als iemand daar wat weet... :D
aub: http://www.vanessen-banden.nl/Toepassingenwielen.htm
35 euro per kant.
ik heb nog geen ervaring met het bedrijf