Al googelend kwam ik dit forum tegen,, hopelijk mag ik deze vraag hier out of the blue stellen
vanaf vandaag zijn wij de trotse bezitters van een mooie megane uit 2012.
Bij de aankoop kregen we te horen dat de riem al is vervangen (samen met waterpomp) maar onder de kap en in het boekje is hierover niks te vinden.
Nou vertrouwen wij alles altijd en nu ook wel.. Maar toch zou ik mij wel wat prettiger voelen als ik zekerheid had.
Is het makkelijk zelf te zien onder de kap? of moeten we echt langs de dealer? (en ja het was slimmer geweest als we dit voor de koop hadden bekeken)
Kapje aan de kant halen, kun je zien of de letters nog vers zijn op de riem.
Om wat voor motor gaat het?
Als het onderhoud bij een dealer is gedaan dan kan je elke willekeurige dealer benaderen omdat alles van elke Renault centraal vastgelegd word.
Als het bij een universeel bedrijf is gebeurd kan je dit niet zien en zou je dit na moeten vragen waar de auto in onderhoud is geweest.
Dank jullie wel.
We gaan proberen te kijken 😉
Auto is wel bij de dealer onderhouden, maar de riem enz heeft de verkoper (autobedrijf) laten plaatsen bij een algemene garage.
De riem is vervangen omdat de kilometer limiet bereikt is? Want qua leeftijd zit de auto er nog niet aan.
Bijna.. De km stand was 147, maar inmiddels de nota gevonden!! Tussen de boekjes. Dus het zal goed zitten.
Bedankt voor het meedenken
Welk kapje bedoel je Mark?Want ook ik moet binnenkort een nieuwe distrbutie-rem enzo plaatsen of laten doen, maar moet ik wel zeker weten of het niet gebeurt is...
vriendelijke groeten,
Ben
Heeft slechrs 77000km gelopen maarja wel bijna 6,5 jaar oud
groetsels,
Ben
Heeft de Megane III geen "distributie ketting"? Of heb je het toevallig over de "Multiriem"?
Dat verschilt per blok. De oude K4M (en ook de F4R dacht ik) gebruiken gewoon een riem.
Ah ok duidelijk, de verkoper gaf recentelijk bij mijn Megane III aan dat deze een ketting had. Dus vandaar mijn idee.
Beste Felix, mijn megane uit 2012 heeft een K9K motor en toch geen ketting. Ga zondag as met neef hele set vervangen.
Volgens mij hebben alleen de nieuwste (downsize) turbomotoren een ketting.
Klinkt mooi (dat het niet vervangen hoeft te worden of kan knappen), maar hebben ook zo hun problemen. Doe mij er maar gewoon een met riem (die je dan tijdig laat vervangen, zodat je weer 5 à 6 jaar vooruit kan).
Die kettingen rekken uit. :D
Heb al een paar auto's gezien met 60.000km, met een uitgerekte ketting.
Met name de 1.2tjes hebben hier last van.
Nee doe mij maar gewoon een riem.
De K9K ook ja. Ik rijd geen diesel dus denk daar ook niet direct aan :P