Megane 2.0 16v 1996
Mijn koelfan van de radiator slaat niet aan, zekering is niet kapot, dus heb de fan vervangen.
Helaas zonder succes, zit nog ergens een relais oid?
sensor op de radiator defect?
Dat kan natuurlijk ook nog, zal zo even een nieuwe bestellen.
Zal vandaag eens vragen naar dat verlooptstuk voor het filter,had gehoopt al iets te weten
Draadbreuk, heb je wel spanning?
Hier waarschijnlijk hetzelfde probleem. Auto word naar mijn mening niet echt warm. Bij stilstand loopt de temp wel langzaam op. Kan dit de temp sensor zijn?
Nee, de thermostaat, die al half open staat.
Maar dat verklaart dan niet waarom de fan niet aanslaat toch?
Waarom niet dan?
Die fan gaat pas aan bij een bepaalde hoge temperatuur.
Gaat jouw thermostaat niet open door ouderdom, heb je geen volledige doorstroming, komt de motor niet lekker op temperatuur.
En zal hij nooit heet genoeg zijn om de koelvin aan te laten gaan.
Met een koelsysteem ontluchten letten we er vaak op of de koelvin aanslaat, dit is een makkelijke teken, dat betekent gelijk dat de thermostaat open is, en dus het volledige koelsysteem in gebruik is, dus niet alleen de bypass, en dan zou er niet veel lucht in meer kunnen zitten.
Temperatuursensor gaan ooit wel kapot, maar jou klacht komt door de thermostaat, omdat je al aangeeft niet goed warm te worden.
Oké maar laten vervangen dan. Gisteren tijdje stationair laten lopen in stilstand. Word dan op een bepaald ogenblik wel erg warm tegen het ene laatste streepje aan. Begin hij ook lichtelijk te roken in het reservoir
Dat is niet goed hoor.
Heb je niet veel lucht in het koelsysteem?
Koppakking is die wel goed?
Mag ik hopen toch. Ding net twee dagen geleden opgehaald. Kachel verwarmd ook wel goed
Wat voor auto en motor gaat het eigenlijk?
Een megane 1 ph 1 2.0 16v.
Kleine correctie,een thermostaat overbrugd de radiator,zodat de motor sneller op temperatuur is,bereikt
het kvs een bepaalde temperatuur,dan schakeld de thermostaat om,en gaat het kvs via de radiator,
zou deze er niet tussen zitten,zou het veel langer duren voor de motor op bedrijft temp.
Duurt langer ja. Maar met een die dicht blijft zitten, komt die gewoon niet op temperatuur, die techniek trekt 2 kanten op, in geval van een defect.
Ondertussen hier het probleem opgelost. Fan gaat weer mooi aan. Zekering was verkeerd geplaatst.
mooi man,easy fix
Thanks voor jullie hulp
Misschien een tip: draai de dop van je reservoir open, start de motor en kijk dan of je koelvloeistof vanuit de bovenste slang ziet lopen, zie je geen koelvloeistof stromen dan is waarschijnlijk je waterpomp stuk.
[ Edit ] Ik zie dat niet meer van toepassing is, misschien nog wel een tip voor iemand anders.