Ik heb net een set Kosei velgen gekocht en heb hier banden advies van jullie voor nodig.
De set komt onder een megane grandtour 1.5dci eco2 gt-line uit 2012 te liggen.
De set velgen is de Kosei Seneka RS 18 inch met de gegevens ET35 8,5J 18 inch
(http://i1074.photobucket.com/albums/w405/Nosmo73/IMG-20160117-WA0011_zpsff5ee08l.jpg)
Nu is mijn vraag aan jullie welke maat banden ik hier het beste onder kan leggen.
205/45r18
225/40r18
Of hebben jullie nog andere optie's of ideeën?
Ik zou voor de maat gaan die Renault zelf ook plaatst, dus 225/40/18.
Heb jij ervaring met deze afmeting band?
Is die door de 40 hoogte niet te hard?
Ik heb ervaring met banden in de maat 225/40/18 onder mijn coupe. Vind dit zelf zeker niet te hard, maar dit is natuurlijk een kwestie van smaak.
Het is wel wat stugger natuurlijk. Maar wat wil je ook met 18" velgen? ;)
Dan denk ik dat ik ook voor de 225/40r18 ga, dan heb ik ook minder last van cuppen denk ik.
Hebben jullie ook in de andere set velgen nieuwe sensoren gezet of rijden jullie die zonder sensoren?
225 40 18 is uiteraard de beste maat Y
Zal ik dan de eerste zijn :q gefeliciteerd met de aankoop van je nieuwe velgen, ze zien er gaaf uit. Ben benieuwt naar het resultaat onder je auto.
Banden antwoord heb je al !-!
De mijne heeft helaas geen bandenspanningssensoren. Een van de minpuntjes t.o.v. een Megane II, net als de afwezigheid van een automatisch dimmende binnenspiegel.
Is dat standaard dat de megane 3 geen bandenspanningsensoren heeft?
Ik heb wel die stalen ventielen op mijn celsium velgen dus vandaar dat ik dacht aan sensoren,
mijn megane 2 had ook die stalen ipv rubberen.
Citaat van: Rogier op 23 januari 2016, 19:55:15
Zal ik dan de eerste zijn :q gefeliciteerd met de aankoop van je nieuwe velgen, ze zien er gaaf uit. Ben benieuwt naar het resultaat onder je auto.
Banden antwoord heb je al !-!
Bedankt, ja banden antwoord heb ik al !-!
De basis modellen hebben niet standaard sensoren.
Maar tegenwoordig is het verplicht om op elke nieuwe auto zo'n bandenspanning systeem te hebben. En Renault kiest dan voor sensoren.
Dat is niet zo. Ik heb verre van een basismodel (GT uit 2012), en die heeft ze ook niet. Alleen de RS had het standaard, verder was het optioneel. Vanaf 2014 is het verplicht, en hebben ze het allemaal.
Dan zal ik maar eens naar de pomp rijden en één van mijn banden een beetje leeg laten lopen om er zeker van te zijn dat ik ook sensoren heb.
Ik heb ook zeker niet de standaard versie GT Line, ik heb wat ik begrepen heb er bijna alle opties er wel op zitten dus had de sensoren er ook wel op verwacht.
Het kan zijn dat ze er optioneel opgezet zijn. Dan moet je op je display een autootje hebben met vier bandjes rondom:
(http://www.cfrauto.com/images/books/938/3/index.71.jpg)
Nee die display heb ik niet, als ik start zie ik wel de display van de auto inclusief banden maar die verdwijnt ook weer
gelijk.
Dan lijkt het erop dat je wel bandenspanningssensoren hebt.
Zitten er ook metalen ventielen in? dan weet je zeker dat je sensoren hebt.
Heb nog geen megane gezien met rubberen ventielen voor de sensoren, zoals bij de clio 4
Ja ik heb metalen ventielen.
Maar als ik in mijn nieuwe velgen ook sensoren wil doen moet ik dan persé renault sensoren nemen
of kan dit bijvoorbeeld ook met universele sensoren?
Waarom zet je de sensoren niet over? Of wil je je vorige velgen als winterset gebruiken?
Dit hoeft niet persé, op mijn werk doen we ook met universele sensoren.
Ik kan dan de code/protocol van de originele sensoren copieëren in de nieuwe sensoren programmeren.
De sensoren hoeven dan niet opnieuw op de auto ingeleerd te worden. Heel handig systeem. !-!
Citaat van: Tedo op 24 januari 2016, 20:38:00
Waarom zet je de sensoren niet over? Of wil je je vorige velgen als winterset gebruiken?
Ja ik ga de andere set als winterset gebruiken, dit heb ik eigenlijk altijd gedaan.
Alleen had ik bij mijn vorige auto alleen sensoren in mijn zomerbanden zitten omdat ik hier het langste in reed.
Over zetten gaat wel maar dan ben ik denk ik net zo duur uit als met nieuwe kopen omdat ik dan twee keer alle banden eraf moet laten halen en ook allemaal weer erop.
Gaat al snel weer €70 per 4 banden wissel per keer kosten.
Citaat van: mark op 24 januari 2016, 20:40:13
Dit hoeft niet persé, op mijn werk doen we ook met universele sensoren.
Ik kan dan de code/protocol van de originele sensoren copieëren in de nieuwe sensoren programmeren.
De sensoren hoeven dan niet opnieuw op de auto ingeleerd te worden. Heel handig systeem. !-!
Kijk dat is handig, kun je dat met een bosch systeem doen waarmee je foutcodes kunt uitlezen maar ook aanpassingen kunt doen in het systeem of heb je hier iets specialers voor nodig?
Met de bosch kast kun je wel sensoren op de auto inleren, als je er nog een kastje bij hebt.
maar daar kun je dus niet de originele sensoren kopieëren en de codes/protocollen overschrijven naar een "lege" sensor.
Hier heb je een speciaal apparaatje voor nodig. ;) Dit hebben ze bij de betere bandenboer.
Ik heb op mijn werk de nieuwe versie van dit apparaat. ;)
http://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud/nieuws/2014/1/sensor-aid-kloont-tpms-sensor-10119002
Toch nog maar even naar de renault dealer gebeld wat banden spanning sensoren mij bij hun zouden kosten.
Ik kwam op een bedrag uit van ongeveer € 300 voor de sensoren + het inlezen!
Ik vroeg hem toch nog maar eens om te controleren of ik er uberhaupt wel sensoren op heb zitten.......want ik heb dan
wel stalen ventielen maar geen display met banden in mijn scherm.
De beste man in zijn programma zoeken op kenteken en daar kwam uit dat ik helemaal geen sensoren heb !!
Afgeleverd vanuit frankrijk zonder dit alles, hij vond het wel vreemd dat ik dan toch stalen ventielen heb. :D
Vreemd verhaal. Misschien zitten er niet de originele velgen op?
Toch wel raar dat je wel een autootje met banden op je display ziet. Die heb ik nl. ook niet, en gewoon rubberen ventielen. Wel een minpunt t.o.v. de Megane II waar de duurdere modellen het allemaal standaard hadden.
Ik heb er de 17 inch celsium velgen op liggen en die zijn volgens mij niet standaard....
Jij had mij een pm gestuurd, ik had geen idee waar je het over had, tot ik dit topic tegen kwam, afgelopen dagen niet veel gelezen hier omdat ik niet in nederland was.
Als het er standaard niet op zit, lekker zonder blijven rijden dan, waarom zou je het willen inbouwen.
Citaat van: Nosmo op 25 januari 2016, 21:59:13
Ik heb er de 17 inch celsium velgen op liggen en die zijn volgens mij niet standaard....
Dat zijn wel degelijk de standaard GT line velgen. Pas later kon je ook voor 16" kiezen op een GT line. Ik heb ze er nu ook onder met winterbanden.
Wat is eigenlijk de breedste maat banden die je onder de megane kunt leggen?
Standaard gaat het niet verder dan 235/35/R19 voor de RS versies. Maar of dat ook het breedst is?
Ik heb een paar maanden met 235/40/R18 gereden, dat beviel ook wel goed. Maar 225/40/18 ziet er beter uit (band steekt niet buiten de velg).
Citaat van: Tedo op 26 januari 2016, 16:30:59
Standaard gaat het niet verder dan 235/35/R19 voor de RS versies. Maar of dat ook het breedst is?
Ik heb een paar maanden met 235/40/R18 gereden, dat beviel ook wel goed. Maar 225/40/18 ziet er beter uit (band steekt niet buiten de velg).
Maar dat uitsteken van de band heeft natuurlijk ook met de velg breedte te maken.
Ik vroeg dit omdat de velgen die ik gekocht heb 8,5J breed zijn en het gevoel heb dat bv 225/40r18 iets naar binnen gaat staan.
Maar ik kan hier natuurlijk ook helemaal naast zitten :)
Klopt, die staan heel licht getrokken. Dan zou ik er toch 235/40/18 om leggen als je dat niet mooi vindt.
Die staan idd wat getrokken, 235 staat loodrecht op de velg. ;)
Maar steekt dus ook iets uit (bij banden met een velgbeschermingsrand zeker).
Citaat van: Tedo op 26 januari 2016, 17:34:05
Klopt, die staan heel licht getrokken. Dan zou ik er toch 235/40/18 om leggen als je dat niet mooi vindt.
Iets wat getrokken vind ik wel mooi maar ik denk ook een beetje aan de velg ivm stoepranden.
Dan ga ik denk ik eerder voor recht op de velg zodat er nog iets van bescherming is ;)