Ik heb dus standaard xenon koplampen op die auto van mij (Meg2 GrandTour 2006). De afstelling van de lichtbunbel gebeurt automatisch dmv twee sensors aan de voor- en achter draagarmen. Maar de laatste tijd doet hij gek: Als ik voor een stoplicht sta te wachten, zie ik mijn lichtbundel op de auto voor mij schijnen. Het gaat willekeurig omhoog en omlaag. Constant in beweging.
- Dat kan toch niet de bedoeling zijn..?
- Herkent iemand dit?
- Wat zou er aan de hand zijn?
Nou ja, constant is ook wat overdreven: Het gaat soms omhoog, dan weer naar beneden. Dan weer even niks.
Maar het is wel raar want het staat niet in relatie met verandering in de belading van de auto.
Die scharnierende pootjes, zitten die nog vast?
Geen oxidatie in de stekkers?
Waarschijnlijk bij 1 van de hoogteasregelaars de stekker verrot/ regelaar zelf
Ik ga inderdaad eens de hoogtesensors bij de wieldraagarmen controleren. Het gebeurt namelijk vooral als het geregend heeft, dat zou erop kunnen duiden dat er vocht in de connectors zit waardoor je een slecht contact krijgt.
De connectors bij de wieldraagarmsensors (3 x woordwaarde) zien er goed uit. Voor de zekerheid nog wat WD40 op gespoten maar de koplampen blijven vrolijk op en neer dansen :-(
Het lijkt wel of de lampen steeds op zoek zijn naar de "nul-stand". Hetzelfde effect als je de lampen inschakelt, dan gaan ze ook even op en neer en dan blijven ze staan in de nul-stand.
Is dat misschien in te stellen (of uit te lezen) als je de auto aan de computer hangt..??.. Weet iemand dat?
Heb je de sensor en stang ook op de achteras gecontroleerd?
Achterassensor heb ik (nog) niet gecontroleerd. Tis koud en nat buiten (ik heb geen brug). Maar ik kreeg gewoon het gevoel dat het in een regelunit zou kunnen zitten, iets in de software zal ik maar zeggen (net als bij volkswagen). Omdat het gedrag van de lampen vergelijkbaar is met de initiële instelling als je de lampen aanzet (de "handtekening").
Stangetje op de achteras gaan ook veel los. Of sensor kapot. Dan gaan je lampen ook alle kanten op omdat ze de weg kwijt zijn. Sensor zit aan de linkerkant tehoogte van de uitlaat op en boven de achteras.