Ik heb een Megane II van bj 2004 met diverse elec. storingen.
Ik weet het moet hem nog ergens aan de Clip hangen uitlezen maar ik dacht vraag het alvast op het forum hier.
Nu kan ik de auto niet normaal starten zodra ik de sleutelkaart in de kaartlezer doe geeft ie in het display aan dat de auto nog op het stuurslot zit.
Maar zodra ik een moertje van de pluspool bij de accu losschroef en dan weer erop zet kan ik de auto wel starten.
Ook blijft mijn tankmeter op vol staan en doet het cruise control het ook niet staat dit alles in verband met de elec. stuurslot?
of zijn dit allemaal aparte elec.kwalen?
Onder dat moertje op je accupool zitten zekeringen, deze gaan inwendig nog weleens kapot (scheur) je zou ze los kunnen nemen en met een ohm meting kunnen kijken of ze gescheurd zijn.
Elke keer als jij het moertje los en vastzet zal hij weer net even contact maken.
Deze zekeringen zorgen voor veel elektronische storingen als ze kapot zijn.
Hoi A110 bedankt voor je reactie heb ze vanochtend beide zekeringen bekeken en ze zijn allebei heel !!
Dus iemand een tip wat het anders kan zijn?
Heel irritant om de auto zo te moeten starten !!
Airbag lampje blijft niet branden? Klinkt als een massa probleem ergens..
heb je verder al dingen gemeten? heeft alles gewerkt toen je hem kocht? zijn er dingen zoals bijvoorbeeld de UCH vervangen?
Citaat van: Ghost_Rider187 op 20 november 2015, 14:09:56
Hoi A110 bedankt voor je reactie heb ze vanochtend beide zekeringen bekeken en ze zijn allebei heel !!
Dus iemand een tip wat het anders kan zijn?
Heel irritant om de auto zo te moeten starten !!
Hoe heb je ze bekeken? je kan namelijk niet zien of ze kapot zijn ze scheuren in het plastic gedeelte. Daarom meten wij ze door met een ohm (weerstands) meting en bewegen we de zekering een beetje om goed te beoordelen of deze echt niet gescheurd is. Bij een ohm meting altijd de zekering losmaken.
Citaat van: Knarf op 20 november 2015, 14:40:13
Airbag lampje blijft niet branden? Klinkt als een massa probleem ergens..
heb je verder al dingen gemeten? heeft alles gewerkt toen je hem kocht? zijn er dingen zoals bijvoorbeeld de UCH vervangen?
Nee de airaglampje gaat netjes uit zodra ik hem kan starten.
Hij geeft ook steeds aan in het display dat de vergrendeling van het sturslot is geblokkeerd.
Ik heb van alles een filmpje gemaakt zodat mijn probleem beter begrijpbaar is en te zien alleen hoe kan ik een filmpje hier op het forum plaatsen??
zie hier een link van het filmpje die ik gemaakt heb van het probleem.
https://youtu.be/IUDL5n-L_9E
https://youtu.be/-qqQt6SFhLc
Zoals ik kan zien in het eerste filmpje is dat je startonderbreker erop blijft, ik zou toch eens gaan meten om de zekering te testen.
Ok zo,n vermoeden had ik ook al.
Kan ik de startonderbreker er wel zonder problemen eraf halen zodat ie altijd normaal kan starten?
Vreemd probleem.
Heb je nou een phase 2 RS bumper geplaatst op een fase 1 zonder de koplampen te vervangen?
Citaat van: Tedo op 21 november 2015, 15:20:50
Vreemd probleem.
Heb je nou een phase 2 RS bumper geplaatst op een fase 1 zonder de koplampen te vervangen?
Haha klopt had de vorige eigenaar gedaan heb nu gelukkig vandaag de phase 2 koplampen gevonden die worden opgestuurd.
Had liever de koplampen met zwarte achtergrond gehad maar die zijn niet te vinden in Nederland,Duitsland en Frankrijk ook niet jammer.
Maargoed ben blij dat ik nu de phase 2 koplampen krijg dan kan ik mij ook niet irriteren aan die lelijke kieren
Die zijn wel te vinden hoor. Ik heb ze ook. Wel iets langer/beter zoeken.
Citaat van: Tedo op 21 november 2015, 20:11:59
Die zijn wel te vinden hoor. Ik heb ze ook. Wel iets langer/beter zoeken.
Ik heb overal gezocht van Ebay kleinanzeige,Kapaza,Marktplaats,Onderdelenlijn tot de Franse Leboncoin aan toe helaas zonder succes,dan maar de normale phase 2 koplampen monteren zodat ik mezelf niet kan storen aan die lelijke kieren
niemand met tips van deze %^^*&( storing ??
Misschien een slechte massa? Ik noem maar iets, het is sowieso een kleine moeite om beide accupolen even met wat koperspray in te smeren.
Al de kans gehad om je megane met de clip uit te laten lezen?
ik heb 'n paar maanden geleden exact hetzelfde probleem gehad. Stuurslot kwam niet vrij. Dit bleek aan de elektrische vergrendeling van het stuurslot te liggen. Ik heb een andere gehaald, het printje omgezet en we konden weer rijden. Let wel op met het wisselen van het printje, dat niet de mechanische beveiliging erop schiet want die krijg je er dan niet meer af.
ik kan hem wel decoderen ( in het geval ook als je eigen print stuk is )
je kan een van sloop halen