Hallo allemaal,
gisteren mijn gasklephuis maar weer eens schoongemaakt na wat hoog toerentalverloop. Nadat ik de inlaatslang had gedemonteerd en de buis naar de stappenmotor had losgemaakt zag ik onder het gasklephuis een open tuut/verbinding? Waarschijnlijk heeft hier een slang op gezeten? Deze is er namelijk niet meer. Ik wil graag weten waar deze tuut voor is en waar de slang die vanaf de tuut heen loopt komt?
het gaat om een 2.0 ide blok met betreffend gasklephuis
groet Mike
Is het misschien mogelijk om een foto toe te voegen?
Ok, dat was ook mijn idee, even morgen proberen in het licht een foto te maken, hopenlijk hoef ik niet de inlaatslang los te maken. Net zit alles weer netjes vast
hou je op de hoogte groet Mike
Hier zijn de foto's':
(http://i999.photobucket.com/albums/af113/mikey1976/20ide/motor%20megane%20ide%20foto%201.jpg) (http://s999.photobucket.com/user/mikey1976/media/20ide/motor%20megane%20ide%20foto%201.jpg.html)
foto na losmaken inlaatslang
(http://i999.photobucket.com/albums/af113/mikey1976/20ide/motor%20megane%20ide%20foto%203.jpg) (http://s999.photobucket.com/user/mikey1976/media/20ide/motor%20megane%20ide%20foto%203.jpg.html)
op deze foto is onder de ronding van de inlaat de opening van het tuutje te zien
Misschien de carterventilatie?
Is die niet voor je stationair?
Hmm,
ik heb nog geen passend antwoord helaas ;-(
carter ventilatie lijkt me niet want die zit vaak aan of op het blok, hier niet het geval...
de stappenmotor met slang is bij mij verbonden met de inlaatslang
iemand nog een idee?
het is een opening onder het gasklephuis, dus hij maakt deel uit van het gasklephuis
hoor graag wat de mogelijkheden zijn
groet Mike
Die slang die je onder in je gaskleppenhuis duwt.
Waar gaat die naar toe?
ik vermoed dat het EGR oid was, had namelijk ook zon gat.
Bijna alle meganes hebben zon gaatje. (megane 1)
Het is ook niet van de egr, dan was het gat veel groter geweest.
Niet toevallig van de carterdamp ventilatie?
Bij de F3R (2.0 8V) zat er een zelfde gat van de carter ontluchting idd :)
Hoi,
ik weet nog steeds niet waar dit voor is ;(
er ligt ook geen losse slang ten teken dat hij losgeraakt is of iets dergelijks
Zal ik er een stuk slang op zetten met z'n conisch filtertje??
Is er iemand op het forum die ook een 2.0 ide uit 2001 heeft, dan kan ik zijn of haar foto van het gasklephuis vergelijken met die van mijn
Hoor graag van julle
groet Mike
Dude...
Onder je grote gaskleppenhuis zit ook 1 buis, daarop zit een slang gemonteerd...
WAAR LOOPT DEZE NAAR TOE?
(http://static.tweakers.net/ext/f/B8hIPo4l2b0MWi0HVYK0YuTn/full.png)
En volgens de werplaats handleiding is het een ''carter ontluchting''
(http://static.tweakers.net/ext/f/tkT38ALLSc81FI0s1G4wALKv/full.png)
Carterventilatie inderdaad, zit die verbindingslang tussen.
Maar dat is al meermalen benoemd, dus begrijp niet wat hij nog niet weet.
Of topicstarter weet je dan niet wat met carterventilatie bedoeld word? Dat kan natuurlijk ook.
Tja, er zijn veel benamingen voor 1 hetzelfde onderdeel.
Gasklephuis heet volgens Renault ''Smoorklephuis'' (doet me denken aan moorkoppen :P )
Hopelijk zijn we nu duidelijk genoeg?
Anders horen we het wel
gr
en die moorkoppen noemen we hier in den bosch gewoon bossche bollen haha.
net als bakkerknechten, de gasveren van de achterklep.
Hoi,
ik begrijp nu dat er een slang opzat en dat die voor de carterontluchting was. Deze slang is bij mij helemaal niet aanwezig (foetsie)
als je deze op deze onder op de gasklephuis zit, waar eindigt hij dan? Dit kan ik op de tekening niet zien
groet Mike
Hoi,
Als het goed is, bij je 4de cylinder (vanaf voor bekeken)
Misschien nog 1 tip, afdoppen die handel :)
Als het de slang van de carterontluchting is, gaan we helemaal niks afdoppen. Tenzij je het motorblok kapot wil hebben.
Als je dan toch geen warme lucht in je inlaat wil hebben, maak je aan de slang van de carterontluchting netjes een oil-catch. En dan kun je de ingang op de luchtslang/gasklephuis afdoppen.
Hoi,
helaas, ik heb vorig weekend de megane ingeruild op een corsa gsi. Ik had teveel problemen en was al 500 verder terwijl de auto bleef uitvallen.
De megane heeft plaats moeten maken voor een duitser die in mijn ogen betrouwbaarder leek
Dit is mijn laatste post op het forum
succes met sleutelen en pimpen ik ben megane af
groet Mike
Jammer, Mikey. Je had het jezelf makkelijker kunnen maken door geen 2.0 16V IDE te nemen. Maargoed, dat zijn keuzes en dat maakt ook niet uit!
Geluk met de Corsa.